ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60743
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
ریشه «حزب‌الله هراسی» در بین رژیم صهیونیستی و عربستان

ریشه «حزب‌الله هراسی» در بین رژیم صهیونیستی و عربستان

خبرگزاری فارس: نویسنده سرشناس جهان عرب، با بیان اینکه حزب‌الله رژیم صهیونیستی را بارها متحمل شکست کرده، تاکید کرد: اسرائیل و برخی کشورهای منطقه از حزب الله «هراس» دارند. «عبدالباری عطوان» نویسنده سرشناس عرب، در مقاله‌ای به بررسی تحولات اخیر منطقه‌ای به ویژه اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی که […]

خبرگزاری فارس: نویسنده سرشناس جهان عرب، با بیان اینکه حزب‌الله رژیم صهیونیستی را بارها متحمل شکست کرده، تاکید کرد: اسرائیل و برخی کشورهای منطقه از حزب الله «هراس» دارند.

«عبدالباری عطوان» نویسنده سرشناس عرب، در مقاله‌ای به بررسی تحولات اخیر منطقه‌ای به ویژه اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی که از او به نام صحنه‌گردان اصلی سیاست عربستان یاد می‌شود، درخصوص تداوم جنگ این کشور علیه یمن، پرداخته است.

بر اساس گزارش «رأی‌الیوم»، وی در ابتدای این مقاله با اشاره به اینکه محمد بن سلمان تصریح کرده بود که ریاض نمی‌خواهد حزب‌اللهی دیگر در جنوب عربستان تشکیل شود و تا نابودی انصار الله به جنگ علیه یمن ادامه خواهد داد، به تحلیل این اظهارات پرداخته و تاریخچه‌ای مختصر از عبارت «حزب اللهی دیگر» در ادبیات سیاسی برخی سیاستمداران در منطقه ارائه کرده است.

وی همچنین تاکید کرده است که تصریحات محمد بن سلمان در خصوص ادامه جنگ علیه یمن تا نابودی انصارالله، نشان دهنده انگیزه اصلی سعودی‌ها در تداوم جنگ علیه مردم یمن است و بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی » رئیس جمهور دولت مستعفی این کشور به قدرت که عربستان از او به عنوان رئیس جمهور مشروع یمن یاد می‌کند تنها دستاویز و پوششی است برای تحقق هدف از بین بردن نیروهای مردمی انصارالله یمن.

عطوان در ادامه تاکید کرد که در میان برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی فوبیای خاصی نسبت به اسم «حزب الله» که شاخه نظامی محور مقاومت که توسط ایران رهبری می‌شود، وجود دارد.

این نویسنده برجسته جهان عرب در ادامه تصریح کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اولین کسی بود که از تعبیر «حزب اللهی دیگر» استفاده کرد و این زمانی بود که گفت: «اجازه نمی‌دهیم حزب اللهی دیگر در نوار غزه به وجود بیاید و تا زمانی که حماس همه تسلیحات خود را کنار نگذارد هیچ آشتی در کار نخواهد بود». چرا که به عقیده وی نیرهای امنیتی فلسطینی که با رژیم صهیونیستی هماهنگ شده‌اند، تنها گروهی هستند که مجاز به حمل سلاح هستند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستیی نیز پیشتر گفته بود: جنگ آینده (ما) علیه لبنان و سوریه به طور همزمان خواهد بود چرا که ارتش لبنان استقلال خود را از دست داده و جزئی از حزب الله شده است.

در راستای همین اظهارات، عطوان با اشاره به نشست اخیر رؤسای ستاد مشترک ارتش کشورهای اردن مصر و عربستان و امارات در واشنگتن که به دعوت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همچنین حضور «گادی آیزنکوت» همتای وی از رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بعید نیست این نشست با هدف ایجاد طرحی برای جنگ علیه سوریه، لبنان و به طور مشخص حزب‌الله تشکیل شده باشد تا ایران را به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر که رژیم صهیونیستی پایه اصلی آن محسوب می شود، بکشاند.

عطوان تاکید کرد: به عقیده من تلاش برای از بین بردن حزب‌الله و همچنین انصار‌الله در شمال یمن آسان نخواهد بود و باید به یاد داشته باشیم که حزب‌الله بیش از 15 سال با اسرائیل جنگید و این رژیم را با شکست و ضرر و زیان‌های متعددی روبرو ساخت چنانکه «ایهود باراک» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی یک سویه درسال 2000 به شکست در برابر حزب‌الله اقرار کرد.

این نویسنده جهان عرب درخاتمه افزود: حزب الله دو بار اسرائیل را شکست داده است و با منفجر کردن پایگاه نیروهای ویژه آمریکایی در بیروت در سال 1983 درس بزرگی را به آمریکا داد و این در حالی است که اکنون توان و تجربه حزب‌الله و همچنین موشک و تسلیحات آن چندین برابر شده است، آمریکا در تلاش است که کشورهای عربی را به جنگ با ایران و به نفع رژیم صهیونیستی بکشاند و در واقع این اوج تراژدی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.