ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 60703
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۱۴
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
ائتلاف «میرسلیم و آشنا» برای کمک به شورای نگهبان/ ادعای «قحطی الگو» در دوران تربیت «شهید حججی‌»ها

ائتلاف «میرسلیم و آشنا» برای کمک به شورای نگهبان/ ادعای «قحطی الگو» در دوران تربیت «شهید حججی‌»ها

سرویس سیاست مشرق – «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید. ***  پاسخگوی مردم هستیم جز درباره روحانی! علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی […]

سرویس سیاست مشرق «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پاسخگوی مردم هستیم جز درباره روحانی!

علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در کنایه به فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس موسوم به امید گفته است:اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری نه تنها  باید طرح و برنامه‌هایی که مدنظر دارد به نمایندگان خود ارائه دهند بلکه باید آن‌ها مورد پیگیری و رصد قرار دهند.

او با تاکید بر این موضوع که اگر اتاق فکر وجود داشت برخی از رفتارها در جریان رأی اعتماد صورت نمی‌گرفت، گفت: ممکن است بعضی از افراد ظاهرا با فراکسیون امید باشند ولی عملا مصوبات فراکسیون را اجرا نکنند، باید نظارتی بر رفتارها باشد تا نمایندگان نتوانند تصمیماتی بگیرند که بعد از آن به کسی هم پاسخگو نباشد.

صوفی در ادامه با بیان این که همه افراد برآمده از رأی اعتماد مردم باید پاسخگو باشند تاکید کرد: از آن جایی که این افرادِ مورد حمایت اصلاح‌طلبان؛ نمایندگان مردم در مجلس  هستند فقط می‌توان در تصمیم‌گیری‌هایشان نقش مشاور داشت و در کنارشان به مردم اطمینان داد که به فکر شما و مطالبتان هستیم .

وی در ادامه با بیان این که نباید ارتباط اصلاح‌طلبان با مردم را قطع کنیم گفت:

متاسفانه کسانی که از طریق جریان اصلاحات رأی آورده‌اند خودشان را پاسخگو نمی‌دانند و این وظیفه ماست که پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و باید در مواقعی که لازم است نقادانه عمل کنیم که این امر در قالب مطالبه‌گری و اتاق فکر تا حدودی محقق می‌شود.[۱]

*علی صوفی کاملا درست می‌گوید و این وظیفه ستاد جریان اصلاحات است که نسبت به عملکرد آدم‌هایی که در معرض رأی مردم گذاشته و از آنها حمایت کرده پاسخگو باشد.

اما مشخص نیست اصلاح‌طلبان چرا این سخنان درست و این عقلانیت ابراز شده را در قبال رئیس‌جمهور روحانی به‌کار نمی‌برند و حتی صراحتاً عنوان می‌کنند که پاسخگوی عملکرد او نیستند؟!

کما اینکه شخص آقای صوفی، در مردادماه گذشته طی اظهاراتی گفته است:

«جریان سیاسی که موجب پیروزی رئیس‌جمهور شده است، هیچ‌گونه وابستگی به روحانی ندارد! جریان اصلاحات به لحاظ سیاسی جریان مستقلی از روحانی است و تنها در دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته از روحانی حمایت کرده است، در نتیجه تنها خوش‌عهدی و بدعهدی از روحانی باقی ‌خواهد ماند.»[۲]

و یا کثیری از چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر که با اینکه زمانی می‌گفتند «ما فدائیان دولتیم»، «تمام کارهای روحانی قانونیست» و یا «باید دست روحانی را بوسید» اما امروز بیان می‌کنند که «پاسخگوی عملکرد دولت نیستیم»![۳]

جالب آنکه حتی «بهزاد نبوی» از تئوریسین‌های ستادی جریان خاص نیز اخیراً جلوه‌ای دیگر از این بیعت‌شکنی فاحش را عیان کرده و در دو مقطع صراحتاً ابراز کرده است که هیچ ائتلاف و توافقی میان ما و روحانی نبوده است…[۴]

***

شهید حججی چگونه تربیت شد؟ تجدید نظرطلبان می‌گویند ایران اسلامی قحطی الگو دارد!

علیرضا بهشتی، از فعالان اصلاح‌طلب چند روز قبل در هشتاد و نهمین سالروز تولد آیت الله شهید بهشتی با اشاره به برخی خصائل و رفتارهای شهید بهشتی گفته است:

«متاسفانه در ۴۰ سال گذشته، فقدان الگوهای عملی در جامعه، به نهضت اسلامی و تداوم آن همچنین به پررنگ ماندن ارزش‌های اسلامی که انقلاب برای آنها شکل گرفت آسیب فراوانی رسانده است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران، او می‌افزاید:

نمی‌خواهم، بگویم که ظرف چهل سال گذشته الگوهای عملی دیگری پدید نیامدند اما اگر نگاهی به تبلیغات کنیم و دانش علوم تربیتی را از صداوسیما، منابع، دانشگاه‌ها و مطبوعات و رسانه‌های مختلف در اختیار مردم بگذاریم تا وقتی که جوان ما، الگوی قابل پیگیری و در دسترس را  که بتواند با او نشست و برخاست کند و در برخورد با او بیاموزد و رابطه‌ای گفت و گویی برقرار کند، نیابد عملا تبلیغات اثر چندانی نخواهد داشت.[۵]

*صد البته اشخاصی همچون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهدای محراب و سایرین الگوهای بزرگی در جامعه اسلامی ایران بوده‌اند…

اما شهادت آنها و یا اصلاح‌طلب و تجدید نظر طلب بودن فرزند یکی از این شهدا! دلیلی بر این نیست که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بازتولیدی در زمینه الگوهای خود نداشته است.

