ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60635
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
آمار روادید میلیونی شد/وعده تسریع در صدور ویزا و پاسخ به یک شائبه

آمار روادید میلیونی شد/وعده تسریع در صدور ویزا و پاسخ به یک شائبه

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از وضعیت صدور ویزا و مشکلات رخ‌داده برای زائران تا جزئیات اخبار مرزهای چهارگانه کشور برای تردد در ایام اربعین. آخرین خبرها از صدور روادید رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه امروز از صدور […]

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از وضعیت صدور ویزا و مشکلات رخ‌داده برای زائران تا جزئیات اخبار مرزهای چهارگانه کشور برای تردد در ایام اربعین.

آخرین خبرها از صدور روادید

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه امروز از صدور یک‌میلیون و ۱۵ هزار روادید برای زائران اربعین خبر داد و گفت: تعداد دفاتر صدور روادید به ۱۷ مورد افزایش‌یافته است.

مجتبی کریمی با اشاره به تأخیر رخ‌داده در روند صدور روادید گفت: با سفیر عراق صحبت داشته‌ایم و دفاتر صدور روادید تمام‌وقت کار می‌کنند تا روند صدور ویزا جلو بیافتد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین هم از صدور روادید در دفاتر ۱۲ گانه و کنسولی‌های عراق  در روز جمعه خبر داد و در پاسخ به انتقادات از روند کند صدور ویزا گفت: خوشبختانه روند صدور روادید از سرعت بیشتری برخوردار شده است.

شهریار حیدری هم آماری در زمینه صدور روادید ارائه داده و افزود: تا به امروز یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار روادید و گذرنامه صادرشده است و فردا پنجم آبان ماه(جمعه) نیز روادید در دفاتر ۱۲ گانه و کنسولی‌های عراق در استان‌های تهران، کرمانشاه، خوزستان و سایر مناطق صادر می‌شود.

در مرزها به‌هیچ‌وجه ویزا صادر نمی‌شودو اما موضوع روادید را رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین هم مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه در مرزها به‌هیچ‌وجه ویزا صادر نمی‌شود، از افزایش سرعت صدور روادید در روزهای آتی خبر داد.

سردار محسن فتحی زاده با بیان اینکه در مرز مهران زیرساخت‌ها با سرعت بیشتری در حال آماده‌سازی است از استقرار نیروهای امنیتی و انتظامی نیز در این مناطق خبر داد و افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه نیز تجهیزات و امکانات لازم برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی فراهم‌شده و طی روزهای گذشته نیز میزبان زوار و اتباع خارجی بوده‌اند.

به گفته جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا زائران غیر ایرانی تنها می‌توانند از مرز شلمچه تردد کنند و هم از طرف ایران هم از سوی کشور عراق امکان تردد زائران غیر ایرانی از مرزی به‌غیراز مرز شلمچه وجود ندارد.

محمد بابایی افزود: در مرز مهران روند تردد زائران نسب به دیگر مرزها فعال‌تر است؛ دفاتر پلیس +۱۰  نیز تا ساعت ۱۸ فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

فعالیت‌های خدماتی دستگاههای مختلف

آماده‌سازی ۴۰۰ هکتار پارکینگ در مرزهای چهارگانه دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین هم از آماده‌سازی ۴۰۰ هکتار پارکینگ در مرزهای چهارگانه خبر داد و گفت: به ازای پارک خودرو به مدت یک شبانه‌روز، مبلغ ۵ هزار تومان دریافت می‌شود.

 به گفته مجتبی عبدالهی وضعیت مناسبی نسبت به سال گذشته در حوزه زیرساخت‌های مرزی ایجادشده و پارکینگ ۹۰ هکتاری که سال گذشته در مرز مهران ایجاد شد به لحاظ کیفی  توسعه‌یافته مشکلات سال گذشته حذف شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین  هم امروزاز پایانه برکت و پارکینگ بزرگ اربعین در شهرستان مهران بازدید کرد.

حسین ذوالفقاری که به‌منظور بازدید زیرساخت‌های اربعین و برگزاری جلسه ستاد اربعین به استان ایلام سفر کرده بود، بعد از بازدید از پل روگذر و زیرگذر ارغوان در شهر ایلام و مسیر ارتباطی ایلام-مهران که در حال چهار خطه شدن است از پارکینگ اربعین و پایانه برکت در شهر مهران بازدید کرد.

