ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59654
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۳۴
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
تصمیم داعش برای حمله به پایتخت‌های اروپایی

تصمیم داعش برای حمله به پایتخت‌های اروپایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، حمله اخیر به جده پایتخت اقتصادی سعودی نشانه آن است که داعش هسته‌های خود را در عربستان فعال کرده و آماده آغاز حملات به پایتخت‌های اروپایی است. پایگاه اینترنتی روزنامه الکترونیکی رأی الیوم درباره حمله اخیر به کاخ پادشاهی عربستان در جده نوشت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، حمله اخیر به جده پایتخت اقتصادی سعودی نشانه آن است که داعش هسته‌های خود را در عربستان فعال کرده و آماده آغاز حملات به پایتخت‌های اروپایی است.

پایگاه اینترنتی روزنامه الکترونیکی رأی الیوم درباره حمله اخیر به کاخ پادشاهی عربستان در جده نوشت: در پی اعلام خبر «حمله تروریستی» به کاخ «السلام» در شهر جده که منجر به کشته شدن دو افسر نگهبان این کاخ و زخمی شدن سه نفر دیگر شد، پیام‌های متعددی در محکومیت این حمله و ابراز همبستگی با عربستان سعودی، ارسال شد.

خطرناک بودن این حمله از این جهت بود که این کاخ دولتی، مقر دفتر پادشاهی سعودی و مکانی برای برگزاری جلسات هیئت وزیران در شهر جده و محل استقبال از هیئت‌های خارجی بود که به عربستان سفر می‌کردند. حتی ملک سلمان بن عبد العزیز سه شنبه گذشته یعنی دو روز قبل از سفر اخیرش به مسکو، آخرین جلسه هیئت وزیران را در این مکان برگزار کرد.

در ادامه این سرمقاله آمده است:

درست است که در زمان این حمله که در روز شنبه یعنی روز تعطیل رسمی هفتگی در عربستان اتفاق افتاد، کارمندان در این کاخ حضور نداشتند و حمله در وروی غربی کاخ که مشرف به خیابان عمومی بود، روی داد، اما این نخستین بار است که یک کاخ پادشاهی که از لحاظ درجه اهمیت پس از کاخ الیمامه در ریاض، در مرتبه دوم قرار دارد، هدف حمله قرار می‌گیرد.

در ادامه این سرمقاله آمده است: سفارت آمریکا در ریاض با صدور بیانیه‌ای رسمی، از اتباع خود خواست در رفت و آمدهایشان در این منطقه مراقب و محتاط باشند چرا که ممکن است حملات دیگری هم در راه باشد که این مسئله باعث ایجاد رعب و وحشت شد. به ویژه اینکه بیانیه سرکنسولگری (آمریکا) قبل از اعلام رسمی وقوع این حادثه از سوی ریاست دستگاه امنیتی عربستان صادر شد.

تفاسیر و تحلیل‌های متعددی برای این حمله در رسانه‌های اجتماعی که جدیت زیادی در پرداختن به این چنین موضوعات حساسی دارند، مطرح شده است که شاید مهمترین این تفاسیر و تحلیل ها، موضوع ارتباط این حمله با عملیات روز پنج شنبه گذشته یعنی محاصره و انهدام پنج باند تروریستی وابسته به «دولت اسلامی» (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در شهر ریاض بوده باشد. حتی در بیانیه رسمی پس از این حادثه هم به کشف کارگاه‌های ساخت بمب و نارنجک‌ها ونقشه‌های حمله به دو مقر وزارت دفاع اشاره شده است.

شناسایی و انهدام این باند در روز پنجشنبه یعنی دو روز قبل از حمله به کاخ «السلام» در جده، خود این مسئله را در ذهن‌ها ترسیم کرده که حمله به این کاخ اقدامی انتقامجویانه بوده که یکی از عناصر داعش پس از عملیات روز پنج شنبه، به اجرا در آورده است؛ و بعید نیست که این روایت درست باشد گر چه دستگاه امنیتی آن را تأیید نکرده شاید به این علت که تحقیقات در این زمینه هنوز در مراحل اولیه اش قرار دارد. دستگاه امنیتی سعودی فقط به این داده بسنده کرد که عامل این حمله به نام منصور بن حسین بن علی آل فهید العامری، دارای تابعیت عربستانی با بیست و هفت سال سن بوده است و به همراه خود یک قبضه سلاح کلاشینکوف و سه بمب حرارتی (مولوتوف) داشت.

در ادامه سرمقاله الیوم آمده است: تبعات حمله به قلب شهر جده پایتخت اقتصادی عربستان آن هم دو روز پس از شناسایی ومحاصره مقر‌های وابسته به داعش در شهر ریاض، بسیار خطرناک و نشانگر آن است که این تشکیلات (داعش) چه بسا راهبردی را برای فعال کردن هسته‌ها و باند‌های خود در عربستان و آغاز حملات انفجاری، در پیش گرفته است؛ درست مانند حملات متعدد داعش در ماه‌های گذشته در بسیاری از شهر‌ها وپایتخت‌های اروپایی که در واکنش به شکست هایش در میدان‌های نبرد سوریه و عراق و از دست دادن بسیار از مناطق تحت کنترل خود در این دو کشور، به اجرا در آورده است.

نمی‌دانیم که عامل حمله به قصر السلام در جده، «گرگ تنها» (عامل مستقل تروریستی) یا اینکه بخشی از باند وابسته به داعش در طراحی این حمله بوده است. تن‌ها مسئولان سعودی هستند که می‌توانند به هرگونه سئوالی در این زمینه پاسخ دهند، اما آنچه را که می‌توان به طور قطعی گفت: این است که عربستان سعودی، مورد هدف واقع شده و در تیررس خطرناک داعش در منطقه قرار گرفته است.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.