ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61152
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۲۶
  • 326 بازدید
  • ارسال توسط :
استکبارگرایی جامعه را تضعیف می‌کند/ غفلت از جنبش نرم‌افزاری انقلاب را به قتلگاه می‌کشاند

استکبارگرایی جامعه را تضعیف می‌کند/ غفلت از جنبش نرم‌افزاری انقلاب را به قتلگاه می‌کشاند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،حجت الاسلام محمدهادی سمتی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم قم در ابتدای  نشست خبری «استکبار ستیزی مقدمه پیشرفت» که با حضور مسؤولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم امروز در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،حجت الاسلام محمدهادی سمتی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم قم در ابتدای  نشست خبری «استکبار ستیزی مقدمه پیشرفت» که با حضور مسؤولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم امروز در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص استکبارستیزی  ابراز داشت: «انقلابی‌گری» پایه اصلی استکبارستیزی است.

وی ادامه داد: وجود جریان‌هایی که در ایران با غرب مشکلی ندارند و در پی ارتباط با آنان هستند به دلیل نبود روحیه انقلابیگری در تفکرات آنان است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم قم افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند هر کجا با انقلابیگری جلو رفتیم با پیشرفت رو به رو شدیم و هر کجا که از روحیه انقلابیگری فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم.

سمتی عنوان داشت: در قرآن نیز به لزوم وجود استکبارستیزی در بین مسلمانان تأکید کرده است.

وی افزود: بر اساس تفسیر قرآن کریم «استضعاف» یک جامعه نتیجه «استکبار»، «استکبارگرایی» و «فساد» است.

‌مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم قم بیان داشت: به مناسبت 13 آبان، مستند‌ها و فیلم‌هایی پیرامون این موضوع در دانشگاه اکران خواهد شد و بیانیه‌ای نیز به همین مناسبت منتشر خواهد شد.

*رشد ایران در صنعت موشکی و نظامی نتیجه استکبارستیزی است

حسین بهداروند دبیر قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی استان قم نیز در ادامه این برنامه عنوان داشت: استکبارستیزی از اصول اساسی اندیشه مبارزاتی امام خمینی(ره) بوده است.

وی افزود: بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) و مفاهیم قرآنی، مستکبران جهان تا هویت دینی و انسانی و ارزش‌های انقلابی را از ملت ما نگیرند از ما دست بر نمی‌دارند.

دبیر قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: برخی از جریانات داخلی همچنان غربگرایی را دنبال می‌کنند که لازم است برای رسیدن به پیشرفت با این جریان فکری مقابله کرد.

بهداروند اضافه داشت: کسانی که به تحرکات استکبارستیزانه قشر انقلابی خرده می‌گیرند در حقیقت از مواضع و تحرکات غرب حمایت می‌کنند.

وی استکبارستیزی را برابر با رشد قاطعانه در زمینه صنعت موشکی، نظامی و هسته‌ای ملت مسلمان دانست و گفت: رشد ایران در این بخش‌ها به دلیل وجود روحیه استکبارستیزانه در بین اقشار مختلف مردم بوده است، استکبارستیزی مقدمه پیشرفت نیست بلکه عین پیشرفت است.

دبیر قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی استان قم اظهار داشت: دشمنان همانند سگ هستند، اگر در مقابل آنان اظهار ترس شود آنان به ما حمله‌ور می‌شوند ولی اگر در مقابل آنان ایستادگی شود آنان جرئت حمله نمی‌کنند.

*ضرورت تشریح چرایی «مرگ بر آمریکا»

سید مجتبی میریان دبیر کانون صراط دانشگاه مفید قم نیز در ادامه این برنامه ابراز داشت: «استکبار» و «استکبارستیزی» جزء مؤلفه‌های اصلی اسلام ناب است و در صحیفه امام خمینی(ره) نیز این کلمات به وفور به چشم می‌خورد.

وی افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هر دو همواره در یک مسیر با استکبار مقابله کرده‌اند و نمود اصلی استکبار از نظر هر دو نیز «آمریکا» بوده است چرا که بیشترین جنایت را در حق ملت ایران در صده اخیر آمریکا انجام داده است.

دبیر کانون صراط دانشگاه مفید قم ادامه داد: نتیجه رابطه استکباری با کشورهای مستضعف این است که باعث تحقیر هویت ملی آنان می‌شود.

میریان افزود: از مهم‌ترین دلایل مقابله مقام معظم رهبری با دولت‌های مستکبر تأثیرات نامطلوب رابطه با استکبار بر بعد اجتماعی و هویتی جامعه است.

وی اضافه داشت: تشکل‌های دانشجویی وظیفه دارند به عنوان بخشی از بدنه فکری جامعه، چرایی گفتن «مرگ بر آمریکا» را برای مردم تشریح کنند.

دبیر کانون صراط دانشگاه مفید قم بیان داشت: برای رسیدن به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و جامعه باید به درستی چرایی گفتن« مرگ بر آمریکا» را برای مردم تشریح کرد و این مسئله را در آن‌ها نهادینه ساخت تا آنان با باور از این مسئله حمایت کنند.

