ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59604
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
  • 582 بازدید
  • ارسال توسط :

شهدا رفتند اما مسئوليت سنگيني به عهده ما گذاشتند(حدیث دشت عشق)

شهيد محمد عزيزرياضي فرزند حاج حسنعلي در سال 1337 در يکي از روستاهاي شهرستان نهزم در خانواده‌ای متدين و متعهد متولد شد. بطور کلي در ابتداي کودکي با اسلام آشنا شد و نماز و روزه و ساير واجبات را بجا مي‌آورد و در سال 1356 در رشته تحصيلي تجربي موفق به اخذ ديپلم گرديد.در اواخر سال […]

شهيد محمد عزيزرياضي فرزند حاج حسنعلي در سال 1337 در يکي از روستاهاي شهرستان نهزم در خانواده‌ای متدين و متعهد متولد شد.
 بطور کلي در ابتداي کودکي با اسلام آشنا شد و نماز و روزه و ساير واجبات را بجا مي‌آورد و در سال 1356 در رشته تحصيلي تجربي موفق به اخذ ديپلم گرديد.
در اواخر سال 1356 به تهران رفت و در شهرک اکباتان به شغل شريف کارگري مشغول شد. در همان دوران بود که انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني آغاز شده بود اين شهيد بزرگوار در همانجا بر عليه رژيم طاغوت دست بکار شد و با انقلابيون و دانشجويان مبارز در تظاهرات برعليه رژيم شرکت فعال داشت.
در موقع پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام امت از تهران به رشت آمد و در زادگاه خود روستاي نهزم فعاليت‌هاي اسلامي و انقلابي خود را شروع نمود. سپس با همکاري چند تن از برادران، انجمن اسلامي شهيد مطهري را تشکيل داد و اين انجمن را بصورت پايگاه مبارزه با منافقين و ساير گروهک‌هاي مرتد تبديل نمود و تا آنجا که در توان داشت با منافقين در ستيز بود و هيچ گونه سازشي از خود نشان نداد. سپس شغل معلمي را پيشه گرفت و بعد از شرکت در تظاهرات مردمي در تاریخ 15 مهرماه سال 61 در بازار جمعه رشت به شهادت رسيد.
قسمتي از وصيت شهيد محمد عزيز رياضي: اي برادر و خواهر مسلمان دست از اسلام و قرآن برنداريد، شهدا رفتند اما مسئوليت سنگيني به عهده ما گذاشتند. از ولايت‌فقيه تا جان در بدن داريد حمايت کنيد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.