ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59167
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :

آمریکا شبه‌نظامیان تجزیه‌طلب کُرد را بر 85 درصد شهر رقه مسلط کرد!

براساس گزارش‌های ارسالی از سوریه شبه‌نظامیان تجزیه‌طلب کرد تحت حمایت آمریکا که «نیروهای دموکراتیک سوریه» خوانده می‌شوند، طی امروز و فردا به طور کامل بر شهر «رقه» مسلط می‌شوند. طی ماه‌های گذشته دولت آمریکا برای اینکه کردهای سوریه و نه ارتش این کشور را بر «رقه» مسلط کند، صدها غیرنظامی سوری را در این شهر […]

براساس گزارش‌های ارسالی از سوریه شبه‌نظامیان تجزیه‌طلب کرد تحت حمایت آمریکا که «نیروهای دموکراتیک سوریه» خوانده می‌شوند، طی امروز و فردا به طور کامل بر شهر «رقه» مسلط می‌شوند. طی ماه‌های گذشته دولت آمریکا برای اینکه کردهای سوریه و نه ارتش این کشور را بر «رقه» مسلط کند، صدها غیرنظامی سوری را در این شهر قتل‌عام کرده است.
دیروز نیز خبرگزاری مهر گزارش داد، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضدداعش 250 غیرنظامی را طی چهار روز اخیر، در «رقه» قتل‌عام کرده است. ده‌ها نفر نیز در این حملات، زخمی شده‌اند.
در ماجرای «رقه»، یک بار دیگر ما شاهد سیاست متناقض، ولی موازی آمریکا هستیم؛ این کشور در همان حال که از داعش حمایت می‌کند، از شبه‌نظامیان کرد نیز حمایت می‌کند و البته، هدف واشنگتن از اجرای این سیاست دوگانه، یکی است؛ ایجاد چالش برای دولت مرکزی سوریه. این چالش را تاکنون، داعش ایجاد می‌کرد و از این پس نیز قرار است کردهای تجزیه‌طلب و مورد حمایت آمریکا ایجاد کنند.
با توجه به این تحولات، نمی‌توان از آزادسازی رقه حرف زد، بلکه بهتر است از مفاهیم مرتبط‌تر مثل دست به دست شدن رقه صحبت کرد.
به پیش‌بینی کارشناسان، رقه از این پس، یک برگ برنده در دست آمریکا خواهد بود و واشنگتن، دمشق را طی ماه‌ها و سال‌های آتی، بر سر تسلط بر این شهر، آزار خواهد داد.
تاکنون نیز هم شبه‌نظامیان کرد و هم جنگنده‌های آمریکایی بارها نظامیان سوریه و متحدان آن را در استان رقه و شرق سوریه هدف قرار داده‌اند و به نظر می‌رسد، حملات و درگیری‌های متقابل، از این پس شدت یابد.
با افزایش حملات جنگنده‌های ائتلاف به ارتش سوریه، ماموریت واقعی این ائتلاف هم هر روز شفاف‌تر می‌شود. ائتلاف آمریکایی ضدداعش در ظاهر برای مقابله با داعش ایجاد شده است، ولی هدف واقعی آن، ضربه‌زدن به ارتش سوریه و محور مقاومت در منطقه است.
سایر رویدادها
* نیروهای ارتش ترکیه که قصد ورود به استان «ادلب» سوریه (در چارچوب توافقات آستانه) را دارند، در این استان با عناصر «جبهه النصره» درگیر شدند.
* به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شهر «المیادین» در شرق سوریه در آستانه آزادسازی از اشغال داعش است.
* «فالح الفیاض» از مقامات بغداد، اعلام کرده، بسیج مردمی عراق به همراه ارتش سوریه برای آزادسازی مناطق مرزی دو کشور، به زودی دست به عملیات مشترک می‌زنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.