ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 60205
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۲۴
  • 436 بازدید
  • ارسال توسط :
آیت الله بوشهری: تبعیت از ولی و مقتدای نظام اسلامی وظیفه اصلی مردم است

آیت الله بوشهری: تبعیت از ولی و مقتدای نظام اسلامی وظیفه اصلی مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری سه شنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی و شهید محسن حججی در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، افزود: برگزاری آئین های مربوط به بزرگداشت شهدا، یادواره ها، همایش ها و تکریم و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری سه شنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی و شهید محسن حججی در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، افزود: برگزاری آئین های مربوط به بزرگداشت شهدا، یادواره ها، همایش ها و تکریم و تجلیل از مقام شهدا و خانواده های آنها امری ضروری است که باید اهداف مشخصی را دنبال کند.
وی اظهارکرد: شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم آل الله کاری جاودانه و زیبا انجام داده و برای همیشه در تاریخ یاد و نام خود را ماندگار ساختند، اما رسالت اصلی ما در شرایط کنونی بزرگداشت یاد آن ها و تلاش برای برگزاری یادواره های باشکوه است.
آیت الله حسینی بوشهری، تجدید بیعت و آشنائی با اهداف و آرمان های شهدا را از جمله اهداف مهم برگزاری یادواره ها بیان کرد و گفت: با عمل به چنین هدفی می توان آینده اسلام، انقلاب و نظام اسلامی را استوارتر از قبل تداوم بخشید.
وی ، نیاز جامعه به روحیه مقاومت و شهادت طلبی را از دیگر اهداف مهم برگزاری همایش های مربوط به شهدا دانست و اظهارکرد: دشمنان اسلام و انقلاب همواره در طول 38 سال پس از انقلاب به دنبال ایجاد انواع توطئه ها و دسیسه ها علیه جمهوری اسلامی بوده اند و همین روند در حال حاضر نیز ادامه دارد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هنوز هم رئیس جمهوری آمریکا با زبان تهدید با ملت بزرگ ایران سخن می گوید و اعلام می کند تمامی گزینه ها روی میز است که بر همین اساس تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در جامعه بسیار مهم و اساسی است.
وی ، مهمترین هدف از برگزاری همایش های مربوط به بزرگداشت شهدا را انتقال فرهنگ زیبای ایثار و شهادت به نسل های جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که نسل جدید به دلیل اینکه دوران دفاع مقدس را لمس نکرده اند، به شدت نیازمند آشنائی و تبیین این فرهنگ والای اسلامی نشات گرفته از قیام عاشورا هستند و در این زمینه همگان باید تلاش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نسل جوان و جدید جمهوری اسلامی ایران که تحت شدیدترین حملات فرهنگی و تهدیدات نرم دنیای غرب قرار دارند باید بدانند که عزت، شرف و صلابت امروزی نظام اسلامی مدیون از جان گذشتگی ها و ایثار و شهادت جوانان دوران دفاع مقدس و خون های پاک شهدای مدافع حرم است.
آیت الله حسینی بوشهری، دوران هشت سال دفاع مقدس را برگ زرین و افتخار تاریخ ایران دانست و اظهارکرد: چون این دفاع به نام اسلام، قرآن و اهل بیت ( ع ) بود، وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه شهید حججی سالار شهیدان مدافع حرم است، گفت: این شهید والا مقام با نثار خون خود در راه دفاع از حرم آل الله کل جهان اسلام و حتی چیروان سایر ادیان را تحت تاثیر قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم افزود: امشب شب اعلام وفاداری مردم تبریز و آذربایجان با کاروان شهداست تا اعلام کنند پیروان راستین راه و رسم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم هستند.
وی به سخنان سخیف و تهدیدات رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و با بیان اینکه این نوع تهدیدات هیچ گاه برای ملت بزرگ و آزاده ایران اسلامی اثرگذار نیست، اظهارکرد: این تهدیدات وحدت و انسجام ملی در میان مردم ایران را تقویت کرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: سخنان و رفتار احمقانه ترامپ علیه ملت و سپاه پاسداران نه تنها این نهاد انقلابی و خدوم را کم ارزش نکرد، بلکه محبوبیت آن را در میان آحاد ملت افزایش داد.
جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز در این همایش با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و در راس آنها شهید حججی ملت ایران را در جهان سرافراز کرد، گفت: امروز اقشار مختلف مردم قدردان شهدای مدافع حرم هستند و بیشتر یادواره ها و همایش های مربوطه به صورت خودجوش، مردمی و توسط دانشگاهیان برگزار می شود.
سردار علی اصغر عباسقلی زاده افزود: انقلاب اسلامی با تاسی به فرهنگ و قیام عاشورائی امام حسنی (ع) شکل گرفت که به همین دلیل در طول سال های پس از انقلاب کینه توزی ها و دشمنی نظام سلطه با به وجود آوردن انواع بحران ها و تحریم ها روز به روز شدت گرفته است.
وی ، تبعیت از رهبری را شرط بقا و ثبات نطام اسلامی و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و ادامه داد: امروز در بسیاری از موارد از جمله سبک زندگی، مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اگر مطیع مقام رهبری باشیم به موفقیت های بیشتری دست خواهیم یافت.
وی یادآوری کرد: اگر امروز شاهد مصیبت هایی در جهان اسلام هستیم بدون تردید ناشی از سرپیچی از دستورات ولایت است و اگر شهدای ما سر بریده می شود نشات گرفته از بی بصیرتی مسلمان است.
وی با اشاره به اینکه داعشی ها مسلمانان اهل تسنن و تشیع را می کشند، اضافه کرد: آن ها اعمال و رفتارهای یزیدی ها و خوارج را با نابود کردن مساجد نشان می دهند و دیانت آنها آمریکائی و صهیونیستی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، رونمائی از نماهنگ ‘ اسراء ‘ واگویه های دختر شهید مدافع حرم عباس عبداللهی و تجلیل از خانواده شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی از برنامه های جنبی همایش شهدای مدافع حرم بود.
خبرنگار ع : سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.