ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60260
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۰۹
  • 602 بازدید
  • ارسال توسط :

برپایی 60 موکب خراسان رضوی در عراق

محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی برای اربعین حسینی  و 28 صفر در دو جبهه راهپیمایی کشور عراق و ارایه خدمات به زائران در داخل کشور فعالیت می‌کند.وی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر در سامانه سماح […]

محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی برای اربعین حسینی  و 28 صفر در دو جبهه راهپیمایی کشور عراق و ارایه خدمات به زائران در داخل کشور فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که برای 12 هزار نفر از آنان ویزا صادر شده، گفت: علاوه بر این خراسان رضوی با مشارکت مردم 60 موکب در عراق، در مسیرهای نجف- کربلا، کربلا، کربلا- کاظمین و سامرا برپا می‌کند.
واحدی ادامه داد: علاوه بر این 60 هزار تغذیه به صورت روزانه در این ایستگاه‌ها برای زائران در نظر گرفته شده است، همچنین 60 هزار نفر می‌توانند در این موکب‌ها اسکان شبانه داشته باشند.
واحدی با بیان اینکه هفته گذشته تیمی برای جانمایی موکب‌ها به عراق فرستاده شد، اظهار کرد: همچنین وسایل و تجهیزات لازم برای گروه‌های مردمی که برای خدمت‌رسانی در عراق مستقر خواهند شد و اعزام خدمه آماده است.
اعزام 700 روحانی به عراق
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه این موکب‌ها 10 روز قبل از اربعین و 5 روز بعد از اربعین به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد، عنوان کرد: علاوه بر این به منظور اجرای پیوست‌های فرهنگی این برنامه، 700 نفر روحانی به عراق اعزام خواهند شد که در ایستگاه‌های خراسان رضوی که با نام امام رضا(ع) مزین شده است، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: یک موکب بزرگ نیز روزانه 100 هزار غذا و اسکان 100 هزار نفر را در مرز مهران بر عهده دارد که از سوی آستان قدس رضوی بر پا شده، علاوه براین برای برگشت زائران در شلمچه و چزابه ایستگاهی به منظور خدمت‌رسانی به زائران برپا شده است.
200 دستگاه اتوبوس در خاک عراق خدمت رایگان ارائه می‌کند
واحدی با بیان اینکه 400 پاکبان مسیر رفت و برگشت زائران را نظافت می‌کنند، اظهار کرد: همچنین 200 دستگاه اتوبوس از مشهد راهی می‌شوند که در خاک عراق به زائران خدمات رایگان را ارائه دهند.
وی با تمجید از مشارکت خوب مردم استان برای ارائه خدمت به زائران حسینی گفت: به این وسیله به اطلاع مردم خیر می‌رسانیم که کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان واریز کنند. 
واحدی ابراز کرد: افراد غیر قانونی که برای جمع‌آوری نذورات مردمی تلاش می‌کنند، نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه علاوه بر این برای ارایه خدمات در روز اربعین و 28 صفر ستاد خدمات سفر استان سه جلسه برگزار کرده، گفت: تاکنون مواردی را تصویب کرده که متعاقباً از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود، اما در مجموع می‌توان گفت در این ایام مشارکت هیئات مذهبی را خواهیم داشت و حدود 350 هزار زائر پیاده و 3.5 میلیون زائر سواره در ایام دهه آخر صفر پیش‌بینی می‌شود که برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مشرف شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.