ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60127
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
سفیر پیشین ایران در لیبی: بدون کرکوک استقلال کردستان معنا و مفهومی ندارد

سفیر پیشین ایران در لیبی: بدون کرکوک استقلال کردستان معنا و مفهومی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حسین اکبری در بیستمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده» با موضوع اسرائیل دوم (نقش رژیم صهیونیستی در تجزیه عراق) که از سوی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، در بخشی از صحبت‌های خود تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حسین اکبری در بیستمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده» با موضوع اسرائیل دوم (نقش رژیم صهیونیستی در تجزیه عراق) که از سوی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، در بخشی از صحبت‌های خود تصریح کرد: بعد از اینکه دشمنان منطقه در قضیه داعش نتوانستند به موفقیت چندانی دست پیدا کنند و جریان مقاومت به مرور توانست در مقابله با این گروه تروریستی دست برتر را داشته باشد، کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در منطقه هستند موضوع استقلال اقلیم کردستان را به صورت جدی‌تر مطرح و آن را علم کردند.

وی با بیان اینکه مردم کرد، مردمی متدین هستند و خود را جدا از جهان اسلام نمی‌دانند، تصریح کرد: متاسفانه بعضا رهبران کرد سعی کرده‌اند که مطالبات خود را از طریق وابستگی به خارج تامین کنند. آنها فکر می کنند که غربی‌ها کردها را دوستان استراتژیک خود می‌دانند در صورتی که این تصور درست نیست و همواره آنها به کردها نگاهی ابزاری و تاکتیکی داشته‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در بحث داعش دیدیم که وقتی این گروه تروریستی به پشت دیوارهای اربیل رسید جز جمهوری اسلامی ایران کشور دیگری به کمک کردها نرفت و کشورهای غربی هیچ‌گونه حمایتی به صورت عملی در برابر صهیونیست‌ها نکردند.

وی با اعتقاد بر اینکه افرادی مثل بارزانی برای خود اصولی ندارند و طبیعتا هر لحظه ممکن است با کشورهای مختلف حتی اسرائیلی‌ها بر اساس منافع‌شان معامله کنند ادامه داد: در تحولات اخیر نیز بارزانی بر اساس منافع شخصی خود عمل کرده است نه مردم کردستان. بسیاری از گروه‌های کرد از جمله اتحادیه میهنی کردستان و جماعت اسلامی با اقدامات بارزانی مخالف بودند ولی بارزانی در راستای تحقق ماموریت صهیونیست‌ها عمل کرد.

سفیر پیشین ایران در لیبی گفت: آمریکایی‌ها با اصل برگزاری رفراندوم مخالف نبودند بلکه زمان برگزاری آن را مناسب نمی‌دانستند. معتقدم باید مقدمات دیگری فراهم شود که این رفراندوم برگزار شود ولی اسرائیلی‌ها بر برگزاری هر چه زودتر این رفراندوم تاکید داشتند. آنها می‌خواستند در دروان پسا داعش حتما اتفاقی در منطقه به خصوص عراق رخ دهد.

اکبری به مواضع ایران، ترکیه و عراق در برابر این موضوع اشاره کرد و گفت: طبیعی است که این سه کشور در برابر این طرح که مورد حمایت صهیونیست‌ها است موضع بگیرند. ایران و ترکیه در حال حاضر مرز هوایی خود را بر این منطقه بسته‌اند و امور را به نحوی مدیریت می‌کنند که مردم کرد چندان اذیت نشوند و در تصمیم‌گیری‌های خود ملاحظه مردم کرد را دارند و اگر چنین ملاحظه‌ای نداشتند و یک دفعه تصمیم می‌گرفتند کل مرزهایشان را ببندند معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه بارزانی در حال حاضر در زمین غربی‌ها بازی می‌کند و با توجه به این موضوع چشم‌انداز روشنی برایش متصور نیست، خاطر نشان کرد: با حضور ارتش عراق در کرکوک صحنه تحول در کردستان تغییر کرده است. در کرکوک عرب‌ها، کردها و ترکمن‌ها هستند و در واقع این منطقه متعلق به کل ملت عراق است و یک قوم نمی‌تواند آن را فقط از آن خود بداند.

سفیر پیشین ایران در لیبی تاکید کرد: بدون کرکوک موضوع استقلال کردستان مفهوم و معنایی ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.