ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 58285
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
مکتب عاشورا باید برای نسل جوان انقلاب تبیین شود

مکتب عاشورا باید برای نسل جوان انقلاب تبیین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد راهداری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: واقعه عاشورا آنقدر دارای عظمت است که درسی را که این حادثه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد راهداری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: واقعه عاشورا آنقدر دارای عظمت است که درسی را که این حادثه به بشریت داد در کل عمر زندگی بشر دیگر پیش نمی آید.

وی با اشاره به اینکه این حماسه درس های فروانی برای بشریت دارد، افزود: قیام عاشورا برای همه انسان‌های آزاده جهان و به ویژه مسلمانان درس‌های بزرگی دارد که مهمترین آن ایستادگی در مقابل ظالمان و ستمگران و کمک به مظلومان و ستم‌دیدگان است.

وی ادامه داد: امروز تمام دنیا متوجه شده است که واقعه عاشورا چه پیام‌های بزرگ و عظیمی در دل خود دارد از همین رو دنیای استکبار می خواهد با این واقعه بجنگد اما قیام عاشورا واقعه‌ای بزرگ است که هرگز کهنه نمی‌شود.

امام جمعه موقت زاهدان خاطر نشان کرد: قطعا با توجه و همچنین عمل کردن به آموزه‌های قیام عاشورا هر ملتی را می توان در مقابل ظلم و ستم بیمه کرد از همین دنیای استکبار در تلاش است تا این قیام بزرگ را کمرنگ کند.

وی تصریح کرد: اما کهنگی به هیچ عنوان در قیام عاشورا راه ندارد و هر روزی که از عمر بشریت می گذرد، ظرفیت ها، زوایا و تازگی های بیشتری از آن نمایان می شود از همین رو ما امروز شاهد این واقعیت هستیم که پس از گذشت سال ها این قیام سال به سال در نقاط مختلف دنیا بیشتر شناخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های گسترده و باشکوه ماه محرم در جای جای دنیا گفت: قطعا بشر می‌تواند با درس گرفتن از عاشورای امام حسین (ع) انسانیت را در زندگی خود گسترش بدهد.

حجت الاسلام راهداری با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشورا بیان داشت: قطعا دشمنان اسلام عزاداری ها و حرکت‌های مسلمانان کشورهای مختلف در ماه محرم را رصد می‌کنند و از این حجم گسترده عاشقان امام حسین(ع) احساس خطر می کنند.

وی افزود: همه مسلمانان باید با الگوگیری از پیام‌ قیام عظیم عاشورا به کمک مظلومان جهان بشتابند و به مردم مظلوم یمن، بحرین، میانمار و دیگر نقاطی که امروز تحت سیطره ظلم و ستم استکبار جهانی قرار دارند، یاری برسانند.

وی تصریح کرد: فطرت مکتب عاشورا باید به خوبی برای نسل جوان انقلاب تبیین شود زیرا در صورت تحقق این امر انسان‌های بزرگی همچون شهید حججی ها تربیت می‌شوند که می‌توانند دنیا را متحول کنند.

امام جمعه موقت زاهدان خاطر نشان کرد: شهید محسن حججی درس آموخته مکتب عاشورا و امام حسین (ع) بود از همین رو در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی همچون امام خود سرش را فدای اعتلای این مسیر کرد.

وی با اشاره به برگزاری همه پرسی اخیر در اقلیم کردستان عراق ادامه داد: رژیم صهیونیستی از انتخاباتی که در اقلیم کردستان عراق برگزار شد حمایت کرد زیرا نقشه شوم آمریکا و اسرائیل این است که از این طریق در بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: امنیت در هر جامعه ای از ملزومات اساسی آن است زیرا اگر امنیت را از یک جامعه بگیرند هیچ کاری در آن جامعه قابل اجرا نیست.

وی گفت: برادران خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با فداکاری بسیار تلاش می کنند تا امنیت را در جامعه به خوبی حاکم کنند و در این راه از هیچ تلاشی نیز مضایقه نمی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.