ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 59809
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۵۶
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
شعار مرگ بر آمریکا برخواسته از فرهنگ ظلم ستیزی منتظران امام زمان(عج) است/ بالاترین گزینه‌‌ی روی میز ما، فرهنگ شهادت ماست

شعار مرگ بر آمریکا برخواسته از فرهنگ ظلم ستیزی منتظران امام زمان(عج) است/ بالاترین گزینه‌‌ی روی میز ما، فرهنگ شهادت ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زرند ، آیت الله سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم پخش سراسری دعای ندبه در شهر زرند ضمن عرض سلام بر منتظران حضرت مهدی(عج) گفت: از صبح سحر می دیدم که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زرند ، آیت الله سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم پخش سراسری دعای ندبه در شهر زرند ضمن عرض سلام بر منتظران حضرت مهدی(عج) گفت: از صبح سحر می دیدم که از گوشه و کنار شهر برای حضور در این مانور که مانور عاشقان مهدی فاطمه است حضور می یابند.

وی افزود: مجلس مزین به تصاویر شهدا است، شهدایی که ولی نعمتان ما هستند و تصاویر دو شهید بی سر مدافع حرم، شهید حججی و شهید عظیمی که هر دو در یک صحنه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در دهه اول محرم مانور عشق به شهادت را در تشییع پیکر شهید حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف آباد شاهد بودیم و این یک نماد از تجلیل از همه شهدای مدافع حرم بود و تکریم شهید حججی یعنی تکریم همه شهدای مدافع حرم.

خاتمی در ادامه به دعای پرفیض اشاره کرد و گفت: دعای ندبه قبل از انقلاب هم در ایران قرائت می شد ولی پس از انقلاب شکوه ویژه ای پیدا کرد که در ادامه به پیام هایی که این دعا برای ما دارد اشاره خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ما نباید از آنچه که این روزها در جهان رخ می دهد به سادگی بگذریم، همه باید موضع خودتان را در مقابل ظلم ستمگرانی که پای آنها در همه جنایات هست، اعلام کنید.

وی تصریح کرد: ما همه گزینه هایمان روی میز است و بالاترین گزینه، فرهنگ شهادت ماست و این ملت عاشورایی پیروز خواهد بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان ابراز داشت: ما در متن دعای ندبه امام زمان را اینگونه می خوانیم که کجاست آن کسی که امید ریشه کنی ظلم و ستم به اوست و کسی که ابهت ستمگران را خواهد شکست، بله ما منتظر این امام هستیم و به این انتظار افتخار می کنیم و حتی در دعای عهد آرزو می کنیم که اگر در زمان ظهور مرده باشیم، زنده شویم و در رکاب امام زمان(عج) با ظلم بجنگیم.

وی اولین پیام دعای ندبه را اینگونه بیان کرد: منتظران باید فرهنگ نفرت از ظالمان در جانشان نهفته باشد خصوصا آنهایی که اکنون به مسلمانان از جمله یمن و میانمار و … ظلم می کنند، چرا که شمر و عمر سعد و یزیدی که ما در زیارت عاشورا لعن می کنیم اکنون همین جنایتکاران هستند.

وی افزود: طبق آیات قرآن، مسلمان در مقابل کافر نفوذناپذیر است و شعار ارزشی مرگ بر آمریکا برخواسته از همین فرهنگ ظلم ستیزی منتظران امام زمان(عج) است.

آیت الله خاتمی پیام دوم دعای ندبه را نفی سازش با ستمگران خواند و گفت: حساب نرمش قهرمانانه که جلودار آن امام حسن مجتبی (ع) بود از حساب نرمش تحقیرانه جداست چرا که نرمش قهرمانانه خود یک نوع مبارزه است و در سیره هیچ امامی سازش با ظلم همراه ذلت نبوده است و منتظران حضرت ولی عصر(عج) این امت سرافراز ایران اسلامی فریاد همیشه آنها «هیهات من الذله» خواهد بود.

وی در باب سومین پیام دعای ندبه اظهار داشت: در فرازهای دعای ندبه می گوییم که کجاست آن کسی که ابهت پوشالی ستمکاران را در هم خواهد شکست و دیدیم که این ملت منتظر، پوزه آمریکایی که پس از فروپاشی قدرت شوروی، خودش را کسی می دانست چگونه به خاک مالید و در ادامه هم همین خواهد بود.

وی بیان کرد: آمریکایی ها حتی در فکر در اختیار گرفتن خاورمیانه بزرگ بودند، آنها فکر گرفتن لبنان، سوریه و عراق را در سر داشتند ولی شما ملت بزرگ بودید که جلوی آنها ایستادید و خواهید ایستاد.

وی افزود: حال رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا که بسیاری از روانشناسان آمریکا هم می گویند باید او به روانشناس مراجعه کند، ایران را تهدید می کند، آیا نمی داند ایران اسلامی با فرهنگ عاشورایی و شهادت جلوی آنها چگونه ایستاده است و هر سال شعار مرگ بر آمریکا را با شکوه بیشتر سر خواهد داد.

خاتمی در پیام چهارم دعای ندبه گفت: ما در فرازهای دعای ندبه امام (عج) را به عنوان امامی ظلم ستیز می خوانیم، منتظران هم باید ظلم ستیز باشند و البته منتظران مصلح، خود صالح هستند و به کسی ظلم نمی کنند نه به خانواده، نه مردم ، نه ارباب رجوع و نه هیچ کس دیگری.

وی در بیان آخرین پیام دعای پرفیض ندبه گفت: امام زمان(عج) هیچگاه از مبارزه با ظلم خسته نخواهند شد و آنقدر با ظلم می جنگند تا کاملا ریشه کن شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان تصریح کرد: من به عنوان یک طلبه به رئیس جمهور آمریکا می گویم هر کار دوست دارید انجام دهید، این ملت خسته نخواهد شد چرا که رؤسای قبلیتان هم از جمله کلینتون، بوش ها و اوباما هم آمدند و رفتند ولی این مردم همچنان ایستاده اند و عقب نخواهند کشید.

وی اظهار داشت: قصه تحریم سپاه هم لقمه ای نیست که به راحتی از گلوی آمریکا پایین رود و آنها باید بدانند که با این تحریم بیچاره خواهند شد، و صد البته ما از جهاد خسته نمی شویم ولی به لطف خدا دشمنان را خسته خواهیم کرد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.