ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59165
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :

پیشنهاد طالبان به داعش برای اتحاد!

گروه تروریستی طالبان که از سال 2015 تاکنون با عناصر «داعش» در افغانستان می‌جنگید و دشمن قسم‌خورده آن بود، ظاهرا تصمیم گرفته دست دوستی به سمت داعش دراز کند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، «هیبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان، با صدور دستور جدیدی، از عناصر خود خواسته از این پس […]

گروه تروریستی طالبان که از سال 2015 تاکنون با عناصر «داعش» در افغانستان می‌جنگید و دشمن قسم‌خورده آن بود، ظاهرا تصمیم گرفته دست دوستی به سمت داعش دراز کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، «هیبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان، با صدور دستور جدیدی، از عناصر خود خواسته از این پس به شبه نظامیان داعش حمله نکنند.
«آخوندزاده» که از منطقه اشغالی «موسی قلعه» در استان «هلمند» بازدید می‌کرد، این فرمان را صادر کرده و دلیل آن را «یکی بودن اهداف دو گروه» دانسته است!
طی ماه‌های اخیر طالبان تلاش می‌کرد تا از جنایات داعش در برخی مناطق از جمله روستای شیعه‌نشین «میرزا اولنگ»، که مرداد گذشته اتفاق افتاد، فاصله بگیرد و چهره‌ای ملایم‌تر از خود برای مردم افغانستان ترسیم کند.
به هرحال، این موضع‌گیری آخوندزاده و پیوندش با داعش، با نرمش کابل نسبت به طالبان، همزمان شده است؛ «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان شنبه گذشته اظهار داشت: «طالبان در مرحله انتخاب قرار دارد، چرا که دولت دست خود را برای برقراری صلح دراز کرده است.»
حمله کرزای به آمریکا
«حامد کرزای» رئیس‌جمهور سابق افغانستان اما تاکید کرده آمریکا بانی افراط‌گرایی است و از داعش برای تضعیف کشورهای منطقه استفاده می‌کند. وی به همین خاطر، از «لویه جرگه» (مجلس بزرگ قبایل افغانستان) خواسته استراتژی جدید «دونالد ترامپ» درباره افغانستان را بررسی کنند. اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا استراتژی جدید خود در قبال افغانستان را اعلام کرد. تقویت نیروهای آمریکایی در افغانستان، محور این استراتژی جدید است.
وی در گفت‌وگو با بی.بی‌.سی اظهار داشته: «از طریق برگزاری لویه جرگه باید به کشورهای همسایه افغانستان اطمینان داد که این کشور در چارچوب منافع آمریکا و یا سایر کشورها در منطقه، عمل نخواهد کرد.»
رئیس‌جمهور سابق افغانستان این را هم گفته که «خود من و کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌ایم که آمریکا بانی افراط‌گرایی در منطقه بوده و با استفاده از داعش برای تضعیف کشورهای منطقه تلاش می‌کند.»
به گفته کرزای، «آمریکا با وارد میدان کردن هند کشوری که رقیب پاکستان محسوب می‌شود، و دشنام دادن به کشور دیگر (ایران)، نمی‌تواند در منطقه ثبات ایجاد کند.»
کرزای این را هم گفته که «آیا ممکن است که آمریکا با دشنام دادن مداوم به ایران، در افغانستان ثبات ایجاد کند.»
کرزای پیش از این نیز در مصاحبه با «تایمز» گفته بود آمریکا به جای شکست دادن و مهار تروریسم، دروازه‌های بیشتری را به روی گروه‌های تروریستی باز کرده است. وی همچنین از هند خواسته بود تا نیروهای امنیتی افغان را تجهیز کند، زیرا سیاست آمریکا برای برقراری صلح در منطقه شکست خورده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.