ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 59923
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۰۰
  • 190 بازدید
  • ارسال توسط :
آموزش داعش در پادگان‌های آمریکا

آموزش داعش در پادگان‌های آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،  آمریکا برای اینکه بتواند نیروهای ارتش سوریه و مقاومت را در شرق این کشور متوقف کند، پشتیبانی از تکفیری‌های داعش را علنی و گسترده‌تر کرده است. پیش از این، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از داعش، طی سال‌های 2011 تا 2014، علنی بود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

 آمریکا برای اینکه بتواند نیروهای ارتش سوریه و مقاومت را در شرق این کشور متوقف کند، پشتیبانی از تکفیری‌های داعش را علنی و گسترده‌تر کرده است. پیش از این، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از داعش، طی سال‌های 2011 تا 2014، علنی بود و از سال 2014 تاکنون، این حمایت‌ها به صورت پوشیده صورت می‌گرفت.

اما در ماه‌های گذشته که پیشروی‌های ارتش سوریه برای آمریکا نگران‌کننده شده حمایت نظامیان آمریکایی از داعش نیز بیشتر و علنی‌تر شده است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی رجانیوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، 450 تروریست داعشی از پایگاه آمریکایی «التنف» در شرق سوریه، خارج شدند و مواضع نیروهای سوریه را مورد حمله قرار دادند. پایگاه «التنف» پیش از این گمان می‌رفت که تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو «ارتش آزاد» را آموزش می‌دهد، ولی اکنون مشخص شد که عناصر تکفیری و داعش در آنجا آموزش می‌بینند. پیش از این نیز گزارش شده بود، توپخانه هوشمند آمریکایی‌ها در «التنف» در اختیار داعش قرار گرفته است.

 وزارت دفاع روسیه قبلا اعلام کرده بود، داعش و نظامیان آمریکایی با هم در دیرالزور همزیستی دارند. «یگورکونا شنکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه هفته گذشته طی بیانیه‌ای، اعلام کرده بود:‌ «تصاویری در اختیار داریم که نشان می‌دهد حدود 600 عنصر مسلح داعش با خودروهای زرهی در برابر دیدگان نظامیان آمریکایی، از منطقه التنف به سمت غرب سوریه حرکت کرده‌اند.»

قطع همکاری ترکیه با ارتش آزاد

ترکیه برای نخستین بار اعلام کرد، حمایت از گروه موسوم به «جیش‌العزه» را قطع کرده است. آنکارا همچنین از این گروه تروریستی که شاخه «ارتش آزاد» محسوب می‌شود، خواست در استان «حماه» با ارتش سوریه درگیر نشود. این نخستین بار است که ترکیه آشکارا از قطع حمایت خود از یک گروه تروریستی در سوریه خبر می‌دهد.مقامات ترکیه همچنین، یک خلبان سوری را آزاد کردند. چند ماه قبل جنگنده این خلبان که سرهنگ «محمد صوفان» نام دارد، در خاک ترکیه سرنگون شده بود.

استقبال کردها از پیشنهاد معلم

کردهای سوریه به درخواست اخیر «ولید معلم» وزیر خارجه این کشور، در مورد انجام گفت‌وگو، پاسخ مثبت داده‌اند. «ایسنا» با انتشار این خبر نوشته: «در بیانیه‌ای که هماهنگ‌کننده اداره خودگردان کردهای سوریه منتشر کرده، اظهارات معلم، گامی مثبت تلقی شده است، کردها در این بیانیه همچنین، تمایل خود برای مذاکره با دمشق را نیز اعلام کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «راه‌حل سیاسی همچنان تنها راه‌حل برای بحران سوریه است و می‌تواند به تراژدی سوریه پایان دهد و فضا را برای تمامی گروه‌های جامعه جهت حضور مطلوب در کشوری که (ساختار سیاسی آن) به زودی براساس اصول دموکراسی شکل می‌گیرد، فراهم کند.»

اداره خودگردان کردها در تاریخ 22 سپتامبر سال جاری میلادی انتخاباتی را در مناطق تحت کنترل خود برگزار کرد که این اولین اقدام مشخص برای برقراری سیستم فدرالی در شمال سوریه بود. «شاهوز حسن»، رئیس مشترک و جدید حزب اتحادیه دموکراتیک کردها در سوریه اظهارات ولید معلم درباره آمادگی دمشق برای گفت‌وگو با کردها در مورد شکلی از دولت خودگردان در مناطقشان را مثبت ارزیابی کرده است.

سایر رویدادها

* روسیه امتناع کارشناسان سازمان ملل از نمونه‌برداری از پایگاهی که منشأ حمله با گاز «سارین» در سوریه خوانده شده را «شرم‌آور» توصیف کرد.

* یک نویسنده زن روسی که به همراه سه فرزندش به سوریه سفر کرده و به داعش پیوسته بود، در نزدیکی مرز عراق به اتفاق سه فرزندش کشته شد.

* تروریست‌ها با حمله موشکی به دو مدرسه در «درعا البلاد» که منطقه آتش‌بس محسوب می‌شد، دو نفر را شهید و چهارتن دیگر را مجروح کردند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.