ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 60432
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۱۲
  • 145 بازدید
  • ارسال توسط :

نمایشگاه «سرو بی‌سر»؛ واگویه‌ای به هنر خطاطی از عاشورا و شهدای مدافع حرم

رضا زدوار مسئول انجمن خوشنویسان اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی عاشورایی با نام «سرو بی‌سر» در اهواز گفت: این نمایشگاه به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و به یاد شهید محسن حججی، از ۲۷ مهرماه در خانه هنر اهواز برپا شد. وی اظهار کرد: نمایشگاه […]

رضا زدوار مسئول انجمن خوشنویسان اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی عاشورایی با نام «سرو بی‌سر» در اهواز گفت: این نمایشگاه به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و به یاد شهید محسن حججی، از ۲۷ مهرماه در خانه هنر اهواز برپا شد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه «سرو بی‌سر» شامل ۳۰ اثر از استادان و اعضای شورای انجمن خوشنویسان اهواز است که بیشتر آنها به خط نستعلیق و تعدادی به خط شکسته نستعلیق با مضامین اشعار عاشورایی، شهدای مدافع حرم، آیات و احادیث کتابت شده است.

زدوار با بیان اینکه آثار نمایشگاه با کیفیت و عیار بالایی نوشته شده و کارها همه تذهیب شده‌اند، افزود:برای اولین بار است که تابلوهای خوشنویسی با تذهیب هنرمندان اهواز مزین می‌شوند و نخستین بار است که خط و تذهیب در اهواز کنار هم قرار می‌گیرند. تذهیب آثار توسط مولود شکرآمیز و شاگردان وی انجام شده است.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به اثر «بسم‌الله الرحمن الرحیم» خود که به خط نستعلیق نوشته شده است، گفت: پوستر این اثر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه توزیع شد اما اثر در خانه هنرمندان و با حضور اعضای انجمن خوشنویسان رونمایی شد.

گفتنی است، مسئول انجمن خوشنویسان اهواز و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران ۶ اثر از خود را در این نمایشگاه عرضه کرده است و علاقه‌مندان تا پایان اربعین حسینی از ساعت ۱۷ تا ۲۱ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

iqnakhouzestan@

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.