ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58244
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۵۳
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
حادثه لاس وگاس عاملی در حمایت از سیاست های داخلی ترامپ بود

حادثه لاس وگاس عاملی در حمایت از سیاست های داخلی ترامپ بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیب نجیمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون تیرانداری های اخیر در شهر لاس وگاس آمریکا اظهار کرد: این حادثه یک یازده سپتامبر کوچک است که در آن 60 نفر کشته، 515 نفر زخمی شده و مرگبارترین تیزاندازی تاریخ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیب نجیمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون تیرانداری های اخیر در شهر لاس وگاس آمریکا اظهار کرد: این حادثه یک یازده سپتامبر کوچک است که در آن 60 نفر کشته، 515 نفر زخمی شده و مرگبارترین تیزاندازی تاریخ آمریکا محسوب شده که هنوز هم آمار کشته شدگان امکان افزایش داشته و بالغ بر 160 نفر از مصدومان حال وخیمی دارند.

تحلیل گر مسائل بین الملل با بیان اینکه در لحظات اولیه این حادثه، خبرگزاری ها نیروهای وابسته به داعش را در ادعایی مسئول این حادثه دانستند، تصریح کرد: FBI آمریکا اما اعلام کرد که عامل حادثه هیچگونه ارتباطی با سازمان های تروریستی بین المللی نداشته و اگر این ادعا درست بوده باشد، چرایی و چیستی آن را در خاک آمریکا باید بررسی کرد.

حادثه لاس وگاس عاملی در حمایت از سیاست های داخلی ترامپ بود
وی خاطرنشان کرد: در کشوری که خشونت و تولید و حمل سلاح بخشی از اقتصاد و سبک زندگی شده است، سیاست های درون گرایانه ترامپ نیز به حمایت  این اقدامات می آید.

احساس خطر درجامعه، عامل افزایش سود کمپانی های تولید سلاح
نجیمی خاطرنشان کرد: با انتقال بیگانه هراسی و انتقال خطرتروریست به داخل کشور آمریکا، کمپانی های تولید سلاح سود بیشتری برده و افکار عمومی آن ها هم با سیاست های درونگرایی و نژادپرستی ترامپ همبستگی بیشتری پیدا می کند.

پذیرش حضور داعش در حادثه لاس وگاس امنیت ملی آمریکا را بیشتر زیرسوال می برد
کارشناس مسائل روز در رابطه با چرایی عدم ربط دهی این حوادث به داعش و متقابلا اسلام زدایی و اسلام هراسی در آمریکا، این ادعا که آمریکا با این اقدام به دنبال عبور از داعش و تمرکز بر مسائل جدیدی در خاورمیانه مانند استقلال کردستان است را رد کرد و گفت: داعش یک عملیات وحشت را در دنیا در دستور کار قرار داده است و با پایان کار داعش در منطقه ما، عوامل آن به کشورهای خود باز گشته اند که اگر آمریکایی ها بپذیرند که این اقدامات به دست داعش صورت گرفته است، امنیت ملی آمریکا بیشتر زیرا سوال می رود و مردم آن تحت رعب و وحشت بیشتری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ایجاد وحشت، ناامنی و ترسی که در مردم آمریکا در اثر اعلام وابسته بودن این عملیات به داعش منجبر به بروز حوادث زیادی می شود، پس آمریکایی ها تمام تلاش خود را می کنند که از این موضوع بگذرند.

احتمال ایجاد دادگاه های سوری برای ربط حادثه آمریکا به عوامل ناراضی داخلی

نجیمی ادامه داد: احتمال این وجود دارد که افرادی از خود خاک آمریکا دستگیر و علی الظاهر محاکمه بشوند تا افکار عمومی این کشور شکل دهی شده و به سمت گروه های داخلی برود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر در بین مردم آمریکا شایع شود که این اقدام زیرنظر داعش بوده است، دیگر احساس امنیت نمی کنند.

بازتاب منفی احساس ناامنی در جامعه آمریکا
وی تاکید کرد: این عدم احساس امنیت یک بازتاب بسیار منفی در جامعه آمریکا ایجاد می کند که یک بحران در مدیریت موضوع برای آمریکایی ها به وجود می آورد و عواقب بسیار بدی برای آن ها خواهد داشت.

نجیمی تاکید کرد: بر همین اساس آمریکایی ها ولو با وجود باقی ماندن اسناد مبنی بر دخالت داعش در این عملیات به هیچ وجه نخواهند پذیرفت که داعش در این عملیات دست داشته است.

وحشت عظیم مردم آمریکا از داعش
تحلیلگر مسائل روز با بیان ینکه تمام تلاش آمریکایی ها برای القا این نکته است که این حادثه توسط ناراضیان داخلی صورت گرفته است، اظهار کرد: مردم آمریکا از ناراضیان داخلی احساس ناامنی نمی کنند اما یک وحشت عظیم از داعش ها دارند.

وی در رابطه با چرایی این وحشت، تصریح کرد: در طول این چند سال اخیر رسانه های غربی برای اسلام هراسی یک وحشت بی سابقه از داعش را در آمریکا به وجود آورده اند؛ امروز این چیزی که کاشته اند و بر روی آن داشت انجام داده اند را برداشت می کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.