ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58326
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
جدایی طلبی کردها عامل درگیری تا صد سال آینده خواهد بود

جدایی طلبی کردها عامل درگیری تا صد سال آینده خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک عنوان کرد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق به مصلحت کردها، ملت عراق و ملت های منطقه نیست و تنها سوژه ای برای دشمنان و نقطه درگیری خواهد بود. وی با تاکید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک عنوان کرد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق به مصلحت کردها، ملت عراق و ملت های منطقه نیست و تنها سوژه ای برای دشمنان و نقطه درگیری خواهد بود.

وی با تاکید براینکه این جدایی به مصلحت نیست و دولت های ایران، عراق و ترکیه آن را نمی پذیرند، افزود: تنها حامیان این جدایی اسرائیل، امریکا، فرانسه و انگلستان هستند و با توجه به ضرر رساندن این حرکت به منطقه باید در مقابل آن با قدرت ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سفر اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ایران اظهار کرد: امید است رابطه ایران، ترکیه و عراق به رابطه ای قوی و استراتژیک در منطقه تبدیل شود تا در مقابل زیاده خواهی اسرائیل و امریکا و وهابیت تکفیری بایستنند.

وی با اشاره به عهدشکنی آمریکایی ها در بحث برجام تصریح کرد: این عهدشکنی حاصل لجاجت امریکاست، دوسال مذاکره به امضا و توافق ختم شد اما امروز دیوانه ای در امریکا درصدد برهم زدن این توافق است درصورتی که بهتر است به مسائل داخلی خود سامان دهد تا یک نفر در لاس وگاس چنین فاجعه ای را رقم نزند که منجر به کشته شدن 60 نفر و مجروحیت 500 نفر شود.

دری نجف آبادی تاکید کرد: نقض برجام رسواترین کار و لکه ننگی در طول تاریخ بشر خواهد بود.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از تلاشگران این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ناجا بیان کرد: خدمات نیروی انتظامی یک عبادت اجتماعی و خدمت ملی است چراکه برقراری نظم و امنیت مهمترین و اساسی ترین وظیفه به شمار می رود. باید  برای پیشگیری از شرارت ها و بی نظمی ها برخوردی حکیمانه و قدرتمند صورت گیرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: استان مرکزی استان امام و اجداد مقام معظم رهبری است و علاوه بر این دارای موقعیت جغرافیایی خاص بوده، در مسیر ترانزیت و مرکز کشور قرار داشته و مرتبط با مسائل غرب و شرق کشور است که همه این عوامل هوشیاری بسیاری را از سوی نیروهای انتظامی می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل صنفی نباید به مسائل امنیتی بدل شود گفت: نباید گرهی که با دست باز می شود با دندان باز شود، باید مقابل هرگونه مسئله سازی گرفته شود البته باید در مقابل شرارت ها و مجرمان با قاطعیت برخورد کرد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: خوشبختانه در هفته گذشته کارگران شرکت آذرآب مشغول کار شدند، این کارخانه چشم و چراغ کشور و استان مرکزی است و امید است به زودی حرف اول را در منطقه بزند چراکه امکان تولید را بواسطه قرارداد کاری 800 میلیارد تومانی دارد و می تواند وارد عرصه طراحی شود و به ندای رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی لبیک گوید.

وی با اشاره به نزدیکی فصل سرد سال و بروز حوادث جاده ای بیان کرد: طی سالهای اخیر براساس آمار منتشر شده بیش از 400 هزار کشته و بیش از چهارمیلیون نفر مجروح بر جای مانده است که در واقع تلفاتی بیش از تلفات جنگی در این حوزه ثبت شده است و در واقع نیروی انسانی کشور و آینده سازان را در این حوادث از دست می دهیم. باید با رانندگان خطرآفرین و بی تجربه برخورد جدی صورت گیرد تا خسارات و تلفات این چنینی را شاهد نباشیم، همچنین باید با توسعه حمل و نقل عمومی از سفرهای تک نفره کاست.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به مکتب امام حسین (ع) و عاشورا که کلاس انسان سازی، امر به معروف و نهی از منکر، بیداری و اصلاح امور است، افزود: جامعه بشری نیازمند تحول در همه زمینه های اخلاقی، اعتقادی و عملی است، اعتقاد درست، استقامت در راه حق، اخلاق کریمه و عمل صالح برنامه و اصول اصلی دین اسلام است.

دری نجف آبادی صبر و شکرگزاری در راه خدا را دو ویژگی مهم مکتب عاشورا دانست و با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پیام عاشورا گفت: رسالت امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ماست چراکه این دو مقوله حیات جامعه را تضمین می کند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: جهاد با نفس و امر به معروف بیش از سه هزار روایت در فرهنگ اسلامی را به خود اختصاص داده است و در قرآن نیز 10 ها آیه در این راستا نازل شده است و ملازم این دو وظیفه صبر و شکرگزاری در راه خدا به عنوان رسالت ماست.

وی با اشاه به اینکه بیش از 70 مرتبه واژه صبر در قرآن تکرار شده است، بیان کرد: امام سجاد(ع) با زندگی 34 ساله پس از واقعه عاشورا ارزشمندترین وظیفه خود را که همان زنده نگاهداشتن عاشورا و مکتب امام حسین(ع) به منظور حفظ اسلام اصیل، مسیر ولایت و امامت است به انجام رساند و در برابر همه تهاجمات برای احیا و حفظ اسلام ایستادگی کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.