چه اینکه در سایه‌سار وجودی همین الگوهای نو و غیر قابل انکار بوده است که امثال شهید حججی‌ها بالیدند، ایران اسلامی به قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شد، تحریم‌ها و تهدیدها و هجمه‌های اقتصادی در برابر نظام اسلامی شکست خوردند و از همه مهمتر اینکه وجود و زایندگی همین الگوها بود که ایران اسلامی را سر به سلامت از گردنه فتنه‌های بزرگ گذرانید.

حکما آقای بهشتی که جزو طرفداران تئوری تجدید نظر طلبی در انقلاب اسلامی! و از فعالان حوادث سال ۸۸ هستند نیک می‌دانند که اگر صحبت ایشان در زمینه بی‌الگو و اسطوره بودن نظام جمهوری اسلامی ایران حقیقت داشت، امروز نه تنها تئوری تجدید نظرطلبی ایشان و امثال سعید حجاریان عملی و علنی شده بود بلکه نه ۲۳ تیر سال ۷۸ در کار بود و نه ۹ دی ماه سال ۸۸! و فتنه‌های کوی دانشگاه و سال ۸۸، هر یک به تنهایی توانسته بودند نظام اسلامی را از پای در بیاورند…

نظام جمهوری اسلامی اتفاقا الگوهای فراوان، کارا و نو به نویی را به نسل‌های خود ارائه کرده است اما نکته اینجاست که اشخاصی از جریان سیاسی خاص بنا به دلایلی ترجیح داده‌اند رفتگان! را فقط الگو بدانند و از حاضرین نیز گویا فقط کسانی که در فتنه سال ۸۸ نقشی داشته و یا سمپات اصلاحات باشند، می‌توانند اطلاق «الگو» داشته باشند.

تکمله مهم این معنا نیز آنجاست که در مکتب و انقلابی که امامش به یک طفل ۱۳ ساله‌ی مجاهد به چشم «رهبر» نگاه می‌کند، طبیعتا آن اندازه زایایی و تکثّر الگوها وجود دارد که مویه کردن در قبرستان‌ها نشانه بی‌کسی نباشد.

گفتنیست، بهشتی چند سال قبل صحبت‌هایی را در زمینه امکان تجدید نظر طلبی در ساحت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مطرح کرد.[۶] سعید حجاریان نیز در چند سال اخیر به این مسئله اشاره کرده است!

***

ائتلاف «میرسلیم و آشنا» برای کمک به شورای نگهبان

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور روحانی و مصطفی میرسلیم، از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، به تصمیم اعلامی شورای نگهبان مبنی بر لغو عضویت آقای سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد به دلیل غیر مسلم بودن، واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایلنا، آشنا در همین رابطه طی مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشته است:

«قضیه نیکنام حس میهنی برخی ایرانیان را به چالش کشیده است. کسانی که رد نیکنام را مستند به دلایل شرعی یا حقوقی می‌کنند اکنون با یک آزمون دشوار مواجه هستند، آنها باید موضع خود را در قبال هویت سه وجهی “جمهوری، اسلامی، ایرانی” مشخص کنند. مسئله در فراسوی یک استدلال حقوقی صرف، به نسبتی برمی‌گردد که ما با هویت ملی در مفهوم توصیف شده در قانون اساسی تنظیم می‌کنیم.»

او همچنین افزوده است: نحوه بیان و استدلال برخی فقهای شورای نگهبان، مباحثه فقهی و حقوقی عمومیت یافته و کیفیت مواجهه سیاسی با این پدیده تعیین کننده آینده مفهوم هویت ملی و کارامدی حقوق شهروندی در ایران است.[۷]

در همین اثنی، مصطفی میرسلیم نیز در یک جمله در توییتر خود نوشته است: «مشکل سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص قابل حل است.»[۸]

*بایستی قضاوت درباره اظهارات این دو نفر را به عهده مردم و البته مقامات کشور گذاشت…

درباره آشنا ذکر این نکته لازم است که رسانه‌ها طی سال‌های اخیر، گزاره‌های دیگری هم از او در زمینه «خیر خواهی غرب برای ایران»، «توییتروریسم» و «تهدید امنیتی سطح بالا» منتشر کرده‌اند.

میرسلیم نیز که راجع به تمام مشاکل ایران، راه‌حل‌هایی مکتوب را در اختیار دارد پیش از این راهکارهایی درباره «آلودگی هوا»، «فساد قالیباف» و «رفع خطر قالیباف از سر نظام اسلامی» ارائه کرده است.

**مشرق در همین زمینه و آنچه در ماجرای «سپنتا نیکنام» رخ داده است، در مطلبی مستقل به طور مفصل به تبیین موضوع و چرایی وقوع آن پرداخته است که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم. (اینجا)

***

1_https://khabarfarsi.com/u/46358699

2_mshrgh.ir/764960

3_mshrgh.ir/765617

4_mshrgh.ir/790499

5_http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-773366

6_ http://www.farsnews.com/13940718001549

7_ https://tnews.ir/news/52b997410944.html

8_ http://www.rouydad24.ir/fa/news/83628

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.