ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59863
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۱۴
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
ظرفیت و خدمات‌رسانی موکب احمدبن‌موسی(ع) افزایش می‌یابد

ظرفیت و خدمات‌رسانی موکب احمدبن‌موسی(ع) افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از کمیته روابط عمومی و تبلیغات موکب احمدبن موسی(ع)، مسعود راستی به تشریح فعالیت‌های این موکب در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: موکب احمدبن موسی(ع) در سال گذشته در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از کمیته روابط عمومی و تبلیغات موکب احمدبن موسی(ع)، مسعود راستی به تشریح فعالیت‌های این موکب در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: موکب احمدبن موسی(ع) در سال گذشته در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع در کربلای معلی برپا شد که روزانه 8 هزار نفر از امکانات رفاهی و اسکان آن بهره‌مند می‌شدند.

وی با بیان اینکه این موکب با استقبال فراوان مردم کشورمان و همچنان اتباع خارجی مواجه شد، افزود: سال گذشته هر روز بزرگترین دغدغه ما این بود که مکان کافی نداشتیم تا همه مراجعه‌کنندگان را پذیرش کنیم زیرا دیگر موکب ظرفیت آنچنانی نداشت.

راستی بیان کرد: در این موکب علاوه بر اسکان زائران و ارائه خدماتی نظیر تغذیه مناسب در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، تمام فعالیت‌های فرهنگی که یک زائر نیاز داشت اعم از اجرای مراسم‌های مذهبی، برپایی نماز جماعت به صورت یومیه، پاسخگویی به سوالات شرعی، ختم قرآن، قرائت روزانه زیارت عاشورا، دعای ندبه و غیره انجام می‌شد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) همچنین خدمات دیگر این موکب را برشمرد و گفت: در مسائل خدماتی 30 دستگاه لباسشویی، لباس‌های زائران خسته و تازه از راه رسیده را شست‌وشو می‌داد و همچنین خواهران و برادرانی نیز در این موکب به ارائه خدمات ماساژ درمانی به زائران حسینی می‌پرداختند. 

وی، خطاطی بر روی لباس‌ها و همچنین دوخت دوز آن‌ها و کولی‌پشتی‌های زائران، پیرایشگاه اصلاح سر و صورت آقایان و همچنین ارائه خدمات مختلف اطلاع‌رسانی برای آدرس‌های مورد درخواست زائران و تشکیل ستاد گم‌شدگان را از دیگر فعالیت‌های این موکب برشمرد.  

راستی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 270 نفر در این موکب به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کردند، گفت: همچنین یکی از بهترین خدماتی که به زائران خود ارائه دادیم، خدمات درمانی بود، به طوری که بیش از 29 هزار ویزیت و کار درمانی طی ایام برپایی این موکب انجام شد و حدود 50 نفر در این بخش به ارائه خدمات می‌پرداختند.  

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برپایی این موکب در سال جاری اشاره کرد و گفت: این موکب را دوباره در ایام اربعین در کربلا برپا خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه امسال به دنبال گرفتن زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در کربلای معلی هستیم تا بتوانیم 10 هزار نفر را در موکب احمدبن موسی(ع) اسکان دهیم، گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم خدماتی بهتر از سال گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.

راستی با تصریح اینکه با افزایش ظرفیت موکب، مسلماً تعداد خادمان آن نیز به 300 نفر می‌رسد گفت: امسال نیز مانند سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات مختلف به زائران، یک تیم پزشکی کامل را در موکب مستقر خواهیم کرد تا هم به زائران ایرانی و هم زائران عراقی ارائه خدمات دهند. 

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) در پایان از تشکیل 9 کمیته برای ارائه برپایی این موکب در سال جاری خبر داد و گفت: کمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی، امنیت، ایمنی، مخابرات، تأسیسات، اطلاع‌رسانی و خواهران در برپایی این موکب و ارائه خدمات در آن همکاری دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.