سخنگوی اورژانس کشور هم به استقرار ۵ بالگرد اورژانس هوایی در مرزهای چهارگانه و استقرار عوامل اورژانس از هفته گذشته در نقاط مرزی اشاره کرد. به گفته مجتبی خالدی۸۰۰ آمبولانس مراسم اربعین را پوشش می‌دهند و ۵ بالگرد در نقطه صفر مرزی مستقر هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هم از ارائه خدمت ۴۶۳ پایگاه امداد و نجات بین‌شهری در سراسر کشور به زائران خبر داد.

مرکز کنترل هدایت عملیات در داخل کشور فعال‌شده تا بتواند هماهنگی لازم بین استان‌ها را انجام دهد به گفته مرتضی سلیمی مرکز کنترل هدایت عملیات در داخل کشور فعال‌شده تا بتواند هماهنگی لازم بین استان‌ها را انجام دهد و علاوه بر این چهار قرارگاه مرزی امداد در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی ایجاد شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از هم راه‌اندازی قطار رایگان در خرمشهر تا ایستگاه مرزی شلمچه خبر داد و گفت: ۲۲۱ هزار صندلی قطار برای ایام اربعین پیش‌بینی‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  از فعالیت ۵۸ کاربر و گیت خروجی برای کار کنترل خروج زائران در مرز خسروی خبر داد و گفت: ۲۷۰ اتوبوس مورد درخواست استاندار کرمانشاه به‌زودی تأمین خواهد شد.

داوود کشاورزیان افزود: زیرسازی و آسفالت بخش‌هایی از مسیر زائران به سمت مرز خسروی نیز انجام‌شده است.

۶۳ هزار نفر طی ماه صفر از مرز خارج شدند

مسئول سالن عملیات مرکز کنترل راه‌های کشور هم با اشاره پیش‌بینی گیت‌های اضطراری در پایانه‌های مرزی چهارگانه، از خروج ۶۳ هزار و ۵۰۰ زائر از ابتدای ماه صفر از این مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، خبر داد.

یاسر خالدی از تعبیه گیت‌های اضطراری در پایانه‌های مرزی  خبر داد و افزود: در این مدت ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز مهران، ۲۱ هزار نفر از مرز شلمچه و ۱۰ هزار نفر نیز از مرز چذابه خارج‌شده‌اند؛ مرز خسروی نیز از پنج آبان ماه بازگشایی می‌شود.

سرکنسول ایران در کربلا از آمادگی  موکب‌های مستقر در خیابان‌های کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که طی ۵ تا ۶ روز آینده به آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران برسیم.

میر مسعود حسینیان با تأکید بر اینکه بدون ویزا نمی‌توانند از مرزها عبور کنند؛ افزود: اگر زائران ورود غیرقانونی به عراق داشته باشند، عراق مرز را می‌بندد و در این صورت حق افرادی که به‌صورت قانونی قصد زیارت دارند گرفته می‌شود.

پاسخ به یک شائبه

ابهامات ایجاد شده در زمینه افزایش هزینه سفر اربعین موجب واکنش معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور هم شد تا ذوالفقاری بگوید: خط‌مشی ستاد مرکزی اربعین به‌هیچ‌وجه افزایش هزینه سفر اربعین نیست بلکه در راستای کاهش هزینه‌ها نیز تلاش می‌کند.

وی افزود: وزارت کشور با تمام توان ازجمله اختصاص ۹ میلیارد تومان به مرزهای چهارگانه در راستای توسعه زیرساخت‌ها گام برداشته است.

به گفته ذوالفقاری هزینه تمام‌شده برای سفر به عتبات عالیات غیر از ایام اربعین به ازای هر نفر ۲۷۸ هزار تومان است که این هزینه در ایام اربعین به ۱۹۷ هزار تومان کاهش‌یافته است.

برخی از اخبار مرزها را هم در زیر می‌خوانیم. برای خواندن مشروح خبر می‌توانید روی لینک موجود در تیترها کلیک کنید.

