ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59815
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۱۶
  • 470 بازدید
  • ارسال توسط :
«میرزاولنگ» در افغانستان دوباره سقوط کرد

«میرزاولنگ» در افغانستان دوباره سقوط کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، منطقه میرزاولنگ در شهر صیاد واقع در ولایت سرپل افغانستان باردیگر به دست طالبان افتاد. محمدنور رحمانی رئیس شورای ولایتی ولایت سرپل ضمن تأیید سقوط میرزاولنگ اعلام کرد: از شب گذشته تا کنون دشمن عملیات گسترده ای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، منطقه میرزاولنگ در شهر صیاد واقع در ولایت سرپل افغانستان باردیگر به دست طالبان افتاد.

محمدنور رحمانی رئیس شورای ولایتی ولایت سرپل ضمن تأیید سقوط میرزاولنگ اعلام کرد: از شب گذشته تا کنون دشمن عملیات گسترده ای را در منطقه میرزاولنگ آغاز کرد که با تصرف چند قرارگاه امنیتی، این منطقه سقوط کرده است.

لازم به ذکر است، دفتر سازمان ملل در افغانستان به دنبال تحقیق درباره کشتار روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد که ۳۶ غیرنظامی و افراد خارج از میدان نبرد از سوی طالبان و نیز گروهک تروریستی داعش کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است که این هیئت با «شاهدان عینی و مقام‌های رسمی» در ولایت شمالی سرپل مصاحبه کرده و دریافته اند که طالبان و گروهک داعش مرتکب قتل غیرنظامیان و افراد «خارج از میدان نبرد» شده‌اند.

قربانیان کشتار در میرزااولنگ همه از هزاره‌های شیعه به شمار می آیند.

براساس قوانین جنگ و حقوق بین‌الملل، افراد «خارج از میدان نبرد» (hors de combat) به کسانی گفته می‌شود که در جنگ دخیل یا در میدان نبرد نیستند.

در گزارش یوناما آمده که این افراد در روزهای ۳ تا ۵ آگوست (۱۲ تا ۱۴ مرداد) کشته شدند.

گفتنی است که اخیرا تحرکات طالبان در برخی ولایت های افغانستان شدت گرفته و در تازه ترین اقدام، حدود یک ماه پیش این گروه بیش از ۵۰ غیر نظامی را در روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» به طرز وحشیانه ای به شهادت رساندند.

در حالی تیم امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هفته های گذشته به تشکیل جلساتی برای تدوین راهبرد جدید این کشور در افغانستان اقدام کردند که از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی شده و عملیات طالبان و تروریست  های تکفیری- وهابی داعش در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.