* استکبار در این عصر به گسترده‌ترین حالت خود رسیده است

شایان ناصری دبیر سیاسی بسیج دانشجویی پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز در ادامه این برنامه بیان داشت: برای مبارزه با استکبار باید ویژگی‌های استکبار را شناخت و به دیگران نیز شناساند.

وی افزود: هدف نهایی استکبار این است که هویت و دین ملت‌ها را از آنان بگیرد.

مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی پردیس فارابی دانشگاه تهران ادامه داد: بر اساس مفاهیم کلی مسئله «استکبارستیزی» هیچ فعلی در این جهان صورت نمی‌گیرد مگر اینکه آن فعل یا استکباری است و یا استکبارستیزانه.

ناصری اضافه داشت: استکبار در این عصر به متورمانه‌ترین و گسترده‌ترین حالت خود رسیده است.

وی ادامه داد: قرآن دستور داده است که استکبارستیزی باید تا جایی ادامه یابد که فتنه آنان به صورت کلی از جهان پاک شود.

مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی پردیس فارابی دانشگاه تهران افزود: فعالیت‌های استکبارستیزانه باید فراتر از راهپیمایی و آتش‌زدن پرچم شود چرا که آمریکا می‌بیند امروز دانشجوی ایرانی چرپم آمریکا را آتش می‌زند ولی فردا در دانشگاه همان درسی را می‌خواند که آمریکا می‌خواهد! از این رو بابت این مسائل نگرانی زیادی ندارد و  لازم است استکبارستیزی عمیق‌تر و گسترده‌تر شود.

ناصری نفی عملی استکبار را لازم‌تر از سایر ابعاد استکبارستیزی دانست و گفت: جنبش نرم‌افزاری از مهم‌ترین بخش‌های استکبارستیزی است و اگر این بخش نادیده‎ گرفته شود انقلاب به قتلگاه می‌رود.

*عدالت‌محوری از لازمه‌های استکبارستیزی است

محمدامین حق‌گو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم نیز در ادامه این برنامه ابراز داشت: مرزهای استکبار در عصر حاضر جا به جا شده و در مواردی حتی گم شده است از این رو لازم است مرز‌های استکبار را به ملت‌ها شناساند.

وی افزود: استکبار خارجی تنها یک بعد استکبار است، استکبار داخلی نیز وجود دارد که این دارای لایه‌هایی پنهان‌تر است و برای شناساندن آن به مردم تلاش بیشتری نیاز است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم ادامه داد: توجه به عدالت محوری و عدالت‌گستری از لازمه‌های استکبارستیزی و پیشرفت جامعه اسلامی است.

*شکست برجام نشانه شکاف عمیق دولت با فرهنگ و قانون کشور است

امیرمحمد مسقطی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم نیز در ادامه این برنامه ابراز داشت: استکبارستیزی سه پایه دارد، یک پایه بخش فرهنگی آن است که نمونه کامل آن قیام امام حسین(ع) است؛ پایه دیگر آن بحث تاریخی است که به منافع ملی مرتبط است و بر این اساس می‌توان نتایج خوبی در راستای استکبارستیزی به دست آورد چرا که در طول تاریخ هر چه استکبارگرایی بیشتر شد شکست بیشتری متوجه ملت‌ها شد؛ پایه سوم بخش قانون و قانونمداری است و در قانون اساسی نیز بر استکبارستیزی تأکید شده است.

وی ادامه داد: عدم رابطه با آمریکا قطعا مقدمه پیشرفت است چرا که جلوی ضرر را گرفتن منجر به پیشرفت می‌شود.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم افزود: دستگاه سیاست خارجه کشور و دولت ایران اکنون شکاف عمیقی با فرهنگ و قانون کشور دارد که یک نمونه آن حضور حسام‌الدین آشنا در مجموعه دولت است در حالیکه وی در کتاب خود استکبارستیزی که از اصول اساسی کشور است را به کلی رد کرده است.

مسقطی اضافه داشت: شکست دولت در جریان برجام از دیگر نشانه‌های شکاف عمیق دولت با فرهنگ و قانون کشور است و امید داریم در دولت‌های بعدی شاهد چنین شکافی نباشیم.

*جنبش‌های دانشجویی اسلامی موظف به رساندن جامعه اسلامی به تمدن اصیل اسلامی است

سید حمید موسوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز در ادامه این برنامه ابراز داشت: وظیفه‌ای که اکنون بر دوش جنبش‌های دانشجویی اسلامی است این است که حرکت بعدی برای رسیدن به تمدن اصیل و غنی اسلامی را شروع و پیگیری کند.

وی مقابله با آمریکا به عنوان مصداق اتم آمریکا را از مهم‌ترین آموزه‌های امام خمینی(ره) دانست و گفت: این مسئله به رییس جمهور آمریکا ربطی ندارد بلکه به طور کلی به خوی استکباری آمریکا بستگی دارد و تا زمانی که آمریکا از این خوی دست نکشد همچنان مصداق اتم آمریکا است و مقابله با آن الزامی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.