استقرار ۸۸ موکب در ایلام

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام از آمادگی شهر ایلام برای پذیرایی از زوار اربعین خبر داد و گفت: ۸۸ موکب در شهر ایلام مستقر می‌شود.

سید محمد علوی فر اظهار داشت: در شهر ایلام ۳ ایستگاه برای پذیرایی از زوار در نظر گرفته‌شده است‌

به گفته علوی فر این ایستگاه‌ها در میدان ارغوان،  تونل‌های دوقلوی کمربندی شرقی ایلام و ورودی هفت‌چشمه دایر می‌شوند.

۹۶ گیت ورود و خروج زائران در مهران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام، آخرین اقدامات و امکانات در پایانه مرزی مهران را برای اربعین ۹۶ تشریح کرد.

نورالله دلخواه اظهار داشت: بر اساس تجربه سال گذشته تمهیدات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  برای ایمنی تردد زائران اندیشیده شده است. در این راستا آماده‌سازی ۹۶ گیت ورود و خروج زائران،  اجرای  دیوار بتنی برای جداسازی محوطه مسافری و تجاری که قبلاً فنس بوده،  اجرای سایبان در محل گیت‌های اضطراری،  تعویض لوله‌کشی سرویس‌های بهداشتی داخل پایانه مسافربری، نصب تانکرهای ثابت ذخیره آب جهت سرویس‌های  بهداشتی ، راه‌اندازی تمامی برج‌های روشنایی بزرگراه مهران به مرز و پایانه مرزی و…انجام‌شده است.

بازدید قائم‌مقام سازمان صداوسیما از قرارگاه رسانه‌ای اربعین

قائم سازمان صداوسیما به همراه معاونان توسعه و فناوری رسانه، پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت و مدیرکل بازرسی رسانه‌ ملی از قرارگاه رسانه‌ای پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم در جریان بازدید از این قرارگاه  عملکرد صداوسیمای مرکز ایلام را در پوشش و انعکاس تردد زائران از مرز مهران بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:تمهیدات لازم برای پوشش گسترده  حماسه بزرگ اربعین از رسانه ملی اندیشیده شده است.

استقرار ۲۰۰ واحد گشتی ترافیک در جاده‌های ایلام

رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: هم‌زمان با شروع مأموریت اربعین حسینی(ع) ۲۰۰ واحد گشتی بر تردد زائران در محورهای مواصلاتی استان نظارت خواهند کرد.

سرهنگ همتی رضا همتی زاده تصریح کرد: علاوه بر این تعداد واحد گشتی تعداد ۱۰ ایستگاه پلیس‌راه در طول مسیر برای روان‌سازی ترافیک و خدمات‌دهی مناسب‌تر به زائران راه‌اندازی شده است.

مسیر ایلام – مهران چهار خطه می‌شود

استاندار ایلام گفت: پروژه مسیر ایلام- مهران در حال چهار خطه شدن است که تا اربعین بیش از ۷۵ درصد این محور چهار بانده می‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: در بخش پارکینگ‌ها نیز ظرفیت بسیار خوبی ایجادشده است و مشکلی از بابت پارک خودروها در شهر ایلام وجود ندارد.

بازدید معاون وزیر کشور از پارکینگ اربعین در مهران

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین امروز بعد از بازدید از پل روگذر و زیرگذر ارغوان در شهر ایلام و مسیر ارتباطی ایلام-مهران که در حال چهار خطه شدن است از پارکینگ اربعین و پایانه برکت در شهر مهران بازدید کرد.

ممانعت از خروج ۱۵ تبعه خارجی در پایانه مرزی مهران

مدیر گذرنامه پایانه مرزی مهران گفت: امروز از تردد ۱۵ تبعه افغانی و پاکستانی در پایانه مرزی مهران ممانعت شده است.

سرگرد میلاد فتاحیان گفت: ۹۶ گیت در پایانه مرزی مهران برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) آماده است.

وی با تأکید بر اینکه افراد فاقد گذرنامه و ویزا نمی‌توانند از مرزها تردد کنند، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد اربعین اتباع کشورهای خارجی بایستی به مرز شلمچه مراجعه کنند.

