ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60666
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
  • 238 بازدید
  • ارسال توسط :

کوتاه از شهرستان‌ها

اعزام دانش‌آموزان به راهیان نوربابل- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه ناحیه بابل از اعزام 2000 دانش‌آموز پسر بابلی توسط بسیج دانش‌آموزی این ناحیه به مناطق عملیاتی جنوب کشور با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل خبر داد.سرهنگ مرتضی رمضانی گفت: این دانش‌آموزان در قالب 5 دستگاه اتوبوس به همراه راوی و امام جماعت، بابل را […]

اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور
بابل- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه ناحیه بابل از اعزام 2000 دانش‌آموز پسر بابلی توسط بسیج دانش‌آموزی این ناحیه به مناطق عملیاتی جنوب کشور با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل خبر داد.
سرهنگ مرتضی رمضانی گفت: این دانش‌آموزان در قالب 5 دستگاه اتوبوس به همراه راوی و امام جماعت، بابل را به مقصد استان خوزستان ترک کردند.
وی هدف از این اعزام را آشنایی نسل‌های جدید انقلاب اسلامی با بخشی از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ شهدا و رزمندگان و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام و شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دانست.
دانش‌آموزان در مدت سه روز اقامت در جنوب کشور از محل یادمان‌های موجود در شوش، آبادان، خرمشهر، شلمچه و دیگر مناطق بازدید خواهند کرد.
ورود کشتی تجهیزات
زاهدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز 1 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد. بهروز آقایی گفت: تاکنون سه بخش از تجهیزات پیشرفته بندری خریداری شده و وارد بندر چابهار شده است.
وی خاطرنشان ساخت: با بهره‌برداری از فاز 1 طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از 2/5 میلیون تن به 8/5 میلیون تن افزایش و با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی‌های سوپرپست پاناماکس را خواهد داشت.
کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات شامل 25 دستگاه کانتینر قطعات و 2 دستگاه مکنده غلات است.
رفع تصرف اراضی
* فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از موفقیت ماموران این فرماندهی در رفع تصرف 50 هکتار از اراضی دولتی در یکی از مناطق سطح شهر زاهدان خبر داد.
سرهنگ «علی عارف‌نژاد» گفت: در راستای اجرای حکم قضائی در جهت رفع تصرف از اراضی دولتی، ماموران انتظامی این فرماندهی در عملیاتی 50 هکتار از اراضی ملی که توسط عده‌ای به صورت غیرقانونی و بدون مجوز تصرف شده بود را رفع تصرف کردند.
تعریض گردنه عسل‌کشان
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: محور گردنه عسل‌کشان به سرآقا سید محدوده غاریخی (چما) تا این گردنه به طول 5/5 کیلومتر بهسازی و تعریض شد.
قاسم قاسمی افزود: این عملیات با صرف اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال شامل تعریض 5 دهنه پل، تعریض پیچ‌های حادثه‌خیز و تعریض جاده به طول 5/5 کیلومتر صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: گردنه عسل‌کشان با ارتفاع سه‌هزار و 300 متر از سطح دریا یکی از مسیرهای برفگیر، بهمن‌خیز و سخت‌گذر دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ و محور ارتباطی 15 روستا با حدود چهارهزار و 500 نفر جمعیت با چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ است که هر سال با بارش اولین برف مسدود می‌شود.
اعزام کاروان و تجهیزات اربعین
* در آئینی با حضور جمعی از مسئولان و مردم استان چهارمحال و بختیاری نخستین کاروان تجهیزات و اقلام اهدایی به موکب قمر بنی‌هاشم(ع) استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بدرقه و در قالب 9 تریلر به کشور عراق اعزام شد.
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد در این آیین تصریح کرد: ‌استان چهارمحال و بختیاری امسال یک موکب در شلمچه، دیگری در عمود 285 که همه ساله بوده و موکب دیگر نزدیک کربلا برپا خواهد کرد و به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد.
تولید عسل در کشور
تبریز- خبرنگار کیهان: هر سال تا 75 هزار تن عسل در سطح کشور، تولید می‌شود. معاون سرپرست امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 15 درصد این میزان تولید، مربوط به آذربایجان شرقی است.
