ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59919
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۴:۴۱
  • 547 بازدید
  • ارسال توسط :
آمادگی مرزهای خوزستان برای استقبال از زوار اربعین

آمادگی مرزهای خوزستان برای استقبال از زوار اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زیارت اربعین تنها دربارهٔ حسین بن علی وارد شده و هیچ پیشینه‌ای را نمی‌توان برای اربعین و اعمال مربوط به این روز تا پیش از حادثه عاشورا تصدیق کرد و این ویژگی و امتیاز، خاص آن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زیارت اربعین تنها دربارهٔ حسین بن علی وارد شده و هیچ پیشینه‌ای را نمی‌توان برای اربعین و اعمال مربوط به این روز تا پیش از حادثه عاشورا تصدیق کرد و این ویژگی و امتیاز، خاص آن حضرت است.

چند سالی است که عاشقان حسین چه از کشورمان چه سایر کشورها، خستگی ها را به جان خریده و مسیرهای طولانی را برای ادای زیارت اربعین طی کرده تا به کربلا برسند.

اما در این بین مسئولان برای رفاه حال این زائران چه اقدامات و تمهیداتی داشته اند؟

دکتر سلمان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت استان گفت : نظارت علوم پزشکی از قبل از برپایی موکب ها اعمال می گردد به این صورت که مناطق مرزی سم پاشی شد تا موجودات و حشرات موذی از بین بروند.

دکتر شکراله سلمان زاده افزود: همچنین اجبار شد کسانی که قصد برپایی موکب را دارند برای تهیه کارت تندرستی اقدامات لازم را انجام دهند که نمونه گیری و سایر آزمایشات را بصورت رایگان انجام داده می شود.

سلمان زاده بیان کرد: برای طریقه نگهداری از موادغذایی و روش طبخ درست غذا نیز جلسات متعددی را برگزار نمودیم تا غذا با روش های کاملا بهداشتی آماده و در اختیار زوار قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در بحث بازرسی نیز در حال حاضر به صورت شبانه روزی و مستمر تمام موکب ها مورد بازرسی قرار می گیرند و موارد مشکوک به سرعت جمع آوری می شود به منظور بهداشتی بودن آب شرب نیز به صورت مرتب کلر سنجی خواهد شد.

دکتر سلمان زاده  گفت: در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی پایگاه های مراقبت مرزی در طول سال و در 24 ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند و هر شخصی که وارد مرز می شود را از لحاظ تنفسی، تب و حتی بیماری های پوستی غربالگری خواهند شد.

وی تصریح کرد: با استفاده از دستگاه های دیجیتالی که تعبیه شده اگر شخصی علائم تب یا تنفس را داشته باشد به سرعت در اتاق بیمار، نمونه برداری صورت می گیرد و مورد را به استان مربوطش گزارش می دهیم همان طور که سال های گذشته این اتفاق صورت گرفت.

توصیه های بهداشتی در سفر زیارت اربعین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان توصیه کرد: مهم ترین نکات این است که حتما از آب بطری استفاده نمایند و در حد امکان با خود نیز آب بطری همراه داشته باشند و به هیچ عنوان از آب مخازن و رودخانه نیاشامند.

از خوردن کاهو، سالاد و سبزیجات به شدت خودداری نمایند و غذا را گرم مصرف کنند.با توجه به این که احتمال رشد عوامل میکروبی در غذاها وجود دارد به هیچ عنوان غذایی را برای وعده بعد نگه ندارند.

بیماران دیابتی، قلبی و عروقی نیز در فواصل مختلف استراحت لازم را نمایند و از کفش راحت استفاده کنند.

کسانی که دارو مصرف می کنند حتما داروی خود را به همراه داشته باشند.

رعایت آداب تنفسی و بهداشت دست ها بسیار مهم است و بطور مرتب دست های خود را با آب و صابون یا ژل های ضد عفونی کننده ، بشویند.

در دستمال عطسه و سرفه کنند و از روبوسی با افرادی که نشانه های بیماری تنفسی دارند خودداری نمایند.

حتما قبل از سفر واکسن آنفلونزا تزریق کنند.

 

آمادگی مرزهای خوزستان برای استقبال از زوار اربعین

اقدامات پلیس راه خوزستان در مرزها

 

همچنین رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص روانی تردد و ترافیک در مرزها بیان کرد: زیر ساخت های موجود در شلمچه از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما به دلیل این که در سال های گذشته پارک خودروهای زوار در مسیر مشکل ساز بود امسال به منظور جلوگیری از این اقدام در حال حصار کشی مرز شلمچه و چذابه هستند تا تردد روان تر باشد.