آمادگی ایران برای بازگشایی مرز پرویزخان

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از آمادگی ایران برای بازگشایی مرز پرویزخان در روزهای آتی خبر داد و گفت: موضوع بازگشایی مرز خسروی در طول سال با زحمت مجموعه‌های مختلفی میسر شد و امیدواریم که مرز پرویزخان نیز به‌زودی با هماهنگی‌های لازم با کشور عراق بازگشایی شود

محمدحسین ذوالفقاری به برخی پشتیبانی‌های ویژه ازنظر امکانات و اعتبار نیز از مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی طرح ویژه‌ای برای برقراری امنیت را تهیه و تدارک دیده است که با همکاری خوب سپاه و ارتش و نیروی انتظامی زمینه امنیت کامل را فراهم کرده است.

زائران اربعین در شلمچه خواستار حذف عوارض منطقه آزاد شدند

زائران  پیاده‌روی اربعین که مرز شلمچه را برای حضور در کشور عراق انتخاب کرده‌اند، خواستار حذف عوارض پرداختی به منطقه آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر مستقر در مرز شلمچه دریافت عوارض ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی در پایانه مسافری منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه سبب ناخرسندی و گله‌مندی زائران اربعین حسینی شده است.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز شلمچه افتتاح شد

قرارگاه رسانه‌ای اربعین با حضور استاندار خوزستان و دارابی معاون سازمان صداوسیما در شلمچه افتتاح شد و استاندار خوزستان در این مراسم شلمچه را کربلای ایران خواند که بهترین و پاک‌ترین فرزندان ایران در آن به شهادت رسیدند.

همچنین امروز چهار قرارگاه رسانه‌ای در مرزهای شلمچه با پوشش صداوسیمای آبادان، خسروی در استان کرمانشاه و  مرز مهران در استان ایلام و مرز چذابه دراستان خوزستان فعالیتشان را آغاز کردند.

کاروان پیاده ۴۰ هزارنفری مردم اهواز در راه کربلا

کاروان ۴۰ هزارنفری مردم اهواز با نام «سفینه النجات» به‌منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی، عازم کربلا شد.

در این کاروان زائران حسینی از مناطقی چون ملاشیه، شهرک رزمندگان (شهرک اهواز)، گلدشت، کوی مندلی، کوی علوی، سه‌راه خرمشهر، سه‌راه سوسنگرد، کیان، کیانشهر، نهضت‌آباد (لشکرآباد)، کوی سیاحی، بنی‌هاشم و منطقه عین ۲ حضور دارند.

زائران خودروهای خود را تنها در پارکینگ‌های تعیین‌شده پارک کنند

رئیس پلیس‌راه خوزستان به  زائرانی که با خودروهای شخصی خود به مرزها مراجعه می‌کنند توصیه کرد خودروی خود را برای پیشگیری از هرگونه مشکل در پارکینگ‌های تعیین‌شده پارک کنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: استان خوزستان به دلیل وجود دو مرز شلمچه و چذابه میزبان کاروان زیارتی و زائران ایرانی و اتباع خارجی است و خوشبختانه تا به امروز ترافیک در مسیرهای منتهی به استان خوزستان و دو مرز شلمچه و چذابه روان و آرام بوده است.

استقرار ۸۰۰ موکب در مرزهای چذابه و شلمچه

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان از فعالیت ۸۰۰ موکب در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این دور مرز خبر داد و گفت:  در مرز شلمچه زائران از بیستم محرم حرکت خود را آغاز کرده‌اند؛ در پایانه‌های چذابه و شلمچه و در مسیر این پایانه‌ها مواکب بسیاری برپاشده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود موسوی افزود: ۴۰۰ موکب در سمت شلمچه به‌طور شبانه‌روز در خدمت زائران هستند و پذیرایی اسکان و استراحت زائران را به همراه میان وعده مهیا می‌کنند.

افزایش تعداد گیت‌ها و پارکینگ‌های مرز شلمچه و چذابه

معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان از افزایش تعداد گیت‌ها و پارکینگ‌های مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و افزود: امسال در دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه با تلاش و کوشش‌های صورت گرفته پیشرفت بسیار خوبی داشتیم.

قدرت الله دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: سال گذشته در مرز چذابه تردد بخش زیادی از کامیون‌های حامل آب را داشتیم که بخش زیادی از عرض جاده را اشغال می‌کرد اما امسال در کمتر از ۳ ماه در این راستا اقدام شد و آب‌رسانی صورت گرفت.

