ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60741
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
راه اندازی بیمارستان و درمانگاه در مرزهای ایران به عراق/ نظارت بر موکب های اربعین توسط 40 متخصص بهداشت ایرانی

راه اندازی بیمارستان و درمانگاه در مرزهای ایران به عراق/ نظارت بر موکب های اربعین توسط 40 متخصص بهداشت ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پیرحسین کولیوند، معاون وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی امروز در حاشیه مراسم بهره داری از  پروژه های اورژانس خراسن جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی های بهداشتی و درمانی انجام شده برای استقبال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پیرحسین کولیوند، معاون وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی امروز در حاشیه مراسم بهره داری از  پروژه های اورژانس خراسن جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی های بهداشتی و درمانی انجام شده برای استقبال از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در این راستا در هر مرزی یک بیمارستان صحرایی برای بحث های بیولوژیک و هسته ای شیمایی راه اندازی می شود.

 

وی افزود: همچنین در هر مرز یک بیمارستان سیار برای بحث های ژنرال راه  اندازی می شود.

 

معاون وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی بیان کرد: به مناسبت ایام اربعین حسینی و راهپیمایی اربعین راه اندازی درمانگاه در هر مرز، همچنین به تعداد کافی آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورآمبولانس و بالگرد در نظر گرفته شده است.

 

 

کولیوند گفت: همکاران ما در راستای مبارزه با بیماری ها تمام مسیرهایی که زائران اربعین در کل کشور طی می کنند را پوشش می دهند، به خصوص رستوران ها، اغذیه فروش ها و مراکز بین راهی از چشم تیزبین نیروهای ما دور نخواهند بود.

 

 رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در مسیر برگشت نیزبحث غربالگری و کنترل بیماری های واگیر با جدیت ویژه و کنترل کامل دنبال می شود .

کنترل بیماریهای زائرین در مسیر برگشت 

 

وی  با اشاره به اینکه در مسیرهای کرمانشاه و قصر شیرین هر 10 کیلومتر آمبولانس و هر 15  کیلومتر اتوبوس آمبولاس مستقر خواهد شد، عنوان کرد: در مرزهای اهواز تا چزابه و ایلام تا مهران نیز همینجوری خواهد بود و در  شهرهای خرم آباد و همدان نیز که به عنوان پشتیبان هستند همینگونه خدمت ارائه می دهند.

 

کولیوند تصریح کرد: در سراسر کشور نیز پایگاه های اورژانس با استقرار زائران اربعین را پوشش خواهند داد.

 

مشاور وزیر بهداشت همچنین از حضور متخصصین ایرانی در عراق خبر داد و گفت: در کشور عراق نیز تعدادی متخصص جراحی عمومی زنان، ارتوپد، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، قلب و بسیاری از متخصص هایی که مورد نیاز بود در اختیارشان قرار داده شده و در بیمارستان های عراق مستقر شده اند.

 

کولیوند با بیان اینکه در  کربلا و نجف پزشکان ما مستقر خواهند شد، عنوان کرد: در بین مسیر نیز هلال احمر پایگاه ها، درمانگاه ها و موکب هایی برای ارائه خدمات درمانی مستقر خواهند کرد.

 

وی اذعان کرد: در  بین مرز مهران تا نجف بیمارستان صحرایی بسیار مجهز از طرف کشور ایران حضور دارد.

 

رئیس اورژانس کشور گفت: درچهار قرارگاه بهداشت و درمان عراق نیروهای ما حضور دارند تا بتوانند لحظه به لحظه درمان را رصد و پایش کنند.

 

کولیوند بیان کرد: علاوه بر این 40 نفر از متخصان بهداشت و مدیریت بیماری های واگیر کشور در عراق حضور دارند و به آن ها کارت شناسایی عراقی داده شده تا بتوانند تمام مواکب را نظارت و کنترل کنند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.