ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61099
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۵۷
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
مشکل حال حاضر جامعه ما سینوزیت مزمن است

مشکل حال حاضر جامعه ما سینوزیت مزمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر نادر اکبری دیلمقانی در ارتباط با جراحی های بینی اظهار داشت: جراحی پلاستیک بینی از رایج ترین جراحی ها در این زمینه بوده بعد از آن جراحی تیغه بینی یا به اصطلاح انحراف بینی و جراحی های سینوس به دلیل بیماری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر نادر اکبری دیلمقانی در ارتباط با جراحی های بینی اظهار داشت: جراحی پلاستیک بینی از رایج ترین جراحی ها در این زمینه بوده بعد از آن جراحی تیغه بینی یا به اصطلاح انحراف بینی و جراحی های سینوس به دلیل بیماری های مزمن سینوس و پولیپ های بینی بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: روش های جراحی در طی سال های اخیر تغییر کرده و روش های باز جراحی تبدیل به روش های آندوسکوپی جراحی شده است یعنی امروزه جراحی های تیغه بینی و سینوس ها نیز بیشتر به روش آندوسکوپی انجام می شود.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت در ارتباط با موضوع سینوزیت گفت: دو نوع اصلی سینوزیت داریم که اولی شامل سینوزیت های حاد ناشی از باکتری ها یا ویروس بوده و بعدی سینوزیت مزمن است که علت آن کاملا ناشناخته نیست و برخی آن را التهابی و برخی عفونی دانسته اما هیچ کدام از آنها تا کنون ثابت نشده است.

اکبری ادامه داد: مشکل اصلی که ما در حال حاضر در جامعه با آن مواجه هستیم سینوزیت مزمن است. همچنین سینوزیت ناشی از قارچ نیز وجود دارد که ویژگی های خاصی داشته و در بیماران خاصی به وجود می آیند.

این فوق تخصص بینی، سینوس و جراحی های قاعده جمجمه گفت: سینوزیت های حاد باکتریال معمولا درمان دارویی داشته که در اغلب موارد به این درمان جواب می دهند و اگر فرد دچار عارضه شد نیز می توان با درمان دارویی آنها را درمان کرد مگر اینکه در موارد خاصی نیاز به جراحی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل بروز سینوزیت در افراد بزرگسال بیماری های تنفسی فوقانی ویروسی است، عنوان داشت: بعد از آن آلرژی از دیگر عوامل بروز سینوزیت است همچنین در کودکان نیز بیماری های ویروسی و آلرژی از دلایل بروز سینوزیت ها بوده و بهترین راه پیشگیری، کنترل این بیماری ها است.

اکبری در پاسخ به این سئوال که آلودگی هوا چقدر در بروز مشکلات سینوسیت مؤثر است؟ گفت: یک عامل تنها نمی تواند عامل سینوزیت شود اما می تواند در همراهی با عوامل دیگر باعث تشدید علائم یا طولانی مدت شدن علائم سینوزیت شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در هر درمانگاه فوق تخصصی بینی و سینوس شاید از هر ۱۰ بیمار که با شکایت دائم از سینوزیت و بینی مراجعه می کنند حدود ۸ نفر از آنها از خلط پشت حلق شکایت کرده و می گویند صبح ها که از خواب بلند می شوند و نیز در تمام مدت روز خلط پشت حلق دارند.

وی ادامه داد: این خلط پشت حلق معمولا عفونی نبوده و به صورت یک ترشح چسبناک سفید که در پشت حلق این افراد وجود دارد، است. و به هیچ وجه نیاید برای از بین بردن آن از آنتی بیوتیک استفاده کرد. همچنین این مسئله ارتباط واضحی با آلودگی هوا داشته و بسیاری از بیماران که به شهرستان رفته و جاهایی که آلودگی کمتر دارد، سفر می کنند، علائم آنها کمتر شده و در تهران دوباره زیاد می شود.

اکبری در مورد تأثیر آلودگی هوا در بروز سینوزیت  گفت: آن چیزی که من و همکاران فوق تخصص مشاهده می کنیم این بوده که آلودگی هوا نقش موثری در تشدید سینوزیت و طولانی شدن دارد.

ششمین کنگره علمی بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت، یکم تا سوم آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.