ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60248
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۵۶
  • 285 بازدید
  • ارسال توسط :
اعزام 140 روحانی و راوی البرزی به موکب های اربعین

اعزام 140 روحانی و راوی البرزی به موکب های اربعین

حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در عراق از طرف استان البرز 36 موکب راه اندازی می شود، افزود: برای استقراردراین موکب ها 100 روحانی، مبلغ و مبلغه اعزام می شوند تا در طول ایام اربعین هم برای اقامه نماز جماعت در موکب ها مستقر […]

حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در عراق از طرف استان البرز 36 موکب راه اندازی می شود، افزود: برای استقراردراین موکب ها 100 روحانی، مبلغ و مبلغه اعزام می شوند تا در طول ایام اربعین هم برای اقامه نماز جماعت در موکب ها مستقر باشند و هم پاسخگوی به سئوالات شرعی و شبهات دینی زایرین باشند.
وی اظهار داشت: همچنین 40 نفر راوی نیز اعزام می شود تا در کنار این افراد روایت گری واقعه عاشورا را در موکب ها داشته باشند.
وی گفت: در میان این راویان، افرادی هستند که به یکی از 3 زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی مسلط هستند تا اگر زایری از دیگر کشورها به موکب ها مراجعه کند بتوانند از برنامه ها استفاده کنند.
مسعودی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین را برعهده دارد، افزود: این کمیته تا کنون 6 جلسه برگزار کرده که ثمره این جلسات برگزاری همایشی برای خادمین و مسئولین موکب های اربعین بود.
وی بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این همایش که برای خادمین و مسئولان موکب های اربعین برگزار شد، آشناسازی این افراد و همچنین زایرین با فرهنگ مردم عراق است به طوریکه نکاتی را که در طی سال های گذشته به عنوان آسیب شناسایی کردیم به آن ها متذکر شویم و سعی کنیم با کمترین مشکل زایرین در ایام اربعین حسینی به این سفر معنوی حضور پیدا کنند و بهره لازم را ببرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه تا قبل از اربعین حسینی یک همایش دیگر نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: بعضی از آسیب هایی که به دلیل عدم آشنایی مردم ما با فرهنگ مردم عراق در ایام اربعین به وجود آمده بود، احصاء شده، که در این همایش ها نکاتی را که زایرین برای جلوگیری از هرگونه مشکلی باید رعایت کنند، متذکر می شویم.
وی این تذکرات را در بعدهای اخلاقی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و گفت: یکی از نکاتی که به زایرین تاکید می شود این است که به طور حتم با در دست داشتن ویزا به مرزها مراجعه و اقدام به خروج از مرز کنند تا با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند.
مسعودی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شد قرار است تا نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی برای ایجاد امنیت پایدار در کشورمان و همچنین نیروهای امنیتی عراق در مرز خودشان در مرز مستقر باشند تا زایرین با ویزا عبور و مرور کنند که هیچگونه مشکل امنیتی برای هیچکدام از کشورها پیش نیاید.

***اجرای طرح نایب الشهدا (ع)
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز یکی از طرح های جدیدی که در ایام اربعین سال جاری قرار است انجام شود را طرح نایب الشهدا دانست و گفت: در اجرای این طرح قرار شده تا هر زایری نایب یکی از شهدا باشد.
وی افزود: برای اجرای این طرح عکس هر شهیدی به یک زایر داده می شود تا روی سینه شان نصب کنند و به عنوان آن شهید مدنظر در طول سفر اربعین برنامه زیارتی خودشان را انجام خواهند داد.
این مسئول، فلسفه اینکار را به یادداشتن تمام شهدا در این طول این سفر زیارتی دانست و بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت را که برگرفته از فرهنگ عاشورا بایستی در تمام ایام زنده نگه داریم.
وی گفت: برای تامین اقلام موکب ها تبلیغاتی در سطح استان شده تا هزینه های اینکار از طریق مردم تامین شود و در حد توان تلاش شد تا موکب های دایر شده با کمک ها و نذورات مردمی باشد و مردم پرتلاش و فعال وارد عرصه شده اند و امیدواریم ما هم بتوانیم در کنار مردم استان خدمتگزار لایقی برای زایرین حرم حسینی در ایام اربعین باشیم.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.