ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58230
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۴۱
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :
نقش امارات در تاراج منابع ملی جنوب یمن

نقش امارات در تاراج منابع ملی جنوب یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اوضاع در استان‌های جنوبی یمن بسیار وخیم است، به گونه‌ای که تنش و بحران امنیتی و اقتصادی و سیاسی همچنان بر ساکنان جنوب یمن سایه افکنده و به دلیل حضور نظامیان متجاوز در این بخش از کشور اوضاع هر روز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اوضاع در استان‌های جنوبی یمن بسیار وخیم است، به گونه‌ای که تنش و بحران امنیتی و اقتصادی و سیاسی همچنان بر ساکنان جنوب یمن سایه افکنده و به دلیل حضور نظامیان متجاوز در این بخش از کشور اوضاع هر روز بیش از پیش رو به وخامت می‌گذارد.

پایگاه خبری «النجم الثاقب» یمن در این خصوص نوشت: پس از تصرف منابع نفت و گاز و بنادر و جزایر راهبردی جنوب یمن و برملا شدن چهره واقعی شیوخ آل زاید و آل نهیان و سوء استفاده مزدوران و دست نشاندگان امارات از «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن و دولت خود خوانده‌اش، هم اکنون رسانه‌های محلی از تلاش‌های هادی برای خلاص شدن و رهایی یافتن از این مزدوران اماراتی خبر می‌دهند.

این درحالی است که امارات تلاش دارد، نقشه‌های از پیش طراحی شده آمریکا در سواحل جنوبی یمن، از منطقه «المخا» تا آن سوی منطقه «المهره» در همسایگی کشور عمان را پیاده کند و این جدای از اشغال جزایر «سقطری»، در اقیانوس هند، احداث پایگاهی نظامی در جزیره میون و تصرف میدان‌های گاز مایع استان شبوه و میدان‌های نفت استان حضرموت است.

یکی از مهمترین اهداف کشور امارات در یمن را باید ملحق کردن جزایر یمن به خاک این کشور شمرد، به نحوی که اقدام اخیر این کشور در آموزش نیروها و کادرهای اداری و سازمانی یمنی فعال در این جزایر را باید در راستای تحقق این هدف ارزیابی کرد.

این درحالی است که منابع ویژه نیز از انتقال ده‌ها بشکه بزرگ حامل موادی خاص توسط دو کشتی غول پیکر از بندر سقطری به امارات خبر می‌دهند.

این منابع خاطر نشان کردند: «احمد بن حمدون»، استاندار انتصابی هادی در استان سقطری به درخواست نماینده امارات در این جزیره از نیروهای امنیتی این بندر خواستار عدم بازرسی محموله‌ها و یا تعرض به آنها شد.

بنابر اعلام رسانه‌های محلی در جنوب یمن، فرماندهان اماراتی به هادی هشدار داده‌اند، اگر به تلاش‌هایش در زمینه سیطره و در دست گرفتن گروه‌های شبه نظامی و امنیتی فعال در جنوب یمن و مورد حمایت امارات، پایان ندهند، از راهکار نظامی در برابرش استفاده خواهند کرد.

تحولات جاری در شهر «عدن»، مرکز استان عدن در جنوب یمن و تحرکات در حال انجام در این شهر از احتمال خطرناک شعله‌ور شدن مجدد آتش جنگ داخلی در این استان حکایت دارد. جنگی که در دهه هشتاد قرن گذشته استان‌های جنوبی یمن را درگیر خود کرده بود.

طی جنگ داخلی در جنوب یمن گروه‌های شبه نظامی با ایجاد نقاط ایست‌ و بازرسی، ضمن متوقف کردن خودروهای در حال تردد، اقدام به بازرسی آنها می‌کردند.

این شبه نظامیان وابسته به قبیله «قاسم الجوهری» بودند که درپی ترور ناموفق فرمانده گروه شبه نظامی موسوم به «سلمان الحزم» و ترور برادرش در یکی از نقاط امنیتی منطقه «التواهی» به دست افرادی از ساکنان استان ضالع، با ایجاد ایست‌های توقف خودروها و بازرسی‌ از آنها درصدد دست یافتن بر ساکنان استان ضالع بودند.

نتیجه

اوضاع استان‌های جنوبی یمن، بهتر از استان‌های شمالی این کشور نیست، اگرچه این استان‌ها از تجاوز و محاصره رنج نمی‌برند، اما اختلافاتی که گروه‌های شبه نظامی و متجاوزین را درگیر خود کرده است، چهره واقعی آنها و چشم داشت‌های آنها در یمن را برملا کرد.

به نحوی که هم اکنون کشورهای متجاوز در تلاش هستند، طرح منطقه بندی و نظام فدرالیته را پیاده کنند و به بهانه مشروعیت مورد ادعایشان ثروت‌های ملی جنوب یمن را غارت کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.