اکبر اصغررضایی با بیان اینکه، بیش از 13 هزار نفر در این استان، در زمینه تولید عسل فعالیت می‌کنند، افزود: رتبه دوم کشور در تولید عسل، متعلق به این استان می‌باشد و مراغه رده اول تولید عسل آذربایجان شرقی با بیش از 3200 تن را دارد.
وی از آغاز کوچ زنبورداران به حاشیه شهرها و استان‌های گرمسیر خبر داد و تصریح کرد: آذربایجان شرقی بیشترین تعداد کندو و زنبوردار را دارد.
نمایشگاه توانمندی‌های بانوان
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان و خانواده استان مازندران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائم‌شهر برگزار شد.
ربیع فلاح استاندار مازندران، اختصاص اعتبار 130 میلیارد تومانی با تسهیلات 4 درصدی و مصوبه مجلس در اختصاص اعتبار یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را حمایت از فعالان عرصه تولید به ویژه زنان توانمند کارآفرین و اشتغالزایی در روستاها بیان کرد.
خانم جمشیدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، ایجاد بازارچه‌های دائمی با کمک‌های شهرداری‌ها در سایر شهرستان‌های مازندران را از اولویت‌های برنامه‌های حمایتی از بانوان توانمند و کار‌آفرین ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه، تولیدات و محصولات 120 بانوی توانمند و کارآفرین استان در 80 غرفه به معرض تماشا گذاشته شده است.
تأمین هزینه زیارت مادر شهید
اهواز- خبرنگار کیهان: فعالان جبهه فرهنگی استان خوزستان در اقدامی آتش به اختیار توانستند با جمع‌آوری بیش از 7 میلیون تومان، هزینه ویلچر برقی و زیارت مشهدالرضا را برای مادر شهید «محمود صالحی‌پور» فراهم سازند.
اعضای گروه جبهه فعالان فرهنگی انقلاب متوجه شرایط نامناسب معیشت این مادر شهید می‌شوند و با اقدامی آتش به اختیار لبخند را بر لب‌های ذاکر این مادر قهرمان بازمی‌گردانند.
یکی از سربازان گمنام این جبهه گفت: متوجه شدیم که این مادر شهید نیاز به ویلچر برقی دارند و بنیاد شهید نتوانسته جوابگوی این نیاز باشد.
بعد از مطلع شدن از این اوضاع خبر را در گروه فضای مجازی جبهه فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی که بیش از 800 نفر عضو از فعالین فرهنگی سراسر خوزستان دارد مطرح نمودیم که نهایتاً بیش از 7 میلیون تومان هزینه فوق جمع‌آوری و این ویلچر خریداری شد.
جمع‌آوری گازهای همراه نفت
* مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری روزانه 720 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت خبر داد.
بیژن عالیپور گفت: روزانه 720 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در پنج شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، نفت و گاز گچساران، نفت و گاز کارون، نفت و گاز مارون و نفت و گاز مسجدسلیمان سوزانده می‌شود که مقرر شده در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی، با همکاری شرکت ایتالیایی آنسالدو انرژیا هرچه سریع‌تر از سوختن این گازها جلوگیری شود.
وی هدف از امضای تفاهم‌نامه همکاری با این شرکت ایتالیایی را جلوگیری از سوختن روزانه 720 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت و نوسازی تجهیزات و تأسیسات قدیمی عنوان کرد. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت را در مرحله نخست حدود 6 میلیارد دلار برآورد کرد.
نگرانی از گرایش به ماده مخدر
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از افزایش گرایش مردم به ماده مخدر «گل» ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: افزایش آمار دستگیری‌ها در توزیع «گل» نشان از افزایش گرایش مردم به این ماده مخدر دارد.
سرهنگ هادی قزوینه با اشاره به اینکه بذر این گیاه از کشورهای خارجی وارد می‌شود تصریح کرد: قاچاقچیان موادمخدر، گیاه گل را به صورت پنهان در گلخانه‌ها، داخل آپارتمان‌ها و نقاط کور پرورش می‌دهند. وی ابراز داشت: ماده مخدر گل به شدت اعتیادآور است و قدرت توهم‌زایی آن هفت برابر بیشتر از حشیش و شاهدانه است. قزوینه از واردات این ماده روانگردان از چهار طرف مرز به کشور ابراز نگرانی کرد و آن را زنگ خطری برای کشور دانست.
اعطای تسهیلات به دامداران
ساری- خبرنگار کیهان: علی شعبانی سرپرست جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به اینکه 170 خانوار کوچ‌رو در شهرستان قائم‌شهر سکونت دارند، گفت: 400 میلیون ریال برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی به عشایر کوچ‌دهنده این شهرستان با بازه زمانی 60 ماه پرداخت شد.
شعبانی خاطرنشان کرد: براساس قانون همه این دامداران بیمه و از مزایای بازنشستگی و سایر امکانات آن بهره‌مند خواهند شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.