وی افزود: در مرز چذابه اقدامات اساسی در حال اجراست از جمله این که برای روانی ترافیک که سال گذشته مشکل ساز بود در سال جاری جاده ها در حال تعریض است و80 درصد کار پیش رفته است همچنین فضای پارکینگ ها توسعه یافته است.

دولتشاهی گفت: در مرز چذابه به دلیل تغییر مکان موکب‌ها مشخص شدن مسیرها و ارائه خدمات می‌توانیم مدیریت بهتری در نظم و تردد زوار حسینی و خودروها باشیم.

 

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار داشت: با نصب علائم رانندگی ، خط کشی جادهو سایر فعالیت های مورد نیاز ایمن سازی مسیر تردد زوار به امید خدا از 1 آبان ماه سال جاری همه عوامل راهور ، نیروی انتظامی و گذر ناهمه آماده خدمت رسانی خواهند شد.

 

دولتشاهی عنوان کرد: در مرز چذابه اقدامات اساسی در حال اجراست ، سال گذشته به دلیل عرض کم جاده ها از جمله جاده معروف نفت (از جاده جدید بستان به سمت پارکینگ اصلی چذابه ) که مرکز و اصل ترافیک آنجا بود در حال تعریض است.همچنین کمربندی بستان ، کمربندی سوسنگرد و مسیر سوسنگرد بستان در حال ایمن سازی است.

 

دولتشاهی تصریح کرد: وضعیت مسیرها و راه‌های منتهی به مرز شلمچه تا خرمشهر تا حدودی خوب است ولی جاده اهواز به خرمشهر نیاز به دو بانده شده دارد که این موضوع جزو برنامه‌های بلندمدت است.

 

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان بیان داشت: با اصلاحات و اقدامات انجام شده در مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال ترافیک روان‌تری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: امسال علاوه بر مرزهای شلمچه، چذابه و مهران، مرز خسروی نیز برای تردد زوار حسینی در نظر گرفته شده است. سال گذشته به دلیل بسته شدن مرز مهران سرریز زوار به مرزهای خوزستان بود که امسال به دلیل در نظر گرفتن مرز دیگری احتمال سرریز زوار به مرزهای شلمچه و چذابه کمتر است که این موضوع در کنترل ترافیک تأثیرگذار است.

دولتشاهی گفت: در مرز چذابه به دلیل تغییر مکان موکب‌ها مشخص شدن مسیرها و ارائه خدمات می‌توانیم مدیریت بهتری در نظم و تردد زوار حسینی و خودروها باشیم.

آمادگی مرزهای خوزستان برای استقبال از زوار اربعین
درخواست رئیس پلیس راه استان از زوار اربعین

وی از زائران اربعین حسینی درخواست کرد: حتما در این سفر برای روانی تردد و ترافیک از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند و در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی آن را در پارکینگ ها مجاز پارک نمایند.

 

با سرعت مطمئن حرکت کرده و در صورت خستگی از ادامه مسیر خودداری نموده و استراحت کنند چرا که متاسفاه سال گذشته به علت خواب آلودگی رانندگان در یک روز 50 واژگونی خودرو اتفاق افتاد.

 

زائران از پیاده روی در شب خودداری نمایند و در صورت حرکت حتما لباس سفید به تن کنند تا شاهد حوادث تلخی چون مرگ یک زائر به دلیل حرکت در شب و پوشیدن لباس مشکی نباشیم.

 

خلاف جهت خودروها حرکت نمایند تا خودرویی که از مقابل می آید را ببینند و احتیاط نمایند.

ممنوعیت خروج از مرز بدون گذر نامه

ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت استان نیز بیان داشت : صدور ویزا به صورت انفرادی و گروهی پس از ثبت نام در سامانه سماح توسط دفاتر زیارتی در سراسر استان انجام می شود و پیش بینی می شود در اربعین حسینی امسال شمار زائران خوزستانی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته باشد.

 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: زائران اربعین حسینی باید مدارک مورد نیاز برای صدور روادید از جمله گذرنامه را تحویل دفاتر خدمات مسافری و زیارتی دهند ولی پیش از این باید در سامانه سماح به نشانی http//samah.haj.irثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

 

حویزاوی بیان داشت : همه مراحل ثبت نام در سامانه سماح به صورت رایگان بوده و هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر به مبلغ حدود یک میلیون و 940هزار ریال خواهد بود که از طریق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.

وی تاکید کرد : خروج زائران از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه بدون گذرنامه و روادید معتبر ممنوع است.

آمادگی مرزهای خوزستان برای استقبال از زوار اربعین

 

و اربعين از رازهای هستی است و اربعين حسين (ع) روز بسط لطف اوست بر پيروان و دوستدارانش.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.