ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58458
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
مناقشه در سوریه به عرصه رویارویی روسیه و آمریکا تبدیل شده است

مناقشه در سوریه به عرصه رویارویی روسیه و آمریکا تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو نوشته است: وزارت دفاع روسیه روز گذشته ادعای جدیدی را در مورد اقدامات پنتاگون در سوریه مطرح کرد. به عقیده نظامیان روسی، گروهی بسیج شده از سوی گروه تروریستی داعش در منطقه امن «التنف» که پایگاه نظامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو نوشته است: وزارت دفاع روسیه روز گذشته ادعای جدیدی را در مورد اقدامات پنتاگون در سوریه مطرح کرد. به عقیده نظامیان روسی، گروهی بسیج شده از سوی گروه تروریستی داعش در منطقه امن «التنف» که پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد، فعالیت دارند.

وزارت دفاع آمریکا این اتهام را رد کرده، ولی در عین حال تایید نموده که نظامیان آمریکایی در منطقه التنف در حال آموزش گروهی از نیروهای مخالف سوری تحت عنوان «مغاویرالثوره» برای مبارزه با اسلام گرایان تندرو هستند.

نظامیان روسی بر این عقیده هستند که این گروه فعالانه با داعش همکاری داشته و حتی مهمات و تجهیزات نظامی آنها را تامین می کند.

مسکو تاکنون سه بار آمریکا را به همکاری با داعش متهم کرده

اتهامات روز گذشته وزارت دفاع روسیه، در واقع ادامه خط مشی اخیر این وزارتخانه است که بعد از حمله گروههای تروریستی به مواضع نظامیان روسی در منطقه کاهش تنش در استان ادلب، در پیش گرفته و سعی دارد همکاری نظامیان آمریکایی با تروریستها در سوریه را بیشتر از گذشته فاش کند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز دو بار پنتاگون را به حمایت مستقیم از گروه تروریستی داعش متهم کرده است: بار نخست بعد از افشای ارائه اطلاعات در مورد محل استقرار نیروهای نظامی روسی و ارتش سوریه در استان ادلب بود و دومین بار نیز دادن مختصات دقیق پاسگاههای نظامی سوری در منطقه "البصیری" به گروههای تروریستی بود، که البته پنتاگون هر دو مورد اتهام وارده را تکذیب کرده است.

"ایگور کوناشینکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه بار دیگر اعلام کرد که بزرگترین مشکل برای نیروهای دولتی سوریه، عملیات نظامی علیه تروریستها در منطقه دیرالزور و پیشرفت به سمت مناطق شرقی این کشور است که پایگاه نظامی آمریکایی ها در منطقه التنف در آنجا قرار دارد. به گفته وی، این در حالی است که با گذشت شش ماه از حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه، از طرف این پایگاه حتی یک عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش انجام نگرفته است.

استفاده نظامیان آمریکایی از آوارگان سوری بعنوان سپر انسانی

این مقام نظامی روس همچنین یادآور شد که در این منطقه امن که مناطق مرزی سوریه و اردن را در بر می گیرد، یک اردوگاه آوارگان «الرکبان» قرار دارد که در آن بیش از 60 هزار نفر ساکنین دو شهر رقه و دیرالزور، از جمله زنان و کودکان بسیاری در آنجا بسر می برند. کوناشینکوف گفت: «این در حالی است که نیروهای آمریکایی از رساندن کمکهای انسان دوستانه از سوی دولت سوریه و از طرف سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها  برای این آوارگان خودداری می کنند. و در واقع از این آوارگان بعنوان سپر انسانی برای حفظ امنیت پایگاه خود استفاده می کنند. در حالیکه چنین اقدامی در سوریه تنها از سوی تروریستها دیده شده است.»

مقامات وزارت دفاع آمریکا هر دو این اتهامات طرف روسی را تکذیب کرده و بار دیگر همان شعار خود را تکرار می کنند که «هدف ائتلاف آمریکایی در سوریه، تنها مبارزه با اسلام گرایان افراطی است و هر گونه ادعایی در این مورد، بی اساس است.»

البته  با وجود این در پنتاگون به این مسئله اعتراف می کنند که ائتلاف آمریکایی در نواحی مرزی سوریه، عراق و اردن، مشغول آموزش نیروهای نظامی متحد خویش است که از جمله آنها گروه «مغاویرالثوره»  است که در حال مبارزه با داعش هستند.

آمریکا نتوانسته گروه‌های مخالف و تروریستی را تفکیک کند

طبق گفته های منابع خبری این روزنامه، طرف روسی دلایل وثوقی در اختیار دارد که ثابت می کند این گروه که جزو نیروهای مخالف دولت سوریه و به اصطلاح «ارتش آزادی بخش سوریه» است، همکاری بسیار فعالی با اسلام گرایان افراطی داشته و حتی مهمات و تسلیحات نظامی در اختیار آنها قرار می دهد.  

این مقام آگاه گفته است: « واقعیت این است که شرکای آمریکایی ما نتوانسته اند به وعده خویش در مورد تفکیک قائل شدن بین مخالفان مسلح روسی و گروههای مسلح اسلام گرای تندرو، عمل کنند. اکنون این گروهها ممکن است شعارهای دیگری بدهند، ولی از ایدئولوژی سابق خود دست برنداشته اند.»

لازم به یادآوری است که در وزارت دفاع روسیه حتی به طرف آمریکایی چنین هشداری داده شده که نیروهای نظامی روسی آمادگی آن را دارند که در صورت ضرورت تمامی نیروهای نظامی که در منطقه امن پایگاه التنف آمریکا حضور دارند را نابود کنند.

به نظر می‌رسد که این روند اوضاع امکان بروز درگیری نظامی بین نیروهای نظامی روسیه و آمریکایی در خاک سوریه را افزایش داده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.