ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59433
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
جلالی: گزارش سازمان ملل مهر تاییدی بر جنایات عربستان در یمن بود

جلالی: گزارش سازمان ملل مهر تاییدی بر جنایات عربستان در یمن بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، زاکیاتو اپسه ساله گودوسو و سیروما ابوبکر نمایندگان مجلس سنای کامرون امروز (دوشنبه 17 مهرماه) با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند. کاظم جلالی در این نشست با اشاره به نقش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، زاکیاتو اپسه ساله گودوسو و سیروما ابوبکر نمایندگان مجلس سنای کامرون امروز (دوشنبه 17 مهرماه) با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به نقش فعال کامرون در اجلاس‌های بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا با حضور پررنگ‌تر در اجلاس‌ها و نشست‌های اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نقش این اتحادیه را در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی موثرتر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش موثر دیپلماسی پارلمانی، تصریح کرد: گفتگوهای مجالس و پارلمان‌های دو کشور ایران و کامرون می‌تواند به گسترش و توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف کمک کند.

وی با بیان اینکه کامرون در بین کشورهای آفریقایی نقش موثر و جایگاه ویژه‌ای دارد، یادآور شد: حل مشکلات بین‌المللی به ویژه مبارزه با تروریست‌ها در منطقه، ‌ آفریقا و جهان نیازمند عزم و اراده جدی جهانی و کشورهای آفریقایی و منطقه است.

جلالی با اشاره به جنایات بوکوحرام در آفریقا، ‌ خاطرنشان کرد: پدیده شوم تروریسم به معضلی جهانی تبدیل شده است که مبارزه با آن نیازمند اراده‌ای صادقانه از سوی کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تروریسم را در هر شکل و شیوه‌ای محکوم می‌کند، توضیح داد:‌ تقسیم‌بندی تروریست‌ها به دو بخش خوب و بد در روند مبارزه با آن اختلال مواجه می‌کند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به حامیان غربی و منطقه تروریسم در منطقه و آفریقا و جهان، ‌گفت: حضور قدرت‌های خارجی در منطقه، چالش‌ها را افزایش داده و در روند مبارزه با تروریسم ایجاد مشکل ایجد کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، ‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات تروریست‌ها در سوریه، ‌یادآور شد: مشکل سوریه باید از طریق مردم این کشور و راهکار سوری-سوری حل شود و حضور نیروهای خارجی در این کشور تنها به وقوع مشکلات بعدی منجر می‌شود.

وی در ادامه موضوع یمن و جنایات عربستان در این کشور را نگران کننده دانست و تصریح کرد: عربستان سعودی با حمله به یمن تنها به کشتار مردم و زنان و کودکان این کشور و تخریب زیرساخت‌ها می‌پردازد.

جلالی با بیان اینکه جنایت‌های عربستان در یمن بسیار فاجعه بار است، تاکید کرد: گزارش اخیر سازمان ملل متحد که البته با تاخیر همراه بود، مهر تاییدی بر کشتار کودکان و تخریب زیرساخت‌های یمن توسط عربستان بود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه دو کشور دوست و مسلمان ایران و کامرون زمینه‌های همکاری متعددی در حوزه‌های مختلف دارند، گفت: گفتگوهای پارلمانی دوجانبه می‌تواند به توسعه روابط ایران و کامرون منجر شود.

زاکیاتو اپسه ساله گودوسو نیز در این نشست با استقبال از گفتگوهای پارلمانی میان ایران و کامرون، گفت:‌ کامرون نیازمند همکاری با جمهوری اسلامی ایران جهت بهره‌برداری از فرصت‌های موجود در این کشور است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مدل و نمونه مطلوبی برای اداره کشورها به شکل دموکراتیک و اسلامی است.

این نماینده مجلس سنای کامرون با اشاره به ثبات و امنیت ایران در منطقه تاکید کرد:‌ ایران تجارب خوب و مفیدی در زمینه تامین امنیت و مبارزه با تروریسم دارد که امیدواریم بتوانیم از این تجارب بهره ببریم.

سیروما ابوبکر نیز در این نشست ایران را کشور امن در منطقه دانست و گفت: امنیت کشور بزرگی مانند ایران مثال‌زدنی است و امیدواریم بتوانیم در همکاری‌های دوجانبه از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.