ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60123
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
زائرینی گلستانی برای تسلی دل امام غریبشان به پابوسش رفتند

زائرینی گلستانی برای تسلی دل امام غریبشان به پابوسش رفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار اعزامی دانشجوسلام؛ به مشهد مقدس؛ یک کاروان ۹۷ نفری از زائران دلسوخته حضرت رضا در آستانه ورود اهل بیت پیامبر به شام به مشهد مقدس آمدند تا به امام غریب خود سر سلامتی دهند و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار اعزامی دانشجوسلام؛ به مشهد مقدس؛ یک کاروان ۹۷ نفری از زائران دلسوخته حضرت رضا در آستانه ورود اهل بیت پیامبر به شام به مشهد مقدس آمدند تا به امام غریب خود سر سلامتی دهند و کمی از آلام قلبش بکاهند تا جبران زخم زبانهای مردم شام را کنند.

کاروانی که افتخار همسفری با آنان  را بدست آوردیم مردمان ساده و بی آلایش روستای محمدآباد گرگان بودند کاروانی یکدست که هم لهجه و یکدل مشتاق زیارت بودند.

زمان حرکت کاروان از گرگان ساعت ۱۰شب بود اما تقریبا یک ساعت مانده به حرکت همه با شور خاصی منتظر بودند اسامیشان توسط مسئول کاروان خوانده شود.

چینش مسافرین انجام شد و اتوبوسها با ذکر صلوات محمدی حرکت خود را از گرگان به مقصد مشهد مقدس آغاز کردند.

مسافرین در ساعات اولیه مسیر هر یک سعی می کنند خاطرات سفرهای گذشته خود و مسافرتهای که با دیگر هم محلیهای خود داشتند را برای هم تعریف کنند و جای خالی کسانی که در این سفر همراهشان نیستند را سبز نگه دارند.

در این بین مدیر کاروان هم انگار از تمام  نقاط  مسیر راه خاطره ای  در ذهن داشت و این سفر برایش تداعی کننده خاطره ای تازه بود

آقای لطفی سعی می کرد با تعریف این خاطرات، خواب به چشمان راننده نیاید و هم اینکه با گفتن آن برای خودش تجدید خاطره شود.

وی از پیاده رویی هایی که همراه  آیت الله طاهری در سالهای حیات وی داشت برای راننده  می گفت و او هم با اشتیاق گوش می داد و برایش استقامتی که آیت الله طاهری و همراهانش داشتند جالب بود.

وقتی که تابلوهای مسیر، چناران –مشهد را نشان داد، مسئول کاروان گفت: از این محدوده به بعد وارد مشهد شدیم.

با گفتن این کلام ناگاه همه ذکر «السلام علیک یا غریب الغربا» را بر زبان جاری کردند و عملا خود را زائر حرمش خواندند.

طبق برنامه ریزی خادمان امام هشتم در گرگان ،محل خدمت گزاری این گروه از زائرین ، زائر شهر رضوی بود.

 مکانی مجهز و تازه ساخت که به همت آستان قدس رضوی ساخته شده است که  البته به سبب دور بودن از حرم وسایل ایاب و ذهاب برایش در نظر گرفته شد.

متن۱۴۴

زائران زودتر از موعد مقرر پذیرش، به محل اسکان رسیدند برای همین مجبور شدند ساعتی را در محوطه منتظر بمانند .

در این فرصت کوتاه هر کدام سعی کردند هم اتاقی هایشان را پیدا کنند و از زمان ورود و خروج سرویسها مطلع شوند تا بتوانند برنامه رفتن به حرم  را با هم هماهنگ کنند.

در بین گفتگوها چند نفره ای که زائرین در محوطه تا تحویل اتاقهایشان داشتند صحبتای خانم جوانی برایم خیلی جالب بود او که به همراه دختر نوجوان خود به زیارت مشرف شده می گوید که اولین بار وقتی سن کمی داشت و کوچک بود به مشهد آمده و امروز پس از بیست و اندی سال با دخترش همسفر شده است.

او اشتیاق داشت که زودتر بتواند به حرم برود و زودتر به آرزویش برسد.

زائرین مشتاق با قرائت زیارت خاصه امام رضا که توسط  مسئولین زائر سرا خوانده شد کلیدهای اتاقشان را تحویل گرفتند و پس از استراحت مختصر ی همه به صورت دسته جمع به پابوس امام غریبشان رفتند.

دعای از سوز دل این میهمانان خاص امام رضا مطمعنا می تواند در بهتر شدن احوال زندگی همه کسانی که بانی این حرکتهای خیر شده اند تاثیر گذار باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.