ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 59570
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
  • 167 بازدید
  • ارسال توسط :
از انتخاب رهبر ارکستر ملی تا دو خبر هنری دیگر

از انتخاب رهبر ارکستر ملی تا دو خبر هنری دیگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از اخبار دریافتی، ارکستر ملی ایران در برنامه جدید خود، قطعه  «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده را  به رهبری مهدی وجدانی در تالار وحدت به صحنه می‌برد. در این رویداد، با استقبال و حمایت استاد حسین علیزاده و به رهبری مهدی وجدانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از اخبار دریافتی، ارکستر ملی ایران در برنامه جدید خود، قطعه  «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده را  به رهبری مهدی وجدانی در تالار وحدت به صحنه می‌برد.

در این رویداد، با استقبال و حمایت استاد حسین علیزاده و به رهبری مهدی وجدانی قطعه نی‌نوا  اجرا می‌شود؛ وجدانی پیش از این سابقه آهنگسازی و رهبری قطعاتی چون سمفونی ظهور، قطعه ارکسترال فتح، تراژدی رستم و سهراب و ایران ١۴٠۴ را داشته است.

در سابقه وجدانی در حوزه رهبری و آهنگسازی می‌توان به موسیقی متن فیلم و تئاتر، سمفونی خرمشهر، موسیقی صنعت جهانی مس، ۴ آلبوم موسیقی بی‌کلام، موسیقی ارکسترال به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و قطعه کرال با موضوع مقام معظم رهبری اشاره کرد.

 ازسوی  چندین کشور تا کنون از وی جهت رهبری ارکستر  دعوت شده است؛ نفر اول موسیقی از جشنواره تئاتر تک، کاندید بهترین موسیقی متن فیلم از دو جشنواره خارجی، تقدیر شده توسط حوزه هنری و بنیاد فردوسی بخش دیگری از کارنامه کاری وجدانی است.

حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی، قطعه نی نوا را در سال ۱۳۶۲ خلق کرد؛ قطعه‌ای که در طی بیش از ۳ دهه، همواره مورد توجه مخاطبان و
علاقه‌مندان موسیقی بوده است. طی یک سال گذشته برای نخستین بار  است که هدایت ارکستر ملی  ایران را رهبر مهمان به عهده دارد.

افتتاح نمایشگاه بین المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار»

نمایشگاه بین المللی پوستر با عنوان نسل کشی مذهبی در میانمار، سه شنبه ۱۸ مهرماه در گالری‌های «عالی» و «خانه عکاسان» حوزه هنری افتتاح می‌شود. به دنبال فراخوان پوستر نسل کشی مذهبی در میانمار، ۷۰ اثر از میان آثار ارسالی از ۱۹ کشور، به نمایشگاه راه پیدا کردند.

سید مسعود شجاعی مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری در این‌باره گفت: با توجه به مدت زمان محدود در نظر گرفته شده برای ارسال اثر به دبیرخانه نمایشگاه، خوشبختانه آثار قابل اعتنایی از سوی هنرمندان گرافیست ایرانی و هنرمندانی از ۱۸ کشور جهان از جمله چین، اندونزی، هلند، بلژیک، سوریه، مصر، پرتغال، الجزایر، لهستان، اتریش، هندوستان، ایتالیا، ترکیه، فلسطین، صربستان، برزیل، امریکا و مالزی به دستمان رسید که از میان آثار رسیده، ۷۰ اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شد.

شجاعی با اشاره به فاجعه کشتار مسلمانان در میانمار ادامه داد: این اتفاق آنقدر وحشتناک و دور از انتظار بود که افکار عمومی در سراسر جهان را متأثر کرد و متعاقب آن جامعه هنری نیز به این کشتار وحشیانه واکنش نشان داد و این نمایشگاه گوشه‌ای از واکنش هنرمندان گرافیست جهان به نسل کشی مسلمانان در میانمار است که طی فراخوانی در یک بازه زمانی محدود در اختیار ما قرار گرفت و امیدواریم در توقف روند کشتار و آزار و اذیت مردم مسلمان میانمار مؤثر واقع شود.

این رویداد هنری با همکاری مرکز تجسمی حوزه هنری و انجمن تجسمی روایت فتح اجرا شده است. نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۱۸ مهرماه با حضور هنرمندان، مسئولان فرهنگی هنری و هنردوستان در گالری‌های عالی و خانه عکاسان حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ افتتاح می‌شود.

رونمایی اثر نگارگری پرهای آسمان در نگاه خانه سوره حوزه هنری

اثر نگارگری مهدی فرخی با عنوان «پرهای آسمان» سه شنبه ۱۸ مهرماه در نگاه خانه حوزه هنری رونمایی می‌شود.

مهدی فرخی- هنرمند اثر نگارگری «پرهای آسمان» گفت: این اثر ادای دینی به مقام ملکوتی شهید حججی است که در ابعاد ۱۰۰*۷۰ سانتیمتر با تکنیک اکریلیک آماده شده است.

او در توضیح این اثر افزود: پرهای آسمان روایت‌گر رزمنده‌ای است که با قامتی استوار در فضای مرکزی تابلو ایستاده است. در عین حالی که این رزمنده هیبتی طبیعی دارد و روی زمین ایستاده است و نمادی از استقامت و ایستادگی در آن جلوه‌گر است و در قسمت بالای تابلو تجمعی از پرندگان در حال و هوایی روحانی و آسمانی رزمنده را در برگرفته‌اند.

مهدی فرّخی هنرمند نگارگر، متولد ۱۳۵۹است. او دارای درجه یک هنری رشته نگارگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و برگزیده بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۸۸ و برگزیده بیش از ۴۰ جشنواره هنری بوده و سابقه تدریس در دانشگاه سوره و دانشگاه شاهد را دارد. این هنرمند تا کنون سه نمایشگاه انفرادی در موزه هنر امام علی(ع)، موزه رضا عباسی و نگارخانه رضوان برگزار کرده است. در حال حاضر چهار اثر اهدایی او به موزه آستان قدس رضوی، در این موزه به نمایش درآمده است.

«پرهای آسمان» ششمین اثری است که پس از شهادت محسن حججی در نگاه خانه حوزه هنری رونمایی می‌شود و آثار دیگری از هنرمندان در صف رونمایی در نگاه خانه سوره قرار دارند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.