بازدید معاون وزیر کشور از مرز خسروی

به‌منظور هماهنگی‌های نهایی همایش اربعین، بازدید از مرز، شرکت در جلسه ستاد اربعین و افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور به مرز خسروی استان کرمانشاه سفر کرد.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در استان کرمانشاه افتتاح شد

به‌منظور اطلاع‌رسانی به زائران اربعین حسینی، قرارگاه رسانه‌ای اربعین در استان کرمانشاه افتتاح شد.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی در مرز خسروی شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه افتتاح شد.

پیش‌بینی حضور ۵۰۰ هزار زائر اربعین در خسروی

استاندار کرمانشاه از پیش‌بینی حضور حدود ۵۰۰ هزار زائر اربعین در مرز خسروی خبرداد و تأکید کرد: تردد بدون روادید ممکن نیست و زائران بدون ویزا برگشت می‌خورند.

هوشنگ بازوند افزود: زیرساخت‌های لازم همه آماده بوده  و ۱۴۰ هکتار پارکینگ آماده بهره‌برداری برای زائران اربعین امسال است و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زائران به مرز است.

آمادگی نیروی انتظامی در مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی کامل انتظامی به‌منظور تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی و شهرستان قصر شیرین خبر داد و گفت: کارکنان انتظامی استان نیز در تمامی رده‌ها در آماده‌باش هستند.

منوچهر امان‌اللهی افزود: مأموران پلیس‌راه به‌منظور تسهیل در ترددها آمادگی کامل دارند و در زمان‌هایی که نیاز باشد محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌کنند.

سردرگمی زُوار اربعین در انتظار صدور ویزا

صدور ویزای اربعین در کرمانشاه به‌اندازه‌ای کُند انجام می‌شود که در حال تبدیل‌شدن به بحران است و دفتر وزارت امور خارجه در غرب کشور نیز به خبرنگاران پاسخگو نیست.

روند کند صدور ویزای اربعین این روزها موجب سرگردانی بسیاری از هم‌وطنان در استان کرمانشاه شده و این امر دردسرهایی متعددی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

صدور ویزا که قبل از این ۲ یا حداکثر ۳ روز به طول می‌انجامید طی روزهای اخیر با افزایش حجم کار کنسولگری عراق در کرمانشاه به ۱۰ تا ۱۲ روز هم رسیده است و هرچه روزهای باقیمانده تا اربعین کمتر می‌شود صدور ویزا هم با روند کندتری انجام می‌گیرد.

تعیین مهلت برای صدور ۳ هزار ویزای اربعین تا فردا

استاندار کرمانشاه برای رفع مشکل کُندی صدور روادید برای زائران اربعین دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

هوشنگ بازوند پس از اطلاع از دپو شدن حدود ۳۰۰۰ پاسپورت در کنسولگری عراق با دستورات ویژه به نهادهای مرتبط، برای صفر رسیدن پاسپورت‌های در انتظار روادید مهلت مشخص تعیین کرد.

تسریع در اختصاص ۲۷۰ اتوبوس از تهران به مرز خسروی در ایام اربعین

استاندار کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر اختصاص ۲۷۰ دستگاه اتوبوس از تهران به مرز خسروی برای تسهیل عبور و مرور زوار اربعین شد.

هوشنگ بازوند افزود: روند انجام کار در مرزها به‌خوبی در جریان است و در حال حاضر تنها موضوع ۲۷۰ اتوبوسی که قرار بود از تهران برای عبور و مرور زائران در قصر شیرین مستقر شوند برای ما تعیین تکلیف نشده است که انتظار داریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

عراق توجه ویژه‌ای به مسئله تردد زُوار از مرز خسروی داشته باشد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه  تأکید کرد: با توجه به زمان محدود پیش رو نیازمند توجه ویژه مقامات عراقی به مسئله تردد زوار از مرز خسروی هستیم.

سردار منوچهر امان الهی افزود: در حوزه انتظامی پیش‌بینی و آمادگی لازم را برای کنترل  ترافیک، امنیت و سایر حوزه‌ها داریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.