ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60471
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۱۵
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
سردرگمی راهبردی آمریکا در جنگ سوریه

سردرگمی راهبردی آمریکا در جنگ سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به نقل از کارشناسان خود نوشت که آمریکا هیچ طرح روشنی در سوریه و به‌ویژه به عملی‌کردن وعده درباره آنچه برخورد با نفوذ ایران در منطقه خوانده می‎شود، ندارد. نویسنده با بیان اینکه هفته گذشته […]

جنگ سوریهبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به نقل از کارشناسان خود نوشت که آمریکا هیچ طرح روشنی در سوریه و به‌ویژه به عملی‌کردن وعده درباره آنچه برخورد با نفوذ ایران در منطقه خوانده می‎شود، ندارد.

نویسنده با بیان اینکه هفته گذشته نیرو‌های تحت حمایت آمریکا (نیرو‌های دموکراتیک سوریه) شهر رقه سوریه پایتخت خودخوانده داعش را پس گرفتند نوشت: خروج عناصر داعش از شهر رقه پیروزی مهمی بود، اما چندان برجسته نشد و دونالد ترامپ نیز این پیروزی را به صورت رسمی اعلام نکرد.

نویسنده بی‌توجهی به شکست داعش در شهر رقه و استقرار نیرو‌های تحت حمایت آمریکا در این شهر را ناشی از تغییر راهبرد آمریکا در سوریه از مبارزه با داعش به سمت رویارویی با نفوذ ایران در خاورمیانه و سوریه است.

نگارنده، اما اعتقاد دارد که دولت ترامپ علی‌رغم راهبرد ضدایرانی خود، هیچ راهکاری را برای عملی‌کردن مقابله با نفوذ ایران در منطقه را ندارد، یا اگر دارد تاکنون به کسی گفته نشده‌ است.

وی همچنین می‌افزاید که راهبرد چهار صفحه‌ای منتشر شده درخصوص ایران صرفا فهرستی از شکایت‌های آمریکا علیه «بدرفتاری» ایران است، بدون آنکه پیامد‌های این «بدرفتاری»‌های ادعایی تشریح شود.

نگارنده همچنین به نقل از «جیمز اف جِفری» از مقامات ارشد دولت جرج دبیلو بوش و مشاور کنونی دست‌یاران دونالد ترامپ می‌نویسد: راهبرد جدید آمریکا علیه ایران شبیه کسی است که دیگری را به دوئل فرامی‌خواند بی‌آنکه سلاحی داشته باشد.

«لس‌آنجلس تایمز» با اشاره به پیروزی‌های راهبردی ارتش سوریه و متحدانش در تحولات میدانی سوریه و اینکه ارتش سوریه در حال پیروزی کامل در نبرد با تروریست‎ها هستند می‌افزاید: هفته گذشته نیرو‌های تحت حمایت ایران شهر المیادین در جنوب‌شرقی شهر رقه را آزاد کردند، شهری که قرار بود آزادسازی آن را نیرو‌های تحت حمایت آمریکا انجام دهند. شهر میادین از دو جهت اهمیت دارد: اینکه در منطقه مرزی عراق قرار دارد و همچنین این منطقه نزدیک به میدان‌های نفتی و گازی قرار دارد، امتیازی که پیروزی بزرگی در جنگ سوریه محسوب می‌شود.

این روزنامه آمریکایی در پایان تأکید می‌کند که در خصوص جنگ سوریه، آمریکا هم‌اکنون برسر دوراهی قرار دارد که تاکنون نتوانسته دست به انتخاب بزند؛ اگر تصمیم بگیرد که همچنان مشاوران نظامی خود را در سوریه نگه دارد و به آموزش، ارسال تجهیزات نظامی و پشتیبانی هوایی نیرو‌های تحت حمایت خود در سوریه ادامه دهد باید خطر رویارویی با نیرو‌های دولت سوریه را نیز به جان بخرد که حامیان اصلی آن ایران و روسیه هستند و اگر از سوریه خارج شود میدان را برای نفوذ هرچه بیشتر ایران در منطقه خالی می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.