ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59290
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۵۴
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
قم میزبان هشت شهید گمنام/ضرورت هماهنگی دستگاه ها برای تسهیل در تشییع شهدا

قم میزبان هشت شهید گمنام/ضرورت هماهنگی دستگاه ها برای تسهیل در تشییع شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، احد جمالی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی تشییع پیکرهای پاک هشت تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس افزود: همه دستگاه ها موظف هستند تا با انجام وظایف خویش، حضور پرشور مردم در آیین های مختلف شب وداع، تشییع و تدفین شهدای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، احد جمالی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی تشییع پیکرهای پاک هشت تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس افزود: همه دستگاه ها موظف هستند تا با انجام وظایف خویش، حضور پرشور مردم در آیین های مختلف شب وداع، تشییع و تدفین شهدای بزرگوار را فراهم سازند.
وی افزود: هرچه داریم از خون پاک شهدا و رشادت های هشت سال رزمندگان در صحنه های دفاع از خاک این کشورمان است.
معاون استاندارقم با بیان این که شهدا تابع ولی فقیه بودند گفت: در زمان جنگ تحمیلی، همه دنیا در مقابل کشور ما ایستادند اما مردم با تبعیت از امام راحل در صحنه های مختلف با ایثارگی از میهن دفاع کردند.
وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده 13 هزار شهید مفقودالاثر وجود دارد که از این تعداد 9 هزار تن شناسایی شده اند و سهم استان قم 750 شهید مفقودالاثر است.
وی بیان داشت: همه باید اندیشه های شهدا را در جامعه برای نسل آینده تبیین کرده و آن را استمرار بخشیم، چراکه شهدا درس مقاومت و ایستادگی را از امام حسین(ع) پیشوای سوم شیعیان فراگرفتند.

** قم میزبان هشت شهید گمنام
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه با اشاره به این که هشت شهید گمنام دفاع مقدس در شهر مقدس قم تشییع می شود گفت: مراسم آغاز تشییع روز پنجشنبه 20 مهرماه جاری ساعت 9 صبح با اقامه نماز میت توسط آیت الله حسین نوری همدانی در حرم حضرت معصومه(س) آغاز و به سمت خیابان شهدا و مدرسه علمیه معصومیه واقع در بلوار امین برگزار می شود.
سرهنگ احمد حسینی گفت: سه تن از این شهدا در مدرسه معصومیه، 2 تن از شهدا در روز 21 مهرماه در شهر سلفچگان از توابع قم، 2 تن در دانشگاه پیام نور قم و یک تن در آمادگاه شهید فراشاهی طی هفته آینده با حضور مردم شهید پرور قم تدفین می شود.
وی با بیان این که شهدای گمنام از عملیات های مختلف دفاع مقدس هستند گفت: 2 شهید 23 ساله و یک شهید 17 ساله از عملیات های خیبر و محرم در مدرسه معصومیه، 2 شهید 16 و 17 ساله از عملیات والفجر در شهر سلفچگان از توابع قم، یک شهید 21 ساله از عملیات خیبر در آمادگاه شهید فراشاهی آرام می گیرند.
وی ادامه داد: هنوز سن 2 تن از شهیدانی که قرار است در دانشگاه پیام نور دفن شوند اعلام نشده است.
وی با تاکید بر با شکوه برگزار شدن آیین های تشییع شهدا گفت: ساخت یادمان شهدا از سوی نهادهایی که قرار است میزبان شهدا باشند در حال اجراست که امیدواریم با حضور پرشور مردم قم، آیین هایی در شان شهدا برگزار شود.
تا کنون 63 شهید گمنام در 39 نقطه از استان قم تدفین شده اند که یادمان آنان، میزبان مردم شهید پرور قم است.

** شب وداع با شهدای گمنام در مدرسه علمیه معصومیه برگزار می شود
مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز گفت: مراسم شب وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام با اجرای برنامه های سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، 19 مهرماه در مدرسه معصومیه قم برگزار می شود.
حجت الاسلام محمود ملک دار ادامه داد: در شامگاه 20 مهرماه نیز مراسم ویژه ای برای سه تن از شهدایی که در مدرسه علمیه دفن می شوند برگزار می شود.
وی گفت: ستاد تشییع شهدای گمنام در مرکز مدیریت حوزه های علمیه تشکیل شده است و کمیته های فرهنگی و اطلاع رسانی مشغول به فعالیت شده و در این زمینه یادمان شهدا طراحی و در مدرسه معصومیه ساخته شده است.

** 10 هزار دانشجو میزبان شهدای گمنام
محمدعلی حسینی رئیس دانشگاه پیام نور قم نیز با اشاره به این که 10 هزار دانشجو میزبان شهدای گمنام هستند گفت: این تعداد دانشجو به صورت خودجوش برای میزبانی از 2 تن از شهدا برنامه های مختلفی را در نظر گرفته اند و در همین راستا یادمان شهدا را طراحی و اجرا کرده اند.
وی با بیان این که 24 مهرماه، کنگره بزرگداشت شهدا در قم برگزار می شود گفت: در این کنگره پیکرهای مطهر شهدا با حضور دانشجویان تشییع خواهد شد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.