ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60496
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۰۶
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
آمریکا قصد دارد حضور نظامی خود را در آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم تقویت کند

آمریکا قصد دارد حضور نظامی خود را در آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم تقویت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه نوشت مقامات آمریکایی اعلام کردند واشنگتن به منظور تعقیب و بازداشت آن دسته از عناصر تروریستی داعش که پس از سقوط خلافت خودخوانده خود در سوریه و عراق به دنبال مامن و پناهگاه جدید می‌گردند، در نظر […]

آمریکا قصد دارد حضور نظامی خود را در آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم تقویت کندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه نوشت مقامات آمریکایی اعلام کردند واشنگتن به منظور تعقیب و بازداشت آن دسته از عناصر تروریستی داعش که پس از سقوط خلافت خودخوانده خود در سوریه و عراق به دنبال مامن و پناهگاه جدید می‌گردند، در نظر دارد حضور نظامی خود را در آفریقا بیش از پیش افزایش دهد.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، شب گذشته اعلام کرد پس از آزادسازی رقه در سوریه و موصل در عراق -که مقر‌های اصلی داعشی‌ها به شمار می‌رفتند- این گروه تروریستی درصدد است تا حضور خود را در آفریقا هر چه بیشتر گسترش دهد.

او که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، با اشاره به درگیری‌های روز چهار اکتبر در نیجر که طی آن چهار نظامی آمریکایی کشته شدند، تاکید کرد از لیبی گرفته تا شبه‌جزیره سینا در مصر و از شرق آفریقا تا غرب این قاره، از قبل تروریست‌های داعش یک تهدید به شمار می‌رفتند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود پنتاگون به دونالد ترامپ، رئیس جمهور، و جیمز متیس، وزیر دفاع (آمریکا)، در زمینه تخصیص نیرو‌های بیشتر به منظور مقابله با تهدید داعش در آفریقا به زودی توصیه‌هایی خواهد داشت.

وی قرار است روز سه‌شنبه با فرماندهان ارتش از ۷۵ کشور جهان به منظور گفتگو درباره مرحله بعدی مبارزه با داعش دیدار‌هایی هایی داشته باشد.

سناتور لیندسی گراهام، عضو کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا، جمعه گذشته پس از دیدار با متیس به خبرنگاران گفت: «ماهیت جنگ در حال تغییر است، ما شاهد اقدامات بیشتری در آفریقا خواهیم بود.»

خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از خاورمیانه، بیشترین نیرو‌های ویژه آمریکایی در آفریقا حضور دارند. آمار نشان می‌دهد بیش از ۱۳۰۰ نیروی ویژه آمریکایی در آفریقا مستقر هستند.

دانفورد گفت: این نیرو‌های ویژه به نیرو‌های محلی در زمینه مبارزه با تروریسم آموزش می‌دهند و هنگامی که احتمال تماس با دشمن بعید به نظر می‌رسد، به این نیرو‌ها ملحق خواهند شد.

مقامات اتحادیه اروپایی نیز پیشتر هشدار داده بودند کشور‌های اروپایی باید روند رشد فزاینده حضور داعش را در شمال آفریقا با دقت رصد کنند.

دانفورد افزود: «در واقع جنگ در حال انتقال به نقاط پراکنده و چندگانه است؛ و من آماده‌ام اعلام کنم جنگ با داعش در حال انتقال به آفریقاست. ما با چالشی روبرو خواهیم بود که از هم اکنون از غرب آفریقا تا جنوب شرق آسیا را در بر گرفته است. من بر این باورم داعش تلاش خواهد کرد تا پس از دست دادن رقه و موصل، حضور فیزیکی خود را به خارج از سوریه و عراق تعمیم دهد و به همین علت ما به دنبال اجرای عملیات شبیه‌عملیات در نیجر هستیم تا اطمینان یابیم نیرو‌های محلی از توانمندی لازم برای جلوگیری از تکرار وقایع سابق برخوردارند.»

او گفت: ارتش آمریکا در مجموع در ۵۳ کشور آفریقایی حدود ۶۰۰۰ پرسنل نظامی دارد.

به موجب گزارشی که ژنرال توماس والدهازر، رئیس فرماندهی آمریکا در قاره آفریقا (آفریکوم)، به کنگره ارائه کرده است حضور آمریکا در کشور‌های چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، سومالی، اوگاندا، رواندا و کنیا بسیار مشهود و قابل توجه است. شمار نیرو‌های ویژه آمریکایی در کشور‌های مختلف، متفاوت است ولی کشور نیجر با حدود ۸۰۰ نیروی ویژه در حال حاضر بزرگترین گروه از نیرو‌های ویژه آمریکایی را در خود جای داده است.

دانفورد با اشاره به حملات اخیر در نیجر تصریح کرد: قصد ما این است که عملیات در این کشور با قدرت ادامه یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.