ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60186
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۳۷
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
پیش بینی عبور بیش از ۲ میلیون زائر از استان همدان برای اربعین/سهم همدان ۱۱ موکب در کربلا و نجف

پیش بینی عبور بیش از ۲ میلیون زائر از استان همدان برای اربعین/سهم همدان ۱۱ موکب در کربلا و نجف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ محمد ابراهیم الهی‌تبار در جلسه ستاد اربعین استان همدان ضمن اشاره بر اینکه امسال زائران همدانی برای حضور در مراسم اربعین از مرز مهران خارج خواهند شد گفت: دولت عراق به افرادی که ویزا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ محمد ابراهیم الهی‌تبار در جلسه ستاد اربعین استان همدان ضمن اشاره بر اینکه امسال زائران همدانی برای حضور در مراسم اربعین از مرز مهران خارج خواهند شد گفت: دولت عراق به افرادی که ویزا ندارند اجازه نمیدهد تا وارد این کشور شوند و قطعا با آن ها برخورد جدی و قانونی می‌کند پس از سازمان حج و زیارت استان انتظار برای آگاه سازی مردم و تبیین این مسئله ازهمه ظرفیت ها استفاده کند.

 

الهی تبار به حجم بالای تعداد زائرانی که از استان همدان به کربلا خواهند رفت اشاره و افزود: پیش بینی ما این است که امسال در مسیر رفت و برگشت بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر زائر از استان همدان عبور کنند پس باید علاوه براینکه مهیای پذیرایی از این تعداد زائر باشیم، مراکز درمانی استان هم  آمادگی بالایی داشته باشند تا اگر نیاز شد  بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

 

معاون استاندار در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه باید از همه ظرفیت های استان جهت برگزاری صحیح مراسم اربعین،فضا سازی های معنوی و پذیرایی و مهمان نوازی از زائرین استفاده کنیم گفت: باید در این دوره زمانی جاذبه‌های گردشگری، تورسیتی و صنایع دستی استان همدان را هم به زائرین معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر اقدامی در شهرستان ها باید با هماهنگی فرمانداران باشد تصریح کرد: لازم است جهت جلوگیری از هر مشکل امنیتی ایستگاه‌های صلواتی در استان شناسنامه‌دار شوند؛ ما  11 موکب در شهر کربلا و نجف خواهیم داشت که یک موکب  توسط سازمان حج و زیارت در نجف و 10 موکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان در شهرکربلا برپا می‌شود.

 

الهی تبار ضمن اشاره براینکه استان کرمانشاه زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کرده است گفت: امسال استان همدان به همراه چند استان دیگر وظیفه دارد بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین اقداماتی را انجام دهد؛ در استان همدان کارها به خوبی در حال انجام و هلال احمر و دیگر نهادها تمهیدات لازم جهت اسکان اضطراری زائران را در نظر گرفته‌اند.

 

معاون استاندار در پایان سخنان خود به لزوم توجه به نکاتی که توسط مسئولان ایستگاه‌های صلواتی در همدان و موکب‌ها درعراق انجام میشود تاکید و یادآور شد: زائران باید علاوه برتوجه به موضوع بیو تروریسم، هنگام حضور در کشورعراق به میزبان احترام بگذارند و به گونه ای رفتار کنند که فرهنگ ایران اسلامی را ب خوبی معرفی کنند.

 

 *هر زائر نایب الزیاره یک شهید

مهردادنادری‌فر مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان و دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان ضمن بیان اینکه  85 درصد استان همدان  آمادگی لازم جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارند گفت: همه امکانات لازم جهت  برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم  آماده شده است  و  فقط منتظر دستور برای آغاز برنامه‌ها هستیم.

 

وی با اشاره به این که  افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند  از سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند افزود: تمام  این افراد تحت پوشش بیمه‌ای ایران  هستند و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای، از خدمات بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.

 

دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان پیشنهاد کرد استان همدان هم میتواند همچون تهران طرح فرهنگی" هر زائرنایب الزیاره یک شهید" را اجرا کند و در قالب کارت هایی که دارای عکس و مشخصات شهید به همراه  ادعیه هستند بین زائران توزیع کند.

 

*آمادگی استان جهت  اسکان 32 هزار نفر

مدیر عامل هلال احمر استان همدان گفت: استان همدان در بخش امداد و نجات معین سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه می باشد و تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به زائران صورت گرفته و علاوه بر آمادگی سازمان جمعیت هلال احمر برای برپایی اردوهای اسکان اضطراری، آموزش و انجام عملیات امداد و نجات را داشته ایم.

 

کارخانه ای از شناسایی محل هایی برای اسکان  32 هزار نفر در استان خبر داد و تصریح کرد: هلال اهمر موظف است از 7 تا 21 آبان ماه در محل های اسکان  مورد نظر مستقر شود؛ البته تا کنون تعداد افرادی که باید مستقر شوند مشخص نشده است.

 

*در صورت حضور افراد بدون ویزا در مرز عراق، این کشور مرز را خواهد بست

مدیر سازمان حج و زیارت همدان با بیان اینکه 6 هزار و 309 نفر همدانی در سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: این تعداد ثبت نامی نسبت به سال قبل بسیار کمتر بوده و نگرانیم  که هموطنان کار ثبت نام و ارائه مدارک برای اخذ ویزا را به روزهای پایانی موکول کنند که در این صورت ما توانایی پاسخگویی به آنها را نخواهیم داشت.

 

 ساغرچی ادامه داد: افرادی که قصد دارند بدون ویزا راهی سفر اربعین شوند موفق به انجام این کار نخواهند شد و حتی نمیتوانند وارد شهر مهران شوند و یا به مرز مراجعه کنند؛ کشورعراق اعلام کرده است اگر افراد بدون ویزا در مرزهای این کشور حضور پیدا کنند مرز را خواهند بست و در صورتی که فردی بدون ویزا وارد این کشور شوند به سه سال حبس محکوم خواهند شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.