ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59662
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۰۸
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :

بازسازی‌سوریه فرصتی برای‌فعالان بخش‌خصوصی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز؛ جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اخیر این کمیسیون به سوریه اظهار داشت: مهم‌ترین هدف اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از این سفر دو روزه بررسی آخرین وضعیت جبهه مقاومت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز؛ جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اخیر این کمیسیون به سوریه اظهار داشت: مهم‌ترین هدف اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از این سفر دو روزه بررسی آخرین وضعیت جبهه مقاومت در مقابله با داعش بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی موفق شد که در جریان این سفر از شهر حلب بازدید و اوضاع این منطقه را مورد بازدید قرار دهد، افزود: همچنین در این سفر نیاز دولت و ملت سوریه برای بازسازی این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

کریمی قدوسی با بیان اینکه حلب شهری فوق العاده راهبردی با حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت است تصریح کرد: این شهر پایگاه اقتصادی و صنعتی سوریه محسوب می‌شود؛ نکته جالبی که با آن مواجه شدیم اظهارات مسئولان این منطقه درباره پیروزی این شهر در برابر داعش بود. استانداری حلب به ما گفتند که خودمان هم امید نداشتیم این شهر آزاد شود، اما نظر جمهوری اسلامی بر این بود که اگر حلب سقوط کند به طور کلی نظام سوریه سقوط می‌کند از این رو آزاد شدن حلب را مدیون نگاه عمیق جمهوری اسلامی می‌دانیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ملاقات برخی اعضای این کمیسیون با بشار اسد رئیس جمهور سوریه یادآور شد: ما هم چنین درباره حضور ایران در بازسازی سوریه با بشار اسد ملاقاتی داشتیم و بشار اسد در این دیدار اصرار زیادی بر اجرای این امر و حضور وسیع‌تر ایران برای این بازسازی داشت.
وی با بیان اینکه متاسفانه دولت در این زمینه قدری کُند عمل می‌کند، تاکید کرد: این در حالی است که مسئولان و مردم سوریه در آنجا درخواست حضور فعال‌تر ایران در بازسازی مناطق تخریب شده این کشور را از ما داشتند. این در حالی است که سوریه کشوری قدرتمند و سرشار از ذخایر مهم نفتی و گازی است، طرف سوری حاضر است در ازای بازسازی مناطق جنگی این ذخایر را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهد.
کریمی قدوسی افزود: به نظر می‌رسد روس‌ها در این زمینه گام‌های موفق تری هم، چون انعقاد قراردادهای ۵۰ ساله برداشته اند، این در حالی است که ما تنها ۶، ۷ توافق نامه داریم که هنوز هیچ کدام عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: قرار است ظرف یکی دو هفته آینده جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با هیئتی پیرامون بحث‌های اقتصادی و توافق نامه‌های مربوط به این حوزه به سوریه سفر کند و ما نیز مراتب اعتراضات خود مبنی بر اینکه چرا دولت در این عرصه از همت لازم برخوردار نیست در نامه‌ای خطاب به دولت مینویسیم تا دولت با تشکیل کمیته‌های ویژه فعالیتش را در این زمینه افزایش دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: اکنون زمینه بسیار خوبی برای شرایط اقتصادی ما برای خروج از رکود در سوریه فراهم شده به ویژه آنکه سوری‌ها حاضر هستند مصالح ساختمانی ما را با قیمتی بالاتر از اتحادیه اروپا از ما بخرند که این امر با توجه به تعطیلی کارخانجات و رکود حاکم بر بسیاری از کارگاه‌های تولیدی کشور بسیار حائز اهمیت است. در واقع بازسازی کشورهای یمن، سوریه، لبنان و… فرصت گرانبهایی برای ما محسوب می‌شود چرا که سیاست‌های داخلی، خارجی و مدیریت این کشور‌ها صددرصد با ما هماهنگ است و به راحتی می‌توانیم بخش‌های خصوصی را فعال کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این سفر گزارشی مصور از اقدامات نیروهای مردمی جمهوری اسلامی ایران را در شهر حلب در راستای ساخت مساجد و مدارس تخریب شده این شهر مشاهده کردیم حتی یک نفر به تنهایی با کمک مردم حلب به بازسازی مدارس و مساجد این منطقه با یک پنجم قیمتی که سوری‌ها تمام می‌کنند اقدام کرده بود در این گزارش سر کلاس درس حاضر شدن کودکان و مشغول به تحصیل شدن آن‌ها را نیز مشاهده کردیم این در حالی است که این اقدام بدون پشتوانه و با صرفا با نگاه انقلابی انجام شده و تحولی جدی در آنجا ایجاد کرده بود.
کریمی قدوسی در پایان با اشاره به سرمایه گذاری ایران در سوریه در قالب خط اعتباری یک میلیارد دلاری خاطر نشان کرد: دولت یازدهم خط اعتباری یک میلیاردی در سوریه تصویب کرده بود که آثار آن در این سفر چندان مشهود نبود بنابراین این مسئله یکی از سوال هایی است که بنده از مسئولان خواهم پرسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.