ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58820
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۴۹
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
مرز سوریه و عراق آخرین یورش بزرگ به داعش خواهد بود

مرز سوریه و عراق آخرین یورش بزرگ به داعش خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال روبرت سوفژ معاون فرماندهی کل ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در سخنانی تاکید کرد: مبارزه بزرگ نهایی در عراق علیه تروریست های داعش در مرز با سوریه اتفاق خواهد افتاد. اظهارات این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال روبرت سوفژ معاون فرماندهی کل ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در سخنانی تاکید کرد: مبارزه بزرگ نهایی در عراق علیه تروریست های داعش در مرز با سوریه اتفاق خواهد افتاد.

اظهارات این ژنرال آمریکایی دو روز پس از آن بوده است که نیروهای عراقی موفق شدند شهر حویجه در شمل این کشور را از تروریست های داعش بازپس بگیرند. حویجه یکی از دو قلمرو باقی مانده در اختیار داعش بوده است.

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد: مرحله بعدی و نهایی مبارزه بزرگ در مرز سوریه و عراق خواهد بود. همه تلاش ها در آن مسیر متمرکز خواهد شد و این عملیات بهتر است هر چه زودتر انجام شود.

ژنرال سوفژ در ادامه گفت: هنوز بیش از 2 هزار تروریست داعشی در منطقه حضور دارند.

سوفژ در ادامه گفت: گروه تروریستی داعش از یک ارتش به یک گروه شورشی تبدیل شده که قادر به حملات عجیب و غریب خواهد بود. چالش برای سال های آینده، کار پلیسی در عراق و سوریه خواهد بود.

وی افزود: در حالی که تروریست‌های داعش سعی می کردند خود را در بین هزاران آواره مخفی کنند ولی بیش از 1000 تروریست در شهر حویجه بازداشت شده اند. بسیاری از این تروریست ها هم اکنون در اختیار نیروهای پیشمرگه کرد در استان کرکوک هستند.

کنترل این استان یک نکته حساس در روابط متشنج بین بغداد و مقام های کرد به شمار می رود. ا

نیروهای دولتی عراق از زمان بازپس گیری حویجه در حال پیشروی به سوی مواضع کردها هستند، ولی ژنرال کرافت بر این باور است که همکاری بالایی بین نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه ها وجود دارد.

وی گفت: بخش زیادی از تنش تنها در سطح سیاسی است و هیچ تنشی بین نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه ها وجود ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.