ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 61117
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۳۵
  • 398 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی به آنچه که آرزویش بود رسید

شهید حججی به آنچه که آرزویش بود رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام وحید مهری شامگاه دوشنبه در جلسه هفتگی هیئت کربلا کرمان در جمع جوانان هیئتی اظهار‌داشت: هیچ کدام از نعماتی که خداوند به انسان داده بدون دلیل نیست. وی با اشاره به اینکه خیر دنیا و آخرت در رضایت خداوند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام وحید مهری شامگاه دوشنبه در جلسه هفتگی هیئت کربلا کرمان در جمع جوانان هیئتی اظهار‌داشت: هیچ کدام از نعماتی که خداوند به انسان داده بدون دلیل نیست.

وی با اشاره به اینکه خیر دنیا و آخرت در رضایت خداوند از ما است گفت: خداوند در سوره زلزال می‌فرماید " فمن یعمل مثقال ذرّة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرّة شرّا یره " یعنی اینکه به اندازه ذره‌ای کار خیر انجام بدهی خداوند فضیلت آن را محاسبه مب‌کند و اگر به اندازه ذره‌ای شر برسانی خداوند در قیامت جزای آن را خواهد داد.

امام جمعه نگار با بیان اینکه قلب انسان جایگاه زیباترین عشق است و عشق به خدا زیباترین عشق‌ها است افزود: اولین جایگاه در قلب انسان باید خداوند باشد.

وی با اشاره به اینکه قلب انسان حرم خدا است و باید از آن به خوبی مراقبت کرد خاطر‌نشان کرد: همه کارهای ما باید برای خدا باشد و حتی همین هیئت رفتن‌ها نیز باید برای خدا و به عشق خدا باشد.

حجت‌الاسلام مهری خطاب به جوانان هیئتی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) به عشق خدا و برای خدا قیام کرد گفت: به جز عشق به خدا همه عشق‌ها باطل است و در تاریخ عشق‌های زیادی وجود داشته اما عشق واقعی و الهی نیستند.

وی با اشاره به اینکه اول و آخر هر چیز خداوند است و عشق مجازی باید انسان را به عشق واقعی برساند افزود: امام حسین‌(ع) در راه عشق به خدا همه هستی خود را داد و اگر غیر از این بود تحمل این همه مصیبت ممکن نیست.

امام جمعه نگار با بیان اینکه هیئتی باید آداب هیئت رفتن را بداند و اهل ادب و احترام باشد تصریح کرد: برای هیئت آمدن و عشق به خدا نباید شرط گذاشت و متاسفانه بعضی‌ها با نیت رفع مشکلات دنیوی به هیئت می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه در راه خدا نباید هیچ شرطی گذاشت گفت: هیئت آمدن وقتی خوب است که از عشق به امام حسین‌(ع) به خدا برسیم و عشق بازی امام حسین‌(ع) با خدا را تمرین کنیم.

حجت‌الاسلام مهری با بیان اینکه هر که عاشق خدا شود، خدا او را خریداری می‌کند و شهید حججی عاشق واقعی خدا بود افزود: هر که خدا او را خریداری کند در دنیا و آخرت پرآوازه می‌شود و شهید حججی جاودانه شد.

وی با اشاره به اینکه درست است که شهید حججی به خاطر دفاع از حریم اهل‌بیت امام حسین‌(ع) رفت و شهید شد اما عشقش خدایی بود اظهار‌ داشت: همان که عشقش خدایی بود به فرزند خردسال خود وصیت کرد که کاری کن تا خدا عاشقت شود و هر که خدا عاشقش شود، او را می‌خرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم جلسه عزاداری هفتگی هیئت کربلای کرمان با مداحی مداح اهل‌بیت‌(ع) حمید عسکری و عزاداری و سینه‌زنی جوانان هیئتی همراه بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.