ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60227
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۴:۴۹
  • 406 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه  تا صبح پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

داخلی*****تهران – حسن روحانی رییس جمهوری چهارشنبه شب با حضور در منزل شهیدان والامقام رضا، علی و حسن مظفر؛ در فضایی صمیمی با خانواده این شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس دیدار و گفت وگو کرد و گفت،خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مایه افتخار همه ملت ایران هستند. تهران – رییس جمهوری در پیامی […]

داخلی
*****
تهران – حسن روحانی رییس جمهوری چهارشنبه شب با حضور در منزل شهیدان والامقام رضا، علی و حسن مظفر؛ در فضایی صمیمی با خانواده این شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس دیدار و گفت وگو کرد و گفت،خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مایه افتخار همه ملت ایران هستند.
تهران – رییس جمهوری در پیامی به کنفرانس جهانی پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر در مونته ویدئو اروگوئه اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا تجربیات خود را با تمامی کشورها به اشتراک گذاریم و متقابلا از دانش و تجربه جهانی برای ارتقاء سلامت مردم استفاده کنیم.
بغداد – سرکنسول ایران در اربیل تاکید کرد: جمهوری اسلامی همچنان همان مشی صادقانه، دلسوزانه و برادرانه خود را برای حل و فصل بحران جاری (درکردستان عراق) و بازگشت به آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت.
نیویورک- نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون 68 قطعنامه شورای امنیت را نادیده گرفته است، گفت: نماینده آمریکا می کوشد تا درباره ریشه های ناآرامی خاورمیانه آدرس غلط بدهد.
آنکارا- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیدار با مقامات آنکارا و شرکت در اجلاس سران دی.8 در استانبول را دو هدف سفر خود به ترکیه اعلام کرد.
تهران – رییس‌ جمهوری در دیدار مرتضی رحمانی نهاد؛ جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس و خانواده وی، گفت: شما جانبازان عزیز کار بزرگی انجام دادید و علاوه بر شرکت در دفاع مقدس، سال‌هاست که رنج جانبازی را تحمل کرده اید.
تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال راهکاری برای اکران فیلم های خارجی هستیم که منافع بیشتر و هزینه کمتری داشته باشد.
دمشق – رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی با برنامه ریزی عمیق آمریکا و مزدوران آن بوجود آمدند.
باکو – جواد جهانگیر زاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان باکو به خبرنگار ایرنا ؛گفت : 35 درصد مبادلات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان در هشت ماه نخست سال جاری میلادی مربوط به حوزه صنعت ساختمان بوده است.
رم – امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش 'قدرت دریایی منطقه ای' که در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، حضور نیروهای دریایی بیگانه (آمریکا) را عامل ناپایداری در منطقه دانست.

