ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60658
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
حاشیه ها و جلوه هایی از نماز جمعه قم

حاشیه ها و جلوه هایی از نماز جمعه قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا در نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، استاندار قم، قشرهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا در نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، استاندار قم، قشرهای مختلف مردم و نیز زائرانی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

** با نزدیک شدن به اربعین حسینی، با توجه به این که استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین، در مصلای قدس قم موکب هایی برای خدمات رسانی به زائران سراسر کشور که از مسیر قم قصد عزیمت به عراق برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را دارند، برپا شده که امروز موکب مصلای قدس میزبان زائرانی از سراسر کشور و نیز کشورهای مختلف اسلامی برای حضور در پیاده روی عظیم اربعین حسینی بود.
در این موکب که از اول تا 25 صفر در مصلای قدس میزبان زائران حسینی است، مکان هایی برای جمع آوری و ثبت نام از خادمان افتخاری زائران اربعین با عنوان «من خادم زوار حسینم» در حیاط مصلای قدس بنا شده است.

** در نماز جمعه این هفته قم همچنین مجری برنامه با قرائت اعلامیه ای عنوان کرد: نمازگزاران جمعه قم با محکومیت جنایات اخیر نسبت به طلاب و روحانیان، توسط برخی اوباش و با برنامه حساب شده توسط استکبار جهانی از جمله شهادت یکی از طلاب در این رابطه را محکوم و از قوه قضایه انتظار داریم این پرونده را در اولویت قرار داده و عاملان این جنایت را به اشد مجازات برسانند.

** پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، نماز برپیکر مطهر این شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) توسط آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و با حضور نمازگزارن جمعه قم در مصلای قدس اقامه شد.پیکر مطهر این رزمنده و جانباز جنگ تحمیلی تا میدان شهدای این شهر تشییع و برای خاکسپاری به گلزار شهدای بهشت معصومه (س) انتقال پیدا کرد. پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برای شرکت در تشییع پیکر این شهید بزرگوار به قم سفر کرده بود.

** سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده دبیر قرارگاه اربعین که پیش از این قرار بود در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم به ارائه گزارشی در مورد عملکرد این قرارگاه بپردازد، برگزار نشد. مجری برنامه از نماز زاران به دلیل برگزار نشدن این سخنرانی عذرخواهی کرد.

** کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ورودی های مصلای قدس با برپایی صندوق هایی اقدام به جمع آوری کمک های مردم و نمازگزاران جمعه قم به مسلمانان میانمار نمود.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.