ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60719
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۲۰
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
ترافیک مقامات کشوری در شهر مذهبی قم/حمایت از مظلومان از فلسطین تا میانمار

ترافیک مقامات کشوری در شهر مذهبی قم/حمایت از مظلومان از فلسطین تا میانمار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،محمدحسن طریقت منفرد رئیس کمیسیون سلامت مجمع عالی بسیج کشور، عبدالناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران،سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،محمدحسن طریقت منفرد رئیس کمیسیون سلامت مجمع عالی بسیج کشور، عبدالناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران،سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، احمدشجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در هفته گذشته به شهر مقدس قم سفر کردند.
این شخصیت ها در این سفرها با آیات و مراجع تقلید دیدار و در نشست های مختلف نیز شرکت نمودند.
حضرات آیات و مراجع عظام تقلید نیز در هفته گذشته در دیدارها و درس خارج خود به ظلم های صورت گرفته در حق مظلومان عالم بویژه مردم فلسطین و میانمار واکنش نشان دادند.
همچنین آیین اختتامیه چهارمین دوره کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و اهداء سومین دوره از جوایز جهانی علوم انسانی اسلامی، ششمین همایش سراسری «طب و قضا»، برگزاری یادواره و پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی شهید آیت الله مصطفی خمینی، هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر رویدادهای استان قم در هفته گذشته بود.
استان قم در هفته گذشته نیز میزبان پیکر مطهر یک شهید مدافع حرم حضرت زینب (س)به نام مصطفی نبی لو بود که توسط مردم این استان تشییع شد و به خاک سپرده شد

*نگاهی به مهمترین رویدادهای استان قم در هفته گذشته

**سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا روز یکشنبه 30 مهرماه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید از جمله آیات ناصر مکارم شیرازی و جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار با سردار رحیم صفوی گفت: نباید تصور کنیم که چون داعش درعراق و سوریه درحال ریشه کن شدن است،مساله تمام شده است، اینها از راههای دیگری وارد می شوند تا اهداف شومشان را عملی کنند. وی گفت:این که خیال کنیم زمانی می رسد که فکرمان از این دشمنان راحت باشد،بعید به نظر می رسد، چون اینها دائما مشغول توطئه و دشمنی هستند.
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در دیدار با سردار رحیم صفوی گفت: سردار سلیمانی و امثال او با همه وجود این دعا را باور کردند که ما تنها شیعه حسین بن علی(ع) نیستیم بلکه فرزند او هستیم و باید خونبهای او را بگیریم و این باور به لطف الهی، ایران، عراق و سوریه را حفظ کرده و این روحیه باید همواره زنده بماند. وی گفت: همه عزیزان سپاهی برای ما عزیز هستند و برای همه این عزیزان دعا می کنیم لکن لحظه ای نیست که به یاد سردار قاسم سلیمانی بیفتیم و او را دعا نکنیم.

**محمدحسن طریقت منفرد رئیس کمیسیون سلامت مجمع عالی بسیج کشور نیز روز سه شنبه دوم آبان ماه سال جاری به قم سفر کرد و با آیت الله جوادی آملی نیز دیدار کرد. این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت طب سنتی گفت: طب سنتی باید به معنای دقیق کلمه علمی شود و صرف این که فلان گیاه برای درمان فلان بیماری است کافی نیست؛ باید بدانیم تا مطلبی صد در صد علمی نباشد دینی نیز نخواهد بود.

**عبدالناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران روز سه شنبه دوم آبان ماه در سفر به شهر مقدس قم با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار کرد. وی در این دیدار گفت: علمای اسلام باید نقش خود را در راستای آزادسازی فلسطین ایفا کنند و مشارکت در آزادی فلسطین و مسجد الاقصی به عنوان یک وظیفه شرعی برای مسلمانان تبیین شود.وی خاطرنشان کرد:یهودیان با غصب سرزمین فلسطین، طرح شهرک‌سازی در مناطق مختلف فلسطینی‌نشین را دنبال کرده و قطعنامه‌های مختلفی را در این زمینه به تصویب رسانده‌اند.

**آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم گفت: بر اساس آیات قرآن، اختلاف در جامعه آن را بی روح و بی قدرت می کند. وی با اشاره به کمک رهبر معظم انقلاب به مردم میانمار، ادامه داد: بنده نیز به سهم خود مبلغ یک میلیارد ریال را به مردم مظلوم میانمار کمک می کنم و دیگران را نیز به انجام این کار تشویق می نمایم.

**آیت الله نوری همدانی نیز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم بیان داشت: در مساله میانمار همه مسلمانان مسئول هستند، بر اساس آیات قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه، هرکجا ظلم و فقری باشد باید همه مسلمانان برای حل آن تلاش کنند.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، شماری از آنها کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است. روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.

** اعضای اولین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره که مهرماه سال جاری در تهران برگزار شد، روز سه شنبه با سفر به شهر مقدس قم با آیات علوی گرگانی و سید محمد سعیدی دیدار کردند. آیت الله علوی گرگانی در این دیدار طی سخنانی گفت: پیشوایان و بزرگان دین در برابر هر گونه طغیان مقابله و آن را دفع می کردند و ما نیز نباید به هیچ عنوان نسبت به ظلم بی تفاوت باشیم.وی افزود: کسانی که عنوان خادم الحرمین را یدک می کشند باید به کمک مظلومان فلسطین بیایند و در جهت یاری دشمنان حرکت نکنند.
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در این دیدار گفت:صرف شهید شدن و تلفات دادن در عرصه مبارزه، نتیجه ‌بخش نیست و باید سبک مبارزاتی رهبران انقلاب اسلامی ایران مورد مطالعه فلسطینی ها قرار گیرد. امام جمعه موقت قم با اشاره به این که مسجدالاقصی و مسجدالحرام به عنوان 2 مسجد بزرگ و مقدس دنیای اسلامی اکنون در اختیار 2 طایفه خبیث و افراطی است، گفت: مردم فلسطین طی سال‌های اخیر تجربیات مطلوبی را کسب کرده‌اند و یاران توانمندی همانند نظام اسلامی نیز دارند که با ایمان به وعده‌های الهی و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانند به پیروزی برسند.

** سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه هفته گذشته با سفر به شهر مقدس قم با مدیر حوزه های علمیه ، مدیر حوزه های علمیه خواهران ، مسئولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات و شورای فرهنگ عمومی استان قم دیدار و گفت وگو کرد.وی در این دیدارها گفت: شناسه شامد(شماره الکترونیکی محتوای دیجیتال) برای 69 هزار پایگاه اطلاع رسانی، 17 هزار کانال تلگرامی و 130 هزار نرم افزار اندرویدی صادر شده است. وی ادامه داد: یش از 200 هزار کانال و گروه در تلگرام به زبان فارسی تولید محتوا می کنند که فقط محتوای هفت هزار و 500 کانال مفید و موثر است.

**آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دردیدار با رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: حوزه های علمیه برای ساماندهی فضای مجازی آماده هر نوع همکاری، هم افزایی و همفکری با وزارت ارشاد می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دید حوزویان نسبت به فناوری های جدید با گذشته متفاوت شده است، گفت: در گذشته حوزه در برابر فناوری جدید واکنش منفی نشان می داد، ولی امروز نه تنها واکنش منفی جواب نمی دهد بلکه این دیدگاه در حوزه نیز وجود ندارد.حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه با تمام ظرفیت و توان آماده همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تولید محتوای فرهنگی و دینی در فضای مجازی است.

**با حضور محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان 4 طرح ورزشی شامل سالن ورزش پهلوانی و زورخانه ای «پوریای ولی»، زمین ورزشی ساحلی در پردیسان، سالن ورزشی صبا و زمین چمن مصنوعی در روستای خورآباد به بهره برداری رسید.

**سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز روز پنجشنبه با سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات و مراجع تقلید نوری همدانی، علوی گرگانی، محمدجواد فاضل لنکرانی و سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد. آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در این دیدار گفت:باید از ظرفیت های سازمان پدافند غیر عامل کشور در جهت شناسایی و رصد تهدیدهای دشمنان اسلام استفاده کرد.

**احمدشجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز روز پنجشنبه هفته گذشته در سفری به شهر مقدس قم و شرکت در همایش طب و قضا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در تشریح اجساد بر اساس فتواهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید عمل می کنیم.وی با اشاره به این که همایش طب و قضا هر 2 سال یکبار برگزار می شود، گفت: در این همایش اختلاف نظر قضات، حقوقدانان و پزشکان قانونی درکارگروه های مختلف احصا و به قانونگذار پیشنهاد می شود.ششمین همایش سراسری «طب و قضا» از روز دوم آبانماه آغاز و روز پنجشنبه هفته گذشته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم پایان یافت،واکاوی ابعاد پزشکی، فقهی و حقوقی رشد، تفسیر و تبیین فقهی موضوع صدمات مسری، چالش‌های تشخیص جرم در سقط درمانی و نحوه مواجه قضایی با صدمات ساختگی شامل خودزنی و تصادفات ساختگی از محورهای این همایش بود.

**حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور نیز روز پنجشنبه در ششمین همایش سراسری طب و قضا در قم، با بیان این که برای مجریان قانون در قضا و پزشکی قانونی نمی توانیم فتواهای مختلف را ملاک قرار دهیم، گفت: برای ما قانون ملاک است و اگر در قانون مساله ای عنوان نشده باشد، باید به نظر ولی فقیه به عنوان نظر حجت مراجعه کنیم.

** حجت الاسلام مهدی حسین زاده مسئول قرارگاه اربعین در قم گفت: این قرارگاه در مصلای قم با حضور 130 مبلغ از سوم آبان ماه جاری به مدت 20 روز فعالیت خود را آغاز کرد. وی گفت: در مصلای قم، اقامت در هر شبانه روز برای هفت هزار تن در نظر گرفته شده است، پذیرایی از 120 هزار زائر تا پایان 23 آبان ماه سال جاری پیش بینی شده است که تا کنون 40 هزار تن متقاضی اقامت در این مکان ثبت نام کرده اند.

**هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم روز سه شنبه هفته گذشته در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزارشد. سید حسن رضوی ئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم در این جلسه با اشاره به وضعیت طرح های مصوب برای 20 دستگاه اجرایی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: 39 طرح اقتصاد مقاومتی در قالب استانی و 60 طرح در قالب ملی به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

**مراسم وداع با پیکر مطهر مصطفی نبی لو شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، پنجشنبه شب هفته گذشته در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شد. همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید گرانقدر روز گذشته بعد از نماز جمعه قم با حضور باشکوه نمازگزاران از مصلای قدس برگزار شد.

** آیین اختتامیه چهارمین دوره کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و اهداء سومین دوره از جوایز جهانی علوم انسانی اسلامی روز پنجشنبه هفته گذشته با قرائت پیام آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در سالن همایش های رسول اکرم (ص) مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد. همچنین در این آیین از اندیشمندان برگزیده در حوزه علوم انسانی و اسلامی تجلیل به عمل آمد و آنها به بیان دیدگاه های علمی خویش پرداختند.470 مقاله توسط دبیرخانه چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی دریافت گردید که از این تعداد 280 مقاله در جریان برگزاری کنگره ارائه و 100 مقاله نیز منتشر شد.
7401/ 6133/ گزارش از بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.