ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60286
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۲۱
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
زمزمه «سوریه فدرال» از زبان عناصر مسلح مورد حمایت آمریکا

زمزمه «سوریه فدرال» از زبان عناصر مسلح مورد حمایت آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبه نظامیان کرد سوریه که با حمایت آمریکا توانسته اند تروریست های داعش را از شهر رقه به بیرون برانند، روز جمعه تاکید کردند که رقه بخشی از سوریه فدرال خواهد بود. نیروهای دموکراتیک سوریه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبه نظامیان کرد سوریه که با حمایت آمریکا توانسته اند تروریست های داعش را از شهر رقه به بیرون برانند، روز جمعه تاکید کردند که رقه بخشی از سوریه فدرال خواهد بود.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده اند که مردم شهر رقه و اطراف آن درباره آینده خود در چارچوب یک سوریه دموکراتیک، فدرال و غیرمتمرکز تصمیم گیری خواهند کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام آزادسازی کامل شهر رقه از تروریست های داعش پس از چهار ماه مبارزه، تاکید کردند: نیروهای دموکراتیک سوریه نسبت به حفاظت از مرزهای این استان در برابر همه تهدیدات بیرونی متعهد خواهند بود و کنترل رقه را به شورای شهر واگذار خواهند کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت آمریکا طی روزهای اخیر توانستند پایتخت خودخوانده داعش را آزاد کنند. این یک شکست بزرگ برای تروریست های داعش به شمار می رود.

رهبران کرد در سایر مناطق شمالی سوریه نیز اعلام کرده اند که خواستار یک نظام فدرال هستند که به مناطق مختلف اجازه حکمرانی و اداره امور خودشان را بدهد، بدون آنکه از سوی دولت مرکزی اداره و کنترل شود. به نظر می رسد کردهای سوریه علی رغم مخالفت ترکیه و دولت بشار اسد برای اجرای این طرح خود کاملا مصمم هستند.

ترکیه ظهور کردها در شمال سوریه را یک تهدید جدی علیه امنیت ملی خود می داند. ترکیه از حمایت واشنگتن از کردهای وای پی جی نیز به شدت سرخورده و ناراحت است. ترکیه، کردهای سوریه را یک سازمان تروریستی می داند که با شبه نظامیان پ ک ک در ارتباط هستند. ولی آمریکا با کردهای وای پی جی همکاری نزدیکی در مقابله با تروریست های داعش دارد.

آنکارا اعلام کرده است که سلاح های عرضه شده به کردهای سوریه از سوی آمریکا، در نهایت به دست شبه نظامیان پ ک ک می افتد و این گروه امنیت ترکیه را به خطر می اندازد.

طرح های خودمختاری مناطق کردنشین در سوریه در حالی گسترش یافته است که دیپلماسی برای دستیابی به یک راهکار سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ شش ساله پیشرفت چندانی نداشته است.

علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه نیز در واکنش به بیانیه نیروهای دموکراتیک سوریه، تاکید کرد: آینده رقه تنها به عنوان بخشی از ساختار سیاسی نهایی کشور سوریه مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

یک مسئول سوری دیروز گفته بود هدف آمریکا، تخریب رقه و تحویل ویرانه‌ای به جدایی طلبان کرد است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.