ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 60984
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
دومین کنگره شهدای دانش‌آموز استان فارس برگزار شد

دومین کنگره شهدای دانش‌آموز استان فارس برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فاس، حمیدرضا آذری در دومین کنگره شهدای دانش‌آموز فارس اظهار داشت: بدون شک آموزش و پرورش در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیشترین نقش را داشته و در دوران پس از انقلاب و دوران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فاس، حمیدرضا آذری در دومین کنگره شهدای دانش‌آموز فارس اظهار داشت: بدون شک آموزش و پرورش در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیشترین نقش را داشته و در دوران پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف همچون جهاد و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار از دستگاه‌های ممتاز و تاثیرگذار بوده است.

آذری گفت: در عرصه جهاد و دفاع مقدس  تقدیم  بیش از 3 هزار دانش‌آموز و فرهنگی شهید در استان فارس، بیانگر نقش ویژه آموزش و پرورش در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است که موجب افتخار جامعه فرهنگی است. 

 وی افزود: از مجموع شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، 2هزار و 685 تن از آنها دانش‌آموز هستند که حدود یک دوازدهم شهدای دانش‌آموز کشور و نزدیک به یک سوم شهدای استان را شامل می‌شود و 507 تن از آنها نیز فرهنگی هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در عرصه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز آموزش و پرورش همواره در همه دوران انقلاب اسلامی نقش خود را به نحو شایسته ایفا کرده و با ایجاد تشکل‌های مختلفی چون بسیج دانش‌آموزی و سایر فعالیت‌های فرهنگی زمینه پایداری نظام اسلامی را فراهم کرده است.

وی گفت: در استان فارس بیش از 70 هزار فرهنگی وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها  از جمله ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا هستند و  همواره در کنار سایر همکاران خود در عرصه‌های مختلف در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده ساز نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز نیز در این کنگره گفت: هر کشوری دارای سرمایه‌های مختلفی است که سرمایه اجتماعی، مهمترین سرمایه هر کشور است. 

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد افزود:سرمایه اجتماعی چهار مولفه اساسی دارد که ارزش‌های مشترک، ارتباطات و پیوند انسانی، اعتماد بین اجزاء جامعه و تعامل و مشارکت را شامل می‌شود.

وی گفت: تقدیم  36 هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی بیانگر این است که آرمان‌ها، ارزش‌ها، شعارها، شیوه و عملکرد امام (ره) در تولید سرمایه اجتماعی در جامعه ما  و جذب جوانان و نوجوانان به خود در حد عالی موثر بوده است و اگر این ارزشها برای جامعه جهانی نیز به نحو شایسته مطرح شود، همان تاثیر را دارد. 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه سرمایه معنوی و اجتماعی بزرگترین داشته این انقلاب است که جایگزینی ندارد گفت: شهادت این سرمایه‌های اجتماعی، از دست دادن سرمایه نیست بلکه خون شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس  است که عزت و شکوت کشور را رقم زده و می‌تواند زمینه‌ساز ظهور منجی الهی شود.

وی  با بیان اینکه نسل جوان کنونی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی  یا مخاطب پیام ایثارگرانه ما نیستند و یا خود را مخاطب ما نمی‌داند گفت: برای حفظ این سرمایه‌های اجتماعی گرانقدر، ضمن ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازم برای درک فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی شایسته برای آنها، باید به نحوی عمل کرد که جوانان و نوجوانان ما خود هدایتگر فعالیت‌های فرهنگی باشند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.