ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59234
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۵۶
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
سفیر ایران: پروژه های جدید انرژی و حمل و نقل منطقه قفقازجنوبی را متحول خواهد کرد

سفیر ایران: پروژه های جدید انرژی و حمل و نقل منطقه قفقازجنوبی را متحول خواهد کرد

سید جواد قوام شهیدی روز دوشنبه همزمان با آغاز ششمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و گرجستان در تفلیس ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: توافقات جدید در زمینه انرژی و مبادلات برق ، ایجاد پالایشگاه در گرجستان و تامین خوراک آن و همچنین ایجاد کریدور شمال – جنوب که خلیج […]

سید جواد قوام شهیدی روز دوشنبه همزمان با آغاز ششمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و گرجستان در تفلیس ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: توافقات جدید در زمینه انرژی و مبادلات برق ، ایجاد پالایشگاه در گرجستان و تامین خوراک آن و همچنین ایجاد کریدور شمال – جنوب که خلیج فارس را به دریای سیاه متصل می کند ، چهره منطقه را تغییر خواهد داد.
وی افزود: کریدرو شمال – جنوب ، خطی است که بخش اعظم آسیا را به اروپا وصل می کند و یک مسیر امن و ارزان نسبت به خطوط مشابهی است که بخصوص در گذشته مورد استفاده کشورهای حوزه اقیانوس هند قرار می گرفته ا ست .
سفیر کشورمان در گرجستان در مورد برگزاری ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان در تفلیس که طی امروز و فردا برگزار می شود ، گفت: در این اجلاس مسایل سیاسی ، اقتصادی و فرهنکی مطرح می شود.
وی تاکید کرد سند کمیسیون مشترک یک سند پایه و مبنای توافقات در حوزه های مختلف است .
قوام شهیدی گفت : در این کمیسیون 30 کارشناس به نمایندگی از دستگاه های مختلف بحث های اقتصادی مربوط به حوزه های مالی، بانکی ، پزشکی و کشاورزی را در کار گروه های تخصصی بررسی می کنند و در پایان یک سند نهایی تنظیم و به امضای روسای کمیسیون مشترک ایران و گرجستان می رسد .
وی در مورد جمع بندی نتایج پنج کمیسیون برگزار شده طی 23 سال گذشته ، اظهار داشت : در کمیسیون های گذشته همه مسائل مربوط به دو کشور مطرح شده است ، ولی در برخی موارد تحولات مختلف بین المللی و منطقه ای و حتی مسائل داخلی کشورها اعم از تغییرات سیاسی و تغییر در قوانین ، موجب شده که برخی از سند های توافق شده در این کمیسیون ها به طور کامل اجرا نشود .
سفیر ایران در گرجستان گفت : تکرار کمیسیون های مشترک در واقع یک نگاهی است به آنچه تاکنون روی زمین مانده ، و فرصتی است برای یافتن راهکارهایی برای عملیاتی شدن مواردی که در کمیسیون های قبل انجام نشده است و همچنین بدنبال توافق های جدید هستیم .
قوام شهیدی با بیان اینکه در برخی موارد محدودیت های منطقه ای و بین المللی و تغییرات در حوزه های سیاسی و قانون گذاری دو کشور موجب شده که از تمام ظرفیت های طرفین در جهت توسعه روابط استفاده نشود ، افزود: با این اسناد و کمیسیون های مشترک ما می توانیم سهم بیشتری در مناسبات اقتصادی گرجستان داشته باشیم ، گرجستان هم بسیار بیشتر از آنچه شاهد هستیم از ظرفیت اقتصادی کشور ما بهره مند می شود و ما در کمیسیون های مشترک دنبال این راهکارها هستیم .
قوام شهیدی خاطرنشان کرد ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و گرجستان پس از گذشت دو سال از پنجمین اجلاس این کمیسیون در تهران برگزار می شود و در آن دستگاههای اقتصادی از جمله وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایران مسوولیت کمیسیون دو جانبه را بر عهده دارند .
ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان دوشنبه و سه شنبه این هفته ( 17 و 18 مهر ) در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار می شود.
آساق ** 337**1579**مرضیه فاتحی**انتشار دهنده: وحیده دینداری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.