ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59775
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲:۱۶
  • 490 بازدید
  • ارسال توسط :
سکوت معنادار مجامع بین‌المللی در قبال یمن/ حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

سکوت معنادار مجامع بین‌المللی در قبال یمن/ حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ یمن از 25 مارس 2015 در قالب ائتلاف چندین کشور به رهبری عربستان و با هدف حمایت از منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن آغاز شد، در حالیکه هدف اصلی این جنون جنگی را باید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ یمن از 25 مارس 2015 در قالب ائتلاف چندین کشور به رهبری عربستان و با هدف حمایت از منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن آغاز شد، در حالیکه هدف اصلی این جنون جنگی را باید مقابله با ایران در منطقه غرب آسیا دانست.

از آغاز جنگ یمن جنایت‌های جنگی علیه مردم این کشور رو به فزونی رفت، به گونه‌ای که روزانه شمار زیادی از مناطق مسکونی مورد هجوم جنگنده های ائتلاف غربی_ عربی قرار گرفته و در نتیجه هزاران نفر از مردم بیگناه کشته شدند، اما مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر،  تنها در قبال این فجایع سکوت کردند.

مجامعی که همواره حنجره خود را برای اعدام سوداگران مرگ پاره می کردند، در مقابل جنایت جنگی علیه مردم مظلوم یمن مهر بر دهنشان خورد و با سکوت مرگبارشان بار دیگر اثبات کردند که حقوق بشر چیزی جز اهرمی برای اعمال فشار علیه کشورهای مخالف امپرالیسم جهانی نیست.

ویرانی یمن میراث خاندان سعودی

اما این تمام ماجرا نبود شروع جنگ علیه فقیرترین کشور عربی علاوه بر تخریب ساختمان های مسکونی، ویرانی مدارس، بیمارستان ها، پناهگاه ها و فرودگاه ها را هم در برداشت؛ طبق آمار مرکز قانونی حقوق و توسعه یمن در گذشت قریب به 900 روز از حمله ائتلاف سعودی، بیش از 12 هزار 907 نفر از غیر نظامیان یمنی کشته و 21 هزار و 165 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در این مدت، 15 فرودگاه، 14 بندر، یک هزار 941 جاده و پل، 165 ایستگاه و نیروگاه برق، 409 منبع و کانال آب، 372 شبکه و ارتباطات و یک هزار و 645 تاسیسات دولتی در استان های مختلف یمن تخریب شده است. 406 هزار 289 منزل مسکونی، 773 مسجد ،269 بیمارستان و مرکز بهداشت، 791 مدرسه و موسسه آموزشی، 114 تاسیسات دانشگاهی، 240 مرکز گردشگری، 103 مرکز ورزشی و 26 موسسه رسانه ای در استان های مختلف یمن نیز ویران شدند.

 

سایه حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

علاوه بر آن حدود 1200 مدرسه به دلیل آسیب دیدگی ناشی از حملات عربستان، برای آموزش مناسب نیستند که منجر به ترک تحصیل حدود یک میلیون و 800 هزار کودک یمنی شد.

عربستان  با محاصره  هوایی، زمینی و  دریایی یمن  مانع  از انتقال کمک های بشر دوستانه شده است، همچنین با محاصره هوایی از انتقال بیمارها به کشورهای دیگر  جلوگیری می کند که موجب گسترش بیماری ها مانند وبا در این کشور می شود.

کابوسی به نام وبا

شیوع بیماری های مختلف از موارد دلخراش هر جنگی است، مردم یمن نیز از این امر مستثنی نشدند؛ کلمه وبا این روزها از آشناترین واژه ها برای مردم این کشور است؛ مردمی که علاوه بر داغ عزیزان خود در حملات جنایتکاران سعودی، باید شاهد لحظات مرگ خانواده هایشان بر اثر بیماری کشنده وبا باشند؛ این بیماری در 22 استان از 23 استان یمن شیوع یافته و براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری وبا تاکنون جان بیش از 2018 تن را گرفته است و تعداد 565 هزار و 41 مورد ابتلا به این بیماری در سراسر یمن به ثبت رسیده است.

نماینده  سازمان  ملل در یمن نیز درباره  وضع  بحرانی یمن  گفت : نبود راه‌حل سیاسی تراژدی یمن را وخیم‌تر کرده است و 17 میلیون یمنی توانایی دست‌یابی به غذا را ندارند و جنگ باعث شده است تا بیماری وبا به طور بی سابقه‌ای در تاریخ این کشور، گسترش پیدا کرده است.

کودکان، قربانی جنگ یمن

تاکنون تعداد1340 کودک یمنی کشته و یا مثله شده اند اما این پایان ماجرا برای کودکان این سرزمین نبوده است چراکه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل به دنبال شیوع بیماری وبا در یمن به خاطر ادامه حملات عربستان، 10 میلیون کودک یمنی به کمک های انسان دوستانه احتیاج دارند.

در این بین جراحت «بثینه» کودک خردسال یمنی که در جریان حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به صنعا خانواده خود را از دست داد موجب خشم کاربران مجازی و واکنش‌ها مختلف شد اما پس از مدتی نیروهای سعودی با ربودن این دختر بچه جنایت را در حق او تمام کردند.

سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایت مثال زدنی بود و کاربران فضای مجازی با هشتگ #لعیون_بثینه( به خاطر چشم های بثینه) انزجار خود را از این جنایت علیه بشریت نشان داده و خواستار پایان جنگ در یمن شدند، اما مجامع بین المللی بازهم همانند همیشه در خواب دلار های عربستانی و رعب آمریکایی بر این جنایت سرپوش گذاشتند.

 

سایه حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

 

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به افزایش نقض حقوق بشر در یمن از سوی عربستان گفت: سازمان ملل با تاخیر بسیار زیاد به مسئله کشتار مردم یمن ورود پیدا کرد و این نشان دهنده تاثیر پذیری نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت از دلارهای عربستان و فشارهای سیاسی آمریکاست.

وی با بیان اینکه سازمان ملل با سکوت خود در جنایات علیه مردم یمن شریک است؛ اظهار کرد: تشکیل کمیته حقیقت یاب و قرار گرفتن عربستان در لیست سیاه سازمان ملل تنها یک حرکت نمادین برای بازسازی جایگاه از دست رفته سازمان ملل تلقی می شود.

هانی زاده با بیان اینکه قرار دادن عربستان در لیست سیاه تنها جنبه اعتباری و حیثیتی دارد خاطر نشان کرد: کارهایی همانند اعمال تحریم های شدید، تدابیر تنبیهی و اخراج نماینده عربستان در سازمان ملل درباره ریاض باید اتخاذ شود.

مدعیان پوشالی حقوق بشر

آمریکا و انگلیس با فروش تسلیحات نظامی به عربستان شعله جنگ را بیشتر کرده و جنگنده های آمریکایی با هدف قرار دادن مناطق مسکونی، زنان وکودکان یمنی را قتل عام می‌کنند.

حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

سازمان عفو بین الملل در گزارشی به نقش آمریکا و انگلیس در جنگ یمن پرداخت و اعلام کرد: آمریکا و انگلیس، تجاوزهای خطرناک علیه حقوق بشر در یمن را تشدید کرده‌اند و از طریق فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان، منجر به مشکلات ویرانگری برای غیرنظامیان شده‌اند. همچنین واشنگتن و لندن بیش از 5 میلیارد دلار به عربستان سلاح فروخته است.

جنگ روانی سعودی‌ها

عربستان به دلیل افزایش نقض حقوق بشر در یمن، در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان‌ملل اعلام کرد که حملات به کودکان غیرقابل قبول و وحشتناک است.

در ژوئن سال گذشته(2016) نیز سازمان ملل طی گزارش سالانه خود درباره ناقضان حقوق کودکان، عربستان را به عنوان مسئول 60 درصد تلفات کودکان در جنگ یمن معرفی کرد؛ اما تنها با گذشت چند روز از انتشار این گزارش، بان کی مون، دبیر کل وقت سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه، نام عربستان را از فهرست خارج و اعلام کرد: قرار است تحقیقات مشترکی با مشارکت ریاض در مورد جنگ یمن انجام شود.

 

 

سایه حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

خاندان سعودی اخیرا با تغییراتی که در سیاست های کشور خود انجام داده است؛  تلاش می‌کند تا افکار جهانی را از نقض حقوق بشر منحرف کرده و خود را حامی حقوق بشر نشان دهد، اما کشوری که رنگ دموکراسی را به خود ندیده و پادشاهان آن در عیش و نوش فارغ از وضعیت مردم خود به سر می‌برند هیچگاه با این نوع رفتارها قادر به سرپوشی فجایع یمن نخواهند شد. اما باید دید قرار گرفتن نام عربستان در لیست سیاه سازمان ملل آیا به تغییر موضع خاندان سعودی در قبال جنگ یمن منجر خواهد شد یا خیر؟

 گزارش از علیرضا ملکی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.