خارجی
*****
بغداد – عمار الحکیم رئیس ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی عراق و رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: رابطه میان ایران و عراق، رابطه ای راهبردی است.
نیویورک- نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی نطق خود را در شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران و برجام آغاز کرد که شاید شرایط ایران را همچون سال های نه چندان دور می پنداشت اما پاسخ قاطعانه جامعه جهانی در حمایت از برجام را دریافت کرد.
تهران – خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتقاد تند از سیاست‌های چین در منطقه، خواستار نزدیکی روابط با هند شد.
تهران– سخنان کوبنده «مرزوق الغانم» رئیس مجلس کویت علیه نماینده رژیم صهیونیستی در اجلاس بین المجالس در روسیه، وی را مجبور به فرار از سالن برگزاری این نشست کرد.
مسکو – ماموران امنیتی اوکراین به چادرهای معترضان و افراد متحصن مقابل ساختمان پارلمان در کی یف حمله کرده و ضمن استفاذه از گاز اشک آور، هشت نفر را دستگیر کردند.
دمشق – نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: پشتیبانی و حمایت برخی کشورها از اسرائیل باعث شده است که این رژیم قلدری کند و جنایت های جنگی و ضد انسانی مرتکب شود.
تهران– خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پس از وقایع کرکوک با صدور بیانیه ای، خواستار تنش‌زدایی در عراق و گفت وگوی میان طرف‌ها باهدف یافتن راهی برای برون‌رفت از بن بست اختلاف‌ها شد.
مسکو – اقدام یک راننده اوکراینی در شهر خارکف با بی توجهی به چراغ قرمز موجب کشته شدن عابران شد که شمار آنان پنج نفر اعلام شده است.
آنکارا- نمایندگان ترکیه و آمریکا بحران تعلیق و توقف صدور روادید دو طرفه را طی جلسه مشترک در آنکارا بررسی کردند.
تهران – « بریت مگ گورک» فرستاده ویژه ترامپ در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا چهارشنبه شب گفت: داعش شش هزار تن از عناصر خود را در رقه واقع در شمال شرق سوریه از دست داده است.
تهران –«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست شورای امنیت با حضور در یک کنفرانس خبری بار دیگر بر لزوم حفظ برجام تاکید کرد و آن را برای صلح و ثبات بین‌المللی ضروری دانست.
اسلام آباد – مقامات پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند، سازمان امنیت دریایی پاکستان دست کم 25 ماهیگیر هندی را به سبب ماهیگیری غیرقانونی در آبهای پاکستان دستگیر کرده است.
تهران – پایگاه اینترنتی شبکه خبری سومریه نیوز چهارشنبه شب گزارش کرد: حیدرالعبادی نخست وزیرعراق، ضمن تاکید بر برقراری امنیت در شهر کرکوک زیر نظر پلیس محلی و با پشتیبانی پلیس ضد تروریسم این کشور، تاکید کرد: حضور دیگر گروه های مسلح در استان کرکوک ممنوع است.
تهران – خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ «تئودور چانگ» قاضی فدرال ایالت مریلند آمریکا روز چهارشنبه حکم به توقف اجرای محدودیت‌های ویزایی جدید اعمال شده توسط دولت این کشور داد.
مسکو – در مذاکرات رسول خادم رییس فدراسیون کشتی ایران و خلیل شیخ الدینوف معاون اول وزیر ورزش جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه برای همکاری سه ساله در عرصه کشتی در چارچوب امضای تفاهم نامه توافق شد.
اسلام آباد – بر اساس گزارش های منتشر شده، پهپادهای آمریکایی در سه هفته گذشته دستکم 70 حمله هوایی انجام دادند که بر اثر این حملات تنها در دو روز گذشته 30 تن در مناطق هم مرز پاکستان و افغانستان کشته شدند.
تهران- رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در حضور 500تن از نمایندگان نیروهای امنیتی این کشور، یکی از مهمترین اولویت های دولتش را مبارزه با تروریسم و به روز کردن سازمان های اطلاعاتی امنیتی توصیف کرد.
تهران- رادیو بین المللی فرانسه روز چهارشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد، سفیر نروژ در تهران بعد از امضای قرارداد همکاری اقتصادی با ایران، تاکید کرد که کشورش همواره به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای وین متعهد خواهد شد.
تهران – خبرگزاری رویترز گزارش کرد: شرکت نفتی «روس نفت» روسیه روز چهارشنبه قرارداد تولید نفت در پنج منطقه از اقلیم کردستان را با مسئولان این اقلیم امضا کرده است.
تهران – «لیون بانیتا» وزیر دفاع اسبق آمریکا چهارشنبه شب درخصوص اقدامات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کشورش در مورد توافق هسته ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس به شبکه خبری «سی ان ان» گفت: ترامپ خود یک هرج و مرج بزرگ به شمار می رود و واقعیت های جهان را نمی شناسد.
پکن ـ مقام های ارشد ژاپن ، آمریکا و کره جنوبی بر یافتن راه حل دیپلماتیک و صلح آمیز برای پایان دادن به بحران شبه جزیره کره به توافق رسیدند و مقام آمریکایی گفت و گوی مستقیم با کره شمالی را امکان پذیر دانسته است.
تهران – نتایج نظرسنجی مشترک اندیشکده مطالعات خاورمیانه در آمریکا و موسسه افکارسنجی ایپسوس که چهارشنبه منتشر شد ، نشان می‌دهد که 75 درصد مردم آمریکا از توافق هسته ای با ایران حمایت می‌کنند.
تهران – «نیازی معمار اوغلو» عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق چهارشنبه شب به شبکه خبری سومریه نیوز گفت: نیروهای تجزیه طلب کرد، پس از شکست در عملیات کرکوک، عناصر داعش را به مناطق «داقوق»، «طوزخورماتو» و اطراف کرکوک آوردند.
شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.