ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59345
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
  • 306 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمات دهی در موکب احمدبن موسی(ع) شایسته مردم فارس باشد

خدمات دهی در موکب احمدبن موسی(ع) شایسته مردم فارس باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر دوشنبه در جلسه ایجاد موکب احمد بن موسی(ع) با اشاره به اهمیت برپایی موکب احمدبن موسی(ع) در ایام اربعین حسینی، گفت: به خاطر اینکه استان فارس، استان احمدبن موسی(ع) و حرم سوم است، باید نام آن حضرت باقی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر دوشنبه در جلسه ایجاد موکب احمد بن موسی(ع) با اشاره به اهمیت برپایی موکب احمدبن موسی(ع) در ایام اربعین حسینی، گفت: به خاطر اینکه استان فارس، استان احمدبن موسی(ع) و حرم سوم است، باید نام آن حضرت باقی بماند و منعکس شود و به همین دلیل موکب استان فارس را به نام احمدبن موسی(ع) نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: بنا بر این بوده که هر موکبی که از استان فارس در آنجا برپا شود، نام حضرت احمدبن موسی(ع) نام اصلیش باشد و نام‌های فرعی و جزئی جای خود را دارد تا انعکاسی از دعای امام هشتم باشد که فرمودند امیدوارم خداوند اجازه ندهد حق تو ضایع شود، همانگونه که تو حق مرا ضایع نکردی .

امام جمعه شیراز ادامه داد: این مقام والای حضرت احمدبن موسی(ع) است که حق امام هشتم را ضایع نکرد و امام رضا(ع) نیز دعا کرد که خدا حقش را ضایع نکند .

آیت الله ایمانی زیارت اربعین را نشانه پایداری در راه امام حسین(ع) دانست و گفت: کسانی که پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیش از سایر افراد بوده است، در اربعین شرکت می‌کنند .

رئیس هیئت امنای موکب احمدبن موسی استان فارس، زیارت اربعین را نشانه پایداری در راه امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: عاشورا مظهر شور و احساسات و اربعین مظهر شعور و تعقل و تفکر است .

وی با بیان اینکه اربعین به خاطر تداوم عزای امام حسین(ع) که ویژگی پیدا کرده است،‌ گفت: اگر مصیبت‌های جامعه را ارزیابی کنیم مشاهده خواهیم کرد معمولاً در روز اول عزا افراد زیادی شرکت می‌کنند و عرض تسلیت دارند اما همه این افراد در روز اربعین این تسلیت را ندارند و تنها افراد خاصی که  متوفی را میشناختند و با فامیل ارتباط ویژه‌ای داشتند، بیشتر از بقیه در چهلم اظهار علاقه می‌کنند و این نشان می‌دهد که پیوند این عده بیش از سایرین است و همین مسئله برای عزاداری امام حسین(ع) نیز صدق می‌کند .

آیت‌الله ایمانی گفت: با توجه به این ویژگی‌ها ما معتقدیم که زیارت اربعین نشانه افراد مؤمن است و کسانی که پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیش از سایر افراد بوده است، در اربعین شرکت می‌کنند و عرض ادب دارند .

امام جمعه شیراز به برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در نظام جمهوری اسلامی اینگونه رقم زده است که به برکت این نظام نام امام حسین(ع) جهانی شود و تا نام امام حسین(ع) جهانی نباشد قیام حضرت مهدی(عج) انجام نمی‌گیرد زیرا حضرت مهدی(عج) خودش را فرزند امام حسین(ع) معرفی می‌کند و نشان می‌دهد، پس مردم باید امام حسین(ع) را بشناسند و این اربعین وسیله شناخت امام حسین(ع) است .

وی ادامه داد: وقتی که جمعیت زیادی به آن شکل عظیم و باشکوه به ساحت مقدس امام حسین(ع) اظهار علاقه کرده و به زیارت آن حضرت می‌روند، لذا وظیفه همه دست‌اندرکاران است که نسبت به این عده اظهار علاقه و محبت بیشتری داشته باشند و موکب‌ها را برپا کرده و هزینه‌ها را برای این کار پرداخت کنند تا زائران امام حسین(ع) به سادگی و به آرامش و آسایش بتوانند مسیر را طی کرده و به کربلا برسند .

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: سِرّ برپایی موکب‌ها در پیاده‌ روی اربعین حسینی این است که همزمان با حرکتی که در طول تاریخ مطرح بوده، از عزاداران امام حسین(ع) پذیرایی شود که البته این کار اختصاص به عصر و زمان ما ندارد و از دیرباز تاکنون وجود داشت اما اکنون تکامل پیدا کرده است و این موکب‌ها و عزاداری‌ها را به سمت کمال هدایت می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.