ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61005
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

بهتر است به جای اینکه بگوییم شهدا عاشق بودند بگوییم عاقل بوده‌اند/ از شدت عقلانیت دعا کنید خداوند مرگ همه ما را با شهادت همراه سازد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اولین یادواره شهدای مدافع حرم دانشگاه بقیة‌الله(شهید محمد حسن قاسمی و شهید ابوالفضل نیکزاد) با حضور خانواده‌های آن دو شهید والا مقام، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و ذاکر اهل بیت سعید حدادیان در سالن همایش های صدرا برگزار شد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اولین یادواره شهدای مدافع حرم دانشگاه بقیة‌الله(شهید محمد حسن قاسمی و شهید ابوالفضل نیکزاد) با حضور خانواده‌های آن دو شهید والا مقام، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و ذاکر اهل بیت سعید حدادیان در سالن همایش های صدرا برگزار شد.

در ابتدای این برنامه دکتر متولیان معاون هماهنگ کننده دانشگاه ضمن تشکر از حضور خانواده های دو شهید والا مقام گفت: ان‌شا‌الله ما بتوانیم ادامه راه شهدای مدافع حرم و راه حق امام حسین (ع) را بپیماییم، ما باید مدافع عزت شهدا باشیم؛ امیدوارم که تمامی افراد حاضر در این جمع همانند دو شهید والا مقام دانشگاه، شهید نیکزاد و شهید قاسمی بتوانیم پیروان واقعی اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه از پیروان راه امام حسین (ع)، امام سجاد و حضرت زینب باشیم.

متولیان در ادامه افزود: اگر امروز ما هر فرهنگ خوبی مشاهده می‌کنیم، همه برگرفته از درس‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) و صاحبه‌ ایشان بوده است، این دو شهید والا مقام به ما آموختند که چگونه باید از راه حق دفاع کنیم و باید به این شهیدان که زنده کننده سلسله راه هدایت ائمه اطهار هستند افتخار کنیم. توصیه ی بنده در درجه ی نخست به خودم و تمامی پرسنل و دانشجویان این است که این شهدا را الگو قرار دهند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش تأکید کرد: شهید مطهری در کتاب انسان کامل می‌نویسد که همگی انسانها برای رسیدن به اهداف والا نیاز به الگو دارند و چه الگویی بهتر از این شهیدان؛ شهید نیکزاد و شهید قاسمی در جمع ما دارای احترام ویژه‌ای هستند و به پاس جایگاه این دو شهید والا مقام افتتاح دو خوابگاه را به اسم این دو شهید متبرک کردیم.

در ادامه این برنامه ضمن رونمایی از تمثال دو شهید مدافع حرم دانشگاه، از خانواده‌های این دو شهید تقدیر و تجلیل به عمل آمد و همچنین گروه هم‌خوانی تواشیح دانشگاه به اجرای برنامه پرداختند.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در یادواره شهدای دانشگاه بقیةالله

سخنران دیگر این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بود و گفت: ما با چشم‌پوشی از تمام وجوه اخروی و معنوی دین می‌توانیم به شکل کاملا مادی‌گرایانه و واقع‌گرایانه دین را تبیین کنیم. برای مثال علوم تجربی در حال رسیدن به این نکته است که اگر هدف بزرگی نداشته باشیم قطعا برای رسیدن به اهداف کوچک ضعیف خواهیم بود و آن هدف بزرگ از منظر نگاه دینی قرب به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه افزود: مشکل اصلی ما در تبیین دین این است که جامعه دانشگاهی ما در حوزه‌های علوم روانشناسی، جامعه‌شناسی و سیاسی نتوانسته خوب دین را تبیین کند و هم‌چنین حوزویان ما نتوانستند مباحث و مسائل دینی را در جامعه به شکل صحیح اشاعه دهند.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خویش در باب اهمیت جایگاه شهادت گفت: من افتخار می‌کنم به خانواده‌هایی که توانستند افرادی با این ایمان قوی و واقع‌بین را تربیت کنند و توانستند معنای علمی و عملی شهادت را خوب درک کنند. مگر عمر دست خدا نیست؟ اگر ما به این مسئله ایمان داشته باشیم می توانیم در راه آرمان‌ها و ارزشهایمان قدم بگذاریم و چه خوب خواهد شد که ما با مقام شهادت به مرگ برسیم. پس شهدا باهوش و عاقل هستند. از شدت عقلانیت دعا کنید خداوند مرگ همه ی ما را با شهادت همراه سازد.

حجت الاسلام پناهیان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از مفاهیم مهم دینی ما که متأسفانه کم به آن اشاره می‌شود مسئله دینداری همراه با عقل است. من دوست دارم بگوییم شهدا عاقل بودند نه عاشق. در واقع دین راهنمای عقل است. مانند استاد راهنمایی است که به شما موضوعاتی را برای پیش‌برد بهتر تحقیق پیش روی شما می‌گذارد. ما باید در دینداری خویش دنبال خلوص عالمانه باشیم نه عامیانه. شهدای مدافع حرم خالصانه و با دین همراه با عقل به مقام شهادت رسیدند.

لازم به ذکر است در یادواره ی شهدای مدافع حرم دانشگاه، ذاکر اهل بیت سعید حدادیان به مداحی پرداخت و در پایان این یادواره فرزند شهید قاسمی نیز چند بیت مداحی کرد. 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.