ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 60727
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۳۷
  • 428 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی یک انسان خودساخته بود

شهید حججی یک انسان خودساخته بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیماز کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی وافی جمعه شب در ویژه برنامه "زیر خیمه خورشید" در جمع جوانان هیئتی در بیت‌المهدی‌(عج) شهر کرمان اظهار‌ داشت: در روایات آمده است که انسانی که خود را فراموش کند و هویت خود را از یاد ببرد، سقوط می‌کند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیماز کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی وافی جمعه شب در ویژه برنامه "زیر خیمه خورشید" در جمع جوانان هیئتی در بیت‌المهدی‌(عج) شهر کرمان اظهار‌ داشت: در روایات آمده است که انسانی که خود را فراموش کند و هویت خود را از یاد ببرد، سقوط می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان درگیر مسائل دنیوی شود از مرحله چهارپایان نیز پائین‌تر می‌رود گفت: انسانی که دینداری کند در نرتبه و جایگاه از ملائکه خدا نیز بالاتر می‌رود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان به‌واسطه عقل خود شناخته می‌شود و جایگاه و منزلت پیدا می‌کند افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای انسان اگر از عقلی که به تو عنایت شده تبعیت کنی و نور داشته باشی از ملائکه بالاتر هستی و اگر نفست به سمت هوا و هوس برود از خطرناکترین و پست‌ترین حیوانات خواهی بود.

وی با اشاره به اینکه غیر از شناخت نمی‌شود به سمت وادی حسین‌بن علی‌(ع) رفت در بیت ویژگی‌های یک جوان هیئتی خاطر‌نشان کرد: یک بچه مسلمان باید در تخصص خودش حرف اول را بزند.

وافی با بیان اینکه باید در معارف دینی اطلاعات خود را کامل کنیم گفت: تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا رهبر معظم انقلاب بر مطالعه کتاب تاکید دارند و ساعت‌ها وقت خود را برای بازدید از نمایشگاه کتاب می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه جوان هیئتی باید سرآمد جوانان جامعه باشد افزود: این همه مصائب بر اهل‌بیت‌(ع) وارد شد که ما راه و روش و سیره ائمه اطهار‌(س) را یاد گرفته و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اینگونه نیست که شهید حججی یکدفعه شهید حججی شود و او مدت‌ها روی خودش کار کرده است تصریح کرد: روح انسان است که انسان را به این درجه از انسانیت می‌رساند و شهید حججی یک انسان خودساخته بود.

وی با اشاره به اینکه انسان می‌تواند آنقدر روی خود کار کند که به نور تبدیل شود گفت: انسان باید جایگاهش را بداند و باید بداند هدفش چیست و می‌خواهد در راه خدا باشد یا بنده هواهای نفسانی‌اش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم آخرین شب از ویژه برنامه "زیر خیمه خورشید" در بیت‌المهدی‌(عج) شهر کرمان که به همت مجموعه فرهنگی روضه‌العباس(ع) کرمان برگزار شد با مداحی مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشوری و عزاداری جوانان هیئتی کرمان در شام شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) همراه بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.