ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60150
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
دومین جشنواره «ترنم آسمانی» برگزار می‌شود/ اهدای جوایز به تمامی گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره

دومین جشنواره «ترنم آسمانی» برگزار می‌شود/ اهدای جوایز به تمامی گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دومین دوره جشنواره آواها و نغمات دینی «آیات» با عنوان «ترنم آسمانی» به منظور گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. این جشنواره در دو بخش اصلی «اجرای زنده» و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دومین دوره جشنواره آواها و نغمات دینی «آیات» با عنوان «ترنم آسمانی» به منظور گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش اصلی «اجرای زنده» و «تولیدات استودیویی» تدارک دیده شده که بخش اجرای زنده شامل همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و مدیحه سرایی و  همچنین ابتهال است. تولیدات آکاپلا، موسیقایی، زبان‌های خارجی و انشاد فردی نیز بخش تولیدات استودیویی را شامل می‌شود.

همچنین در این دوره از جشنواره قرآنی «ترنم آسمانی» بخش ویژ‌ه‌ای به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و دفاع از حریم ولایت با موضوع «شهدای مدافع حرم» پیش‌بینی شده است.

فعالان نواهای آئینی و گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی می‌توانند در هر کدام از هشت بخش جشنواره آثار خود را با موضوعاتی همچون وحدت و انسجام امت اسلامی، پیامبر اعظم(ص)، مدح و منقبت و سیره اهل بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ولایت، شهادت و ایثار، مهدویت و فرهنگ انتظار و  آیات سوره مبارکه «واقعه» براساس طرح قرآنی 1451 ارسال کنند.

اجرای زنده

1) اجرای گروهی همخوانی قرآن کریم: در این بخش مقاطع مختلف قرآنی در مدت زمان مشخص توسط هر گروه جمع خوانی به صورت زنده اجرا می شود.

2) اجرای گروهی تواشیح و مدیحه‌سرایی: در این بخش قطعات تواشیح که به صورت زنده اجرا می‌شوند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

3) اجرای فردی ابتهال: در این بخش اجرای فردی ابتهال به صورت زنده مورد داوری قرار می‌گیرد.

ب) تولیدات

4) تولیدات استودیویی گروهی آکاپلا: در این بخش قطعات همنوایی آکاپلا (چندصدایی) بدون استفاده از پد و سازهای موسیقایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. منظور از قطعات آکاپلا نوعی قطعات هم آوایی است که بدون همراهی ساز و ارکستر و تنها با صدای یک یا چند خواننده اجرا می‌شود.

5) تولیدات استودیویی گروهی موسیقایی: در این بخش قطعات همنوایی موسیقایی که به صورت جمع خوانی (کرال) اجرا شده‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

6) بخش ویژه: قطعات به زبان خارجی (و یا ترکیب سایر زبان‌ها با زبان‌های فارسی و عربی). در این بخش تولیدات زبان‌های خارجی مورد ارزیابی قرار گرفته و آثار برتر تقدیر می‌شوند

7) تولیدات استودیویی انشاد فردی: در این بخش تولیدات استودیویی اجراشده توسط تنها یک فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ج) بخش ویژه

8) تولیدات استودیویی با موضوع شهدای مدافع حرم: در این بخش قطعات همنوایی آکاپلا، موسیقایی و انشاد فردی که با موضوع «شهدای مدافع حرم» تولید شده‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

جوایز برگزیدگان جشنواره

در بخش اجرای گروهی

همخوانی قرآن کریم به ترتیب از گروه‌های اول تا سوم 25، 20 و 15 میلیون ریال

مدیحه‌سرایی به ترتیب از گروه‌های اول تا سوم 25، 20 و 15 میلیون ریال

اجرای انفرادی ابتهال به ترتیب 10، 8 و 6 میلیون ریال

در بخش تولیدات استودیویی

تولیدات آکاپلا به ترتیب برترین‌های اول تا سوم 15، 12 و 10 میلیون ریال

تولیدات موسیقایی به ترتیب برترین‌های اول تا سوم 15، 12 و 10 میلیون ریال

تولیدات زبان‌های خارجی به ترتیب برترین‌های اول تا سوم 15، 12 و 10 میلیون ریال

انشاد فردی به ترتیب برترین‌های اول تا سوم 15، 12 و 10 میلیون ریال

تولیدات استودیویی بخش ویژه

با موضوع مدافعان حرم نفرات اول تا سوم به ترتیب 18، 15 و 12 میلیون ریال

همچنین گروه‌هایی که به منظور شرکت در بخش اجرای زنده در اختتامیه حضور یافته و حائز رتبه نشوند، مبلغ پنج میلیون ریال پرداخت می‌شود و به منظور حمایت از گروه‌های تواشیح، به تمامی گروه‌هایی که آثار ارسالی آنها بنا به نظر هیأت داوران دارای حداقل استانداردهای لازم برای شرکت در جشنواره باشد، مبلغ سه میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ضبط اثر اهدا خواهد شد. این هدیه برای هر گروه حداکثر در دو بخش تعلق می‌گیرد.

مهلت ارسال آثار در دومین دوره جشنواره «ترنم آسمانی» تا 10 آبان‌ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند برا نام‌نویسی در این جشنواره به اینجا مراجعه کنند. برترین‌های این جشنواره به جشنواره بین‌المللی «آواهای اسلامی» که سال آینده در تبریز برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، مراسم اختتامیه و داوری نهایی بخش‌های حضوری دومین دوره جشنواره «ترنم آسمانی» اوایل آذرماه در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.