ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60306
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۴۶
  • 165 بازدید
  • ارسال توسط :
اینفوگرافی شهید سیدمحمد شکری دانشجوی نخبه پزشکی

اینفوگرافی شهید سیدمحمد شکری دانشجوی نخبه پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شهید «سید محمد شکری» 18 آبان 1341 در کربلای معلی چشم به جهان گشود. وی هشت ساله بود كه به ايران برگشت و ساكن محله ميدان شهدا شد. شهید شکری با آغاز جنگ تحمیلی […]

اینفوگرافی شهید سیدمحمد شکری دانشجوی نخبه پزشکیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شهید «سید محمد شکری» 18 آبان 1341 در کربلای معلی چشم به جهان گشود. وی هشت ساله بود كه به ايران برگشت و ساكن محله ميدان شهدا شد. شهید شکری با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در سمت پزشکیار گردان عمار لشکر 27 محمد رسول الله(ص) مشغول شد که سرانجام در 12 اسفند 1365 طی عملیات کربلای پنج در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه با ما همراه باشید تا مختصری از زندگی شهید محمد شکری، فرازی از وصیت نامه و نحوه شهادت این شهید گرانقدر  را در قالب اینفوگرافیک مشاهده کنید.

با یک خودکار جان رزمنده‌ای را نجات داد

یکی از استادانش زنگ زده بود «دوکوهه». به مسئول گردان بهداری می‌گفت: «می‌دونی ضریب هوشی محمد بالاست؟ اگر این پسر مثل بقیه دانشجو‌ها سر کلاس حاضر بشه و به جای اینکه آخر ترم مطالب کلاس‌ها رو از هم کلاسی‌هاش بگیرده و بخونه مستقیما بیاد سر کلاس بشینه و درس رو از اساتیدش یاد بگیره می‌تونه در آینده یکی از نوابع پزشکی باشه.پس این پسر رو بفرستید بیاد دانشگاه. هر چه فرمانده‌اش اصرار می‌کرد محمد قبول نمی‌کرد تا به دانشگاه برگردد. آخر سر بهش گفت: «طبق فتوای حضرت امام که مقلدش هستی جنگ واجب کفایی است و من هم نیرو به اندازه کافی دارم، اما درس خوندن برای تو واجبه.» این را که گفت: محمد دیگر حرفی نزد. در عوض برای فرمانده‌اش شرط گذاشت که زمان عملیات حتما خبرش کند.

فرازی از وصیت نامه شهید

“به برادران عزیزم متذکر می‌شوم که دفاع از انقلاب و مرام آن، ولایت فقیه و دفاع از کیان اسلام است و دفاع از دین خداست در مقابل خصم. در هر لباسی که هست کوبنده و پر صلابت باشید و بدانید که دشمن اسلام، به هر شکل و قیافه‌ای درمی‌آید. پس راه امام را فرا راه خود قرار دهید تا در ضلالت و گمراهی نیفتند.خون سرخ خود را برای برپایی پرچم سرخ تشیع بریزید و بدین گون خط سرخ محمد و آل محمد (صل الله علیه و آله و سلم) را پیرو باشید.به دوستان عزیزم سفارش می‌کنم که در سنگری که هستند، صلاح اسلام و انقلاب را مد نظر داشته باشند.

دوستان عزیز بسیجی‌ام سنگر مسجد را رها نکنند و بدانند که خدا در آسمان ملائکه و در زمین بسیجی‌ها را دارد.دوستان دانشگاهی‌ام، شما نیز رسالتی سنگین بر دوش دارید و اساس و بنیان مملکت را شما باید بسازید.جامعه اسلامی، نیاز به متخصص متعهد دارد. هر کدام، از این‌ها به تنهایی ارزش ندارد، لذا در کسب این دو فضیلت کوشش کنید.در کنار کسب علم، فعالانه و پرتوان، در صحنه سیاست و جامعه حضور داشته باشید.خون شهدا را پاسدار و مراقب باشید که مسئولیتی سنگین بر دوش بازماندگان می‌گذارد”.

اینفوگرافی،شهید سیدمحمد شکری دانشجوی نخبه پزشکی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.