ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60738
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۱۴
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
آماده سازی زیرساخت های مرز خسروی برای تامین آب مورد نیاز زائران

آماده سازی زیرساخت های مرز خسروی برای تامین آب مورد نیاز زائران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا تخت شاهی در خصوص اقدامات شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه برای تامین آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز خسروی گفت: براساس اینکه ستاد اربعین امسال قرار است از مرز خسروی هم اعزام زائر به کربلای معلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا تخت شاهی در خصوص اقدامات شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه برای تامین آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز خسروی گفت: براساس اینکه ستاد اربعین امسال قرار است از مرز خسروی هم اعزام زائر به کربلای معلی داشته باشد، استان کرمانشاه نیز درگیر این قضیه بوده و شرکت آب و فاضلاب شهری استان هم، همانند سایر دستگاه ها برای میزبانی از زائران اربعین حسینی باید یک سری زیر ساخت ها را ایجاد کند.

آبرسانی به زائرسراها و موکب‌های مسیر تردد زائران اربعین

وی افزود: از جمله زیرساخت هایی که ما انجام می دهیم- که البته زیرساخت های بسیار  مهمی بوده- بحث آبرسانی به زائر سراها و موکب های مسیر زائران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ما شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی را که ممکن است زائران در آنجا استقرار یابند، پیشتیبانی خواهیم کرد و بحث تقویت شبکه های آب و فاضلاب این مناطق را در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول گفت: آب شهرستان قصرشیرین و خسروی از چشمه سراب گرم شهرستان سرپل ذهاب تامین می شود و ما یک دستگاه دیزل ژنراتور ۶۰۰ کیلو ولت آمپر در سرپل ذهاب مستقر کردیم که انتقال آب به قصرشیرین و خسروی به خوبی انجام شود و در صورت قطع برق مشکلی پیش نیاید و چنانچه قطع برقی اتفاق افتاد، برق جایگزین داشته باشیم و بحث انتقال آب با مشکلی مواجه نباشد.

وی افزود:  در خطوط مخازن خسروی یک سری شیرآلات داریم که ممکن است یک سری گیر و گرفت ها در این شیرها باشد، لذا ما این شیرآلات را نیز تعویض کردیم.

بکارگیری ۲۵ دستگاه تانکر۱۰ تا ۱۸ هزار لیتری و ۳۵ تانکر ۵ تا ۱۰ هزار لیتری

تخت شاهی ادامه داد: خط انتقالی که آب را از قصرشیرین به خسروی می رود را تغییر قطر دادیم و با توجه به افزیش جمعیت در این مناطق طی اربعین قطر خطوط را افزایش داده و از ۱۵۰ به ۲۰۰ میلی لیتر رساندیم.

مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه گفت: همچنین انشعاباتی که برای موکب ها که در ادارات  و مدارس مستقرند، را تغییر قطر دادیم و شبکه فاضلاب را نیز آنجا شستشو دادیم که این بار اضافه آنجا ایجاد می شود، مشکلی به وجود نیاورد.

وی از نصب ۴ المک آب  اضافه در  خسروی و قصرشیرین خبر داد و گفت: براساس این المک ها ما ۲۵ دستگاه تانکر سیار از ۱۰ هزار لیتری تا ۱۸ هزار  لیتری آنجا مستقر کردیم. همچنین ۳۵ دستگاه تانکر، ثابت را از ۵ هزار تا ۱۰ هزار لیتر برای استقرار عزیزان ما در خود خسروی تا قصرشیرین گذاشتیم.

تخت شاهی افزود: همچنین جابجایی خط انتقال ۳۵۰ میلی متری آب را  داشتیم که تامین آب را از قصرشیرین به خسروی انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه ادامه داد: طی برنامه ریزی صورت گرفته المک ها را در جایی قرار دادیم که تانکرها توی ترافیک گیر نکنند.

استقرار سیستم کنترل کیفی آب و آزمایشگاه سیار در مرز خسروی

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصه ها در آبرسانی کیفیت آب است، گفت: ما برنامه ریزی کردیم که سیستم کنترل کیفیت و بهداشت آب و همچنین آزمایشگاه سیارمان در مرز خسروی استقرار پیدا کند.

تخت شاهی تصریح کرد: آزمایشگاه و سیستم کنترل کیفیت آبمان، تانکرها ثابت و سیار را رصد می کنند که به لطف خدا، زائران ما آنجا دچار مشکل نشوند و اطمینان خاطری از سلامت آب در آنجا داشته باشیم.

استقرار اکیپ حوادث و اتفاقات آبفا شهری  با تجهیزات لازم در مرز خسروی

وی از استقرار یک اکیپ حوادث و اتفاقات هم در شهرستان قصرشیرین و هم در مرز خسروی خبر داد و گفت: چنانچه انشعابات محل دچار مشکل باشد و یا شکستگی پیدا کند، این اکیپ با یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه واترجت، خودروی سیار آب رسانی در محل حاضر خواهند بود و سریعا پای کار می آیند که مشکلی در آن زمان نداشته باشیم.

این مسئول افزود: انشعاب آب و فاضلاب خود سرویس‌های پارکینگ ها، سرویس‌های بهداشتی شهرداری قصرشیرین و مرز خسروی، پارک بسیج قصرشیرین، پارک سیب قصرشیرین و… نیز نصب، راه اندازی و رفع مشکل شده اند تا زائران عزیز از این نظر دچار مشکلی نباشند. همچنین نصب انشعاب  آب و فاضلاب پارکینگ مرز خسروی نیز انجام شده است.

وی گفت: هر آنجایی که نیاز به انشعاب آب و فاضلاب در قصرشیرین و خسروی و مسیر تردد زائران وجود داشته است ما نسبت به نصب و راه اندازی انشعاب آب و فاضلاب اقدام کرده ایم.

آبرسانی شبکه‌ای تا ۸۰۰ متر آنسوی مرز خسروی و در منطقه منذریه

تخت شاهی تاکید کرد: ما اقدامات لازم در حوزه آب و فاضلاب را در سایر شهرهای مسیر تردد زائران نیز چون سرپل ذهاب، گیلانغرب و… هم انجام دادیم و به عنوان ستاد معین شرکت‌های آبفا شهری این شهرستان نیز آمادگی دارند که در صورت نیاز از آنها برای قصرشیرین و خسروی کمک بگیریم.

مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه گفت: همچنین با توجه به اینکه پس از مرز خسروی هم ما در خاک عراق هم ایستگاه ها و موکب هایی را داریم که نیاز به خدمات دارند، ۸۰۰ متر آنسوی مرز هم آبرسانی کرده ایم که موکب های ما در منطقه منذریه تامین آب شوند و آب مستقر در آنجا به صورت شبکه ای بوده و کار شبکه گذاری این منطقه هم انجام شده است.

منبع: مهر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.