ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60460
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰:۵۹
  • 164 بازدید
  • ارسال توسط :
مرز شلمچه آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی + تصاویر

مرز شلمچه آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شلمچه، شلمچه این روزها خود را برای میزبانی از هزاران زائر اربعین حسینی آماده می‌کند تا سهمی از این زیارت داشته باشد. رفتن از خرمشهر به شلمچه حدود 20 دقیقه با ماشین زمان می‌برد و در ده دقیقه اول در سمت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شلمچه، شلمچه این روزها خود را برای میزبانی از هزاران زائر اربعین حسینی آماده می‌کند تا سهمی از این زیارت داشته باشد.

رفتن از خرمشهر به شلمچه حدود 20 دقیقه با ماشین زمان می‌برد و در ده دقیقه اول در سمت چپ و راست ماشین‌آلات ساخت‌وساز و جوانانی دیده می‌شود که در تلاش‌اند چیزی بسازند، این چیز گاهی چادرهای بزرگ کوچکی برای اسکان زائران است و گاهی ساختمان‌ها و اتاقک‌های کوچک.

بیشتر این سازه‌ها که بافاصله از هم هستند و بین آن‌ها هم فضاهای مسطح برای پارک کردن ماشین‌ها در نظر گرفته‌شده در حال اتمام ساخت هستند و به نظر میاید که تا دو سه روز دیگر قابل‌استفاده شوند.

اما بعد از گذشت 10 دقیقه و رسیدن به وسط راه تراکم موکب‌ها زیاد می‌شود، سازه‌هایی از جنس چادر که همه نوع خدمات در آن‌ها دیده می‌شود، از تجهیزات دم کردن چای و قهوه و دم‌نوش و غذا گرفته تا مکان‌هایی برای استراحت و خواب و نماز زائران.

هر چه جلوتر می‌رویم تعداد موکب‌ها بیشتر و فاصله آن‌ها از هم کمتر می‌شود، گویی که مردم تعداد زیادی موکب در کنار هم را بیشتر دوست دارند چون هر چه به سمت مرز پیش می‌رویم تراکم جمعیت هم بیشتر می‌شود.

در نهایت به نقطه سفر مرزی می‌رسیم، جایی که آخرین موکب‌های کشورمان قرار دارند و پس‌ازآن با کانکس‌ها و راه‌هایی که برای تردد و کنترل جمعیت در نظر گرفته‌شده مواجه می‌شویم.

به هر جای شلمچه که می‌نگریم جمعیتی می‌بینیم که آرام و آهسته راه می‌روند و هدف همه زیارت کربلا است و آرزوی همه مهجور شدن با سیدالشهدا اما این جمعیت در مقابل جمعیتی که هر ساله در هفته منتهی به اربعین در این مسیر دیده می‌شوند قابل مقایسه نیست.

در آن روزها که فاصله زیادی هم با امروز ندارد چیزی مشاهده می‌شود که مقام معظم رهبری از آن به عنوان حماسه اربعین حسینی یاد می‌کند، البته با نگاه جامع و با بصیرت به جمعیت و وحدت جمعی که بین آن‌ها وجود دارد اسمی زینده تر از حماسه اربعین نیز نمی‌توان بر آن گذاشت.

مردم آبادان و خرمشهر تمام عزم خود را جزم کردند تا برای زوار اربعین حسینی بهترین خاطرات را در شلمچه بسازند تا شاید سهمی از صواب بزرگ این زیارت نیز نصیبشان شود.

به بیان مردم و مسئولان استان خوزستان، مرز شلمچه یکی از بهترین مرزهای کشورمان با عراق آماده میزبانی هر تعداد زائری است که این نقطه را برای عزیمت به کربلا و نجف